Jak Marketing Automation usprawni Twój email marketing?

Email marketing słusznie uważany jest za nieodzowne narzędzie w arsenale każdego marketera – przede wszystkim dlatego, że obiecuje nam moment kontaktu 1-do–1 z naszym odbiorcą. Jednak wykorzystanie pełni jego potencjału wciąż nastręcza kłopotów: nasi klienci dostają coraz więcej maili każdego dnia i zaczynają postrzegać napływające zewsząd wiadomości raczej jako rozpraszający spam niż jako wiarygodne źródło komunikacji z marką. Aby skutecznie uprawiać email marketing dziś potrzebujesz platformy Marketing Automation, która sprawi, że Twoje wiadomości będą dla odbiorców warte przeczytania, atrakcyjne i przydatne, co przełoży się na wzrost sprzedaży.


Wszystko, co musisz wiedzieć o Lead Nurturing. Pobierz darmowego ebooka


 

1. Wartościowe treści

Dla każdego klienta wartościowa treść znaczy coś innego: inne są wymagania kogoś, kto dopiero poznaje Twoją firmę, a inne lojalnego klienta. Dlatego powinieneś dbać o to, by Twoje wiadomości zawierały albo materiały, które przydadzą się konkretnemu odbiorcy, albo zawierają ofertę ciekawą właśnie dla niego. Narzędzia segmentacji klientów (na podstawie zaangażowania czy zainteresowań) oraz maile dynamiczne (punktowa wysyłka wiadomości 1-do–1 w reakcji na konkretne zachowanie użytkownika) sprawią, że Twoje maile nie będą adresowane do wszystkich (czyli do nikogo), ale będą dopasowane do potrzeb precyzyjnie określonej osoby lub grupy.

 

2. Skuteczność sprzedażowa

Według danych Experian, maile transakcyjne (czyli wysyłane w reakcji na zachowanie użytkownika, np. mail posprzedażowy, w którym możesz zawrzeć ofertę cross-sellingową) generują 2–5 razy większy zysk niż tradycyjne maile masowe. Wynika to po pierwsze z wyższej otwieralności maili wysyłanych punktowo (więc istnieje większe prawdopodobieństwo, że użytkownik zapozna się z treścią), po drugie, z lepszym dopasowaniem oferty do oczekiwań klienta w mailach dynamicznych. Krótko mówiąc: gdy wysyłasz spersonalizowaną ofertę, Twoje szanse na sprzedaż rosną.

 

3. Budowanie relacji

Rolą email marketingu nie jest tylko sprzedaż, ale także budowanie relacji z klientami: chcesz pozostać w zasięgu ich wzroku i zachęcać do wizyt nawet wtedy, kiedy nie zakończy się to transakcją. W właśnie platforma Markteting Automation umożliwi Ci komunikację opieki posprzedażowej, zwiększać zaangażowanie przez dosyłanie materiałów dotyczących kupionych produktów czy zainteresowań danej osoby lub jej poprzednich zakupów.

 

4. Aktywizacja nieaktywnych klientów

Marketing Automation daje Ci narzędzia do wyłapywania klientów, którzy od dawna nie robili zakupów ani nie wchodzą na Twoja stronę, dzięki czemu możesz zaadresować do nich dedykowaną kampanię (może zaktywizować nawet 8% nieaktywnych klientów). Ponadto akcje win back pomagają czyścić bazę i usuwać kontakty, które mogą być niepoprawne, fałszywe czy nieużywane.

 

5. Lepsze poznanie klientów

Zaawansowana analityka, oferowana przez systemy Marketing Automation, pozwala Ci zrozumieć nawyki, zwyczaje, cele i wartości Twoich klientów. Głęboki wgląd w ich realne zachowanie na stronie oraz w dane demograficzne na ich temat pokaże Ci, w jaki sposób kształtować komunikację.

 

6. Ratowanie porzuconych koszyków

Klienci e-commerce porzucaja nawet 67% koszyków wypełnionych zakupami – to tak, jakby już wyciągali z portfela pieniądze, a w ostatniej chwili się rozmyślili. Najczęściej jedna przyczyna przerwania zakupów jest trywialna i przypadkowa, związana z odwróceniem ich uwagi. Ktoś, kto załadował produkty do koszyka ewidentnie miał intencję zakupową, więc wykorzystaj ją!

 

7. Edukacja przez Lead Nurturing

Zdobycie potrzebnej wiedzy przez klienta może być koniecznym warunkiem procesu zakupowego. Dlatego tak zaleca się wdrażanie programów Lead Nurturing, w których z jednej strony lepiej profilujesz klienta, z drugiej – dostarczasz mu potrzebnych informacji, dzięki którym może dokonać zakupu. Choć długo to rozwiązanie było domeną B2B, przydaje się także w B2C i E-commerce.

 

8. Dopasowanie czasu wysyłki do preferencji indywidualnego użytkownika

Znacie ten mity. Środa o 10. Czwartek o 14. Jaka jestb najlepsza pora na wysyłkę newslettera? Odpowiedź jest zupełnie inna: najlepiej wysłać wiadomośc wtedy, kiedy dany użytkownik jest aktywny i istnieje większe prawdopodobieństwo, że ją odbierze. Dlatego skorzystaj z opcji dostarczania emaili każdemu klientowi w indywidualnie dopasowanym czasie – system sam go ustali w oparciu o analitykę zachowań klienta.

 

9. Zwiększenie CTR i OR

Badania dowodzą, że wiadomości adresowane do segmentu bazy lub do indywidualnego użytkownika są częściej otwierane i chętniej klikane. Doświadczenia naszych klientów korzystających z SALESmanago ilustruje tabela poniżej.

maile-dynamiczne-a-mailing-masowy

A jak zmienił się Twój email marketing dzięki wdrożeniu Marketing Automation?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]