Co klienci naprawdę myślą o Twoich newsletterach?

Depositphotos_9458596_s-2015Twoje newslettery? Doskonałe, jasne i komunikatywne. Sam byś się im nie oparł! Kupiłbyś to wszystko! Jednak dla Ciebie te mailingi stanowią pępek świata, centrum Twojej pracy. Postrzegasz je zupełnie inaczej niż Twoi klienci. Wczuj się w ich rolę i zobacz, jak oni patrzą na Twój mailing, oraz dowiedz się, jak tworzyć emaile, które naprawdę będą czytane!

 

„Co to jest?”

Wielu z Twoich klientów po prostu Cię nie pamięta, nie pamięta nazwy Twojej firmy i nie kojarzy jej z niczym, co mógłbyś im zaoferować. Dostają 150 – 300 wiadomości dziennie, skupiają uwagę na jednej wiadomości przez 8 sekund, czują, że mają za dużo na głowie, ze ich uwaga jest zagospodarowana przez niepotrzebne, fałszywe problemy.


Jak poznać klienta i podnieść skuteczność działań marketingowych 2 – 5 razy?

Pobierz darmowego ebooka i stwórz profesjonalną Buyer Persona!


Przy takiej ilości danych, z jakimi konfrontują się każdego dnia, oraz szybkości, z jaką je przetwarzają, selekcja dokonuje się błyskawicznie: czy to mi się przyda? Jeśli nie kojarzą nadawcy ani potencjalnego zysku z przeczytania wiadomości, po prostu ją skasują.

Temat – mów jasno: Staraj się już w temacie dać jasno odbiorcy do zrozumienia, co masz mu do zaoferowania. Bądź konkretny i pozwól skojarzyć się z daną usługą, wydarzeniem czy produktem.

Nazwa adresata: Musi być komunikatywna. Dobrze działają nazwiska, które sugerują, że za wiadomością stoi konkretna osoba, ale samo nazwisko czasem nie dostarcza odpowiedniej ilości informacji. Tak samo nazwa firmy –  jeśli nie kojarzy się z konkretnym produktem czy usługą, odbiorca nie zajrzy, by sprawdzić, o co chodzi.

 

„Po co mi to?”

Nazwij to egocentryzmem, pragmatyzmem czy jakkolwiek zechcesz, ale użytkownika interesuje tylko jedna rzecz: co on może z tego mieć. Nie: czemu ta oferta jest dobra?, ale co ja – konkretny Stefan, Zygmunt czy równie konkretna Mariola – mogę na tym zyskać, do czego mi się to przyda.

Personalizuj komunikację. Wykorzystaj wiedzę o zainteresowaniach i zachowaniu danego użytkownika, by dopasować treść i częstotliwość komunikacji do jego potrzeb. Personalizacja jest kluczem do tworzenia wartościowych ofert.

Mierz. Pamiętaj, że analityka służy lepszemu zrozumieniu zachowań klienta i odpowiadaniu na nie. Wykorzystuj też testy A/B.

Dostarczaj wartościowych treści. Czy marzysz o przeglądaniu katalogu produktów? Nie, żeby przyciągnąć Twoją uwagę prócz dobrej, dopasowanej oferty potrzeba też ciekawych, przydatnych materiałów. Chcesz, by klient zaglądał do Ciebie jak najczęściej, także wtedy, gdy nie ma intencji zakupowej, by postrzegał Cię jako specjalistę w danej dyscyplinie, jako kogoś, kto dostarcza interesującej treści, kogoś, z kim dobrze się rozmawia.

 

„Matko, jakie to brzydkie!”

Powiedz szczerze: czy nigdy nie zdarzyło Ci się przymknąć oka na paskudną kreację w newsletterze?

Dbaj o mobile. Już połowa klientów czyta maile na urządzeniach mobilnych, więc nie zwlekaj ani chwili dłużej. Tym bardziej, że tworzenie responsywnych maili nie jest już tajemną sztuką, dostępną garstce programistów. Z kreatorem SALESmanago stworzysz piękny mailing w kilka minut, bez znajomości kodowania czy kompetencji graficznych.

Uroda nie jest najważniejsza. Nie wiemy, jak to wygląda przy innych dziedzinach życia, ale definitywnie w wypadku marketingu online piękno zawsze musi być podporządkowane funkcji. To dlatego brzydkie strony sprzedają lepiej niż wysmakowane kreacje. Pamiętaj, że pierwotna i fundamentalna jest zawsze funkcja.

Jak mail wygląda bez obrazków? Sprawdzaj to. Wielu użytkowników blokuje wyświetlanie obrazków – jak oni zobaczą Twój newsletter?

 

„No i co ja mam teraz zrobić?”

Dobra: co dokładnie wynika dla odbiorców z faktu, że masz 20% zniżki na portugalskie wina? Co z tego, że napisałeś bardzo fajny post o strzyżeniu ogrodów?

Wstaw CTA: Twój odbiorca jest rozleniwiony przez standardy komunikacji w internecie, gdzie wszystko jest zawsze wyrażone wprost i dobitnie, tak, że użytkownik nie ma żadnych wątpliwości. Bez wyraźnego CTA, to nie ma szans na zdobycie jego uwagi.

Myśl za mnie! Jeśli jest jakiś wybór, którego możesz oszczędzić odbiorcy, zrób to. Jeżeli możesz pominąć jakąś informację czy słowo, wywal je. Dbaj o klarowność przekazu.

Landing pages: Jeśli jesteś jednym z tych mistrzów, którzy linkują w mailingach do strony głównej albo do katalogu z tysiącem produktów, to czas najwyższy, byś zakochał się w landing pages.

 

„O, nie widzę tego, bo wpadło do spamu”

Niezależnie od ilości potu, jaki wylałeś na klawiaturę podczas przygotowania kreacji, nikt jej nie zobaczy, jeżeli wpadnie do spamu.

Standardy komunikacji: skorzystaj z naszej instrukcji Jak nie zostać oznaczonym jako spam?, by uniknąć niepożądanych działań.

Prowadź analitykę: ile osób wypisuje się z Twojej listy? Ile nie czyta Twoich maili?

Regularnie czyść bazę: usuwanie kontaktów boli, ale higiena bazy jest dobrodziejstwem dla Twojego marketingu: masz aktualne dane, na których możesz polegać. Nie trzymaj adresów na siłę – to tylko obróci się przeciwko Tobie.

 

Szybkie rady: błędy email marketingu i jak ich unikać

  1. Personalizuj komunikację. Używaj software’u klasy Marketing Automantion, by przekuwać wiedzę o zachowaniach i zainteresowaniach klienta na konkretne działania.
  2. Czy maile masowe są złe? Nie: stanowią jeden z elementów komunikacji – czasem masz do przekazania coś, co jest istotne dla całej Twojej bazy (szczególnie, gdy nie jest ona bardzo duża). Jednak potrzebujesz uzupełnić je mailami dynamicznymi 1-do-1 oraz newsletterami do segmentów. To sprawi, że odbiorca poczuje się traktowany indywidualnie.
  3. Twórz landing pages: bez nich najlepsza kreacja może zostać zmarnowana, bo skorzystanie z oferty będzie wymagało od użytkownika zbyt dużo wysiłku.
  4. Mów, czego chcesz: nie każ odbiorcy zgadywać, ale zawrzyj jasne CTA: kup, zapisz się, wybierz, wypełnij, odpowiedz, przyjdź.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]