9 niezwykłych zastosowań Marketing Automation

Nerd man student

Lead Nurturing, segmentacja klientów, dynamiczne banery czy maile ratujące porzucone koszyki są świetne i skuteczne, ale świat Marketing Automation nie kończy się na nich! Zobacz, o jakich zastosowaniach automatyzacji marketingu jeszcze nie pomyślałeś i w jaki sposób to zmienić.
Pisaliśmy ostatnio, że największą katastrofą dla marketera jest zastój: moment, kiedy zatrzymujesz się na kilku dobrze znanych, sprawdzonych regułach automatyzacji i uznajesz, że oto poznałeś klucz do sukcesu. Niestety, nie jest tak łatwo. Ponieważ zarówno zachowania klientów, jak i oferta Twojej konkurencji zmieniają się z oszałamiającą prędkością, nie możesz pozwolić sobie na luksus siadania na laurach i dumnego przyglądania się efektom swojej pracy. Sprawdzaj i testuj nowe rozwiązania. Mamy nadzieję, że poniższa lista Cię zainspiruje!


Wykorzystaj potencjał marketingowy aplikacji mobilnych.

Pobierz ebooka


1. Polecanie postów na blogu

Polecasz produkty, pomagasz dobrać optymalna ofertę, ale na tym nie koniec: możesz również pomóc swojemu odbiorcy lepiej orientować się w Twoim blogu. Otaguj wpisy, dzięki czemu będziesz mógł dopasować treści do zainteresowań użytkownika oraz poziomu jego wiedzy na temat produktu. Dzięki temu unikniesz sytuacji, w której czytelnik wpada na bloga i równie szybko z niego wychodzi. W ten sposób pomożesz budować wiedzę systematycznie.

2. Optymalizacja landing pages po pobraniu materiału

Widzisz, że odbiorcy pobierają chętnie Twoje materiały, ale nie przekłada się to na sprzedaż? Zasugeruj im zakup na landing page, na którym pobierają ebooka – zaoferuj tam ofertę bezpłatnej wyceny czy rejestracji na darmowy okres próbny. O tej możliwości warto też przypomnieć później w wiadomosci email.

3. Email zapraszający do programu lojalnościowego

Kiedy prowadzisz program lojalnościowy, dobrze jest komunikować go automatycznym mailem do osób, które już zrobiły u Ciebie jeden czy dwa zakupy. Możesz wtedy wyłuskać klientów, którzy są zainteresowani Twoją ofertą i mogą kupować regularnie, oraz skusić ich zniżką czy systemem nagród do kolejnych zakupów. Budowanie bezy lojalnych klientów to kluczowy aspekt prowadzenia biznesu i dziś staje się coraz trudniejsze – to dlatego 38% marketerów twierdzi, że kluczowym wyzwaniem dla nich w 2015 jest właśnie zwiększanie lojalności. Automatyczny email z zaproszeniem do udziału w programie dla powracających klientów to świetne narzędzie do realizacji tego celu.

4. Kampanie czyszczące bazę

Tak, wiemy, jak trudno godzić się z faktem, że ok 10% Twojej bazy naturalnie traci aktualność każdego roku. Jednak higiena bazy kontaktów jest koniecznością, nie kosmetyczną fanaberią. Kiedy operujesz na niskiej jakości danych, na których nie możesz polegać, masz zaciemniony obraz sytuacji, co wpływa na ocenę prowadzonych działań i wybór nowych. Może niskie OR Twoich mailingów wynika z faktu, że 15% Twojej bazy już dawno porzuciło swoje skrzynki pocztowe?

5. Spersonalizowane powiadomienia push

Mobile marketing, mimo wzrastających budżetów na ten cel, wciąż postrzega się często jako produkcję pomniejszonych kampanii desktopowych, a mało energii przeznacza się na badanie możliwości specyficznych dla tego kanału. To ciekawe, bo przecież urządzenia mobilne przez to, że są tak często używane, pozwalają nam gromadzić bardzo wiele informacji o użytkownikach i tworzyć kampanie dopasowane precyzyjnie do konkretnej sytuacji w życiu danego klienta (np. kiedy przechodzi koło naszego lokalu czy sklepu). Przetestuj możliwości Mobile Marketing Automation i zobacz, jak wygląda nowa era personalizacji: przeczytaj naszego ebooka o Mobile Marketing Automation lub zerknij na stronę APPmanago.

6. Lead Nurturing dla Twoich nowych pracowników

Twoich pracowników też powinieneś edukować! Tuż po przyjęciu są oni zawaleni dużą ilością nowych informacji, z których sporej części po prostu nie są w stanie przyswoić od razu. Potrzebne jest stopniowe dozowanie wiedzy, w mniejszych porcjach: dzięki temu lepiej się przyswoi i utrwali. To szczególnie istotne w dużych lub dynamicznie rozwijających się firmach: uruchamiany automatycznie program edukacyjny usprawni pracę całego zespołu, gdyż oszczędzi starszym pracownikom czasu na tłumaczenie najbardziej podstawowych zagadnień.

7. Progresywne profilowanie

To rzadko używana funkcjonalność automatyzacji marketingu, która w nieoczekiwany sposób zwiększy jakość danych, jakie pozyskujesz z formularzy. Progresywne profilowanie polega na stopniowym zwiększaniu ilości danych, o które prosisz użytkownika, np. przy pobraniu ebooka. Użytkownika, który po raz pierwszy pobiera nasz materiał, prosimy jedynie o adres email, zaś przy kolejnych pobraniach, kiedy widzimy, że jest zainteresowany, zwiększamy ilość wymaganych pól formularza. Dzięki temu przy pierwszym spotkaniu z odbiorcą nie oczekujemy, że poda nam spora ilość informacji o sobie.

8. Sprytne, spersonalizowane formularze kontaktowe

Formularz kontaktowy to potężne narzędzie, szczególnie, kiedy uda Ci się go spersonalizować w oparciu o zebraną wiedzę o użytkowniku. Kiedy np. wiesz, czego poszukuje, możesz zawrzeć to na formularzu. Tak zrobił nasz klient, Rainbow Tours, zawierając na formularzu nazwę i zdjęcie miejsca, do którego chce pojechać dany użytkownik. Dzięki temu klient mógł poczuć, że oferta jest dobierana specjalnie dla niego i że może się spodziewać komunikacji dostosowanej do jego oczekiwań, a nie zalew masowych newsletterów.

9. Oferty dopasowane do historii indywidualnego użytkownika

Wiedzę o tym, co już kupił lub co oglądał Twój klient możesz wykorzystać do zasugerowania mu kolejnych produktów na podstawie analizy Big Data. Wykorzystanie mechanizmów marketingu predykatywnego pozwala nam uprzedzić pragnienia użytkownika: wiemy, czego chce, przed nim samym.

A jakie są Wasze ulubione pomysły na wykorzystanie Marketing Automation?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]