6 obszarów marketingu, w których możesz działać lepiej z Marketing Automation

Początek nowego roku do dobry czas żeby przyjrzeć się temu co działo się w naszym marketingu. Prywatnie obiecujemy sobie że zaczniemy jeść lepiej i regularniej, zapiszemy się na siłownie, poznamy nowy język czy odwiedzimy nowe miejsce.  Również w pracy chcemy spróbować nowych rzeczy. Może jednak na początek skupmy się na robieniu tego samego tylko lepiej?

Nie zawsze wprowadzenie czegoś nowego da więcej niż poprawa tego co już robimy, a możemy robić lepiej. Dzisiejszy tekst utrzymamy w duchu pozytywizmu i sparafrazujemy jedno z najważniejszych haseł: „praca u podstaw”. Na potrzeby marketingu, zamiast o podstawach społeczeństwa pomyślmy o podstawach, na których zbudujemy zdrowy i skuteczny marketing w naszej firmie.

Kanał mobilny

Zabierając się za wykorzystanie kanału mobilnego w marketingu firmy. Musimy pomyśleć o kilku najistotniejszych rzeczach:

1. czy lub jak część naszych potencjalnych i aktualnych klientów korzysta z telefonów typu smartphone;
2. czy wykorzystują je do kontaktu z naszą firmą online i w jaki sposób;
3. wreszcie jakie rodzaju to urządzenia, z jakim systemem operacyjnym.

Te podstawowe informacje uda nam się z łatwością zebrać dzięki automatycznemu przypisywaniu tagów sprzętowych do kontaktów w SALESmanago Marketing Automation. System przypisuje tagi oznaczające: system operacyjny i przeglądarkę internetową, dzięki czemu dowiadujemy z jakiego sprzętu i w jak im celu, korzystają nasi potencjalni klienci. Ta podstawowa wiedza to filar do dalszych działań mobilnych. Jeśli klienci mają urządzenia z systemami IOS, Android, Windows Phone to możemy pomyśleć o aplikacji mobilnej. Jeśli odwiedzają WWW przy ich użyciu to potrzebny będzie responsywny design, podobnie w wypadku wiadomości e-mail.

Social media

Dwie rzeczy powinny zadecydować o naszej obecności na portalach społecznościowych.

1. Czy do tej pory pozyskaliśmy klienta, który trafił do nas przez social media?
2. Czy i w którym portalu znajdują się nasi potencjalni klienci?

Jeśli mamy wejść na poważanie do social media, to tylko jeśli są tam konsumenci, którzy mogą zostać naszymi klientami. Jak to sprawdzić? Napewno przyda się analiza danych o pozyskanych klientach. Szczególnie interesujące będzie źródło pozyskania kontaktu do osoby, która stała się naszym klientem. Po drugie, czy w trakcie procesu zakupowego dokonywała interakcji przez social media. Nie tylko czy pozyskujemy tam kontakty jest ważne, ponieważ obecność w portalach społecznościowych może wpływać pozytywnie na podejmowanie decyzji zakupowych przez klientów. Jeśli dowiemy jaką rolę odgrywa obecność w social media, to będziemy mogli odpowiednio dopasować ich wykorzystanie to faktycznych potrzeb.

Przydatne artykuły:

Integracja SALESmanago Marketing Automation z aplikacjami facebook click apps

Zaistnieć w Social Media, czy nie zaistnieć? Oto jak to zrobić z Marketing Automation.

Jak efektywnie pozyskiwać potencjalnych klientów za pomocą Social Media?

Czas rzeczywisty – Real Time Marketing

Najważniejsze pytanie. Czy w naszym procesie sprzedażowym uda nam się wykorzystać moduł czasu rzeczywistego. Odpowiedzią jest to, czy konsumenci wymagają dostępu do danych w czasie rzeczywistym, czyli do najlepiej dopasowanej oferty/treści do ich potrzeb i zainteresowań?

Więcej na temat Real Time Marketingu:

Real-Time Marketing w systemach Marketing Automation

Dzięki analizie w czasie rzeczywistym możesz „rozmawiać” ze zidentyfikowanymi osobami które w danym momencie przebywają na Twojej stronie WWW

Personalizacja i dopasowanie treści w marketingu

Nie jest tajemnicą, że konsumenci oczekują indywidualnego podejścia i treści, które są dla nich interesujące. Dlatego odpowiednie podejście do tego tematu wymaga skoncentrowania się na konsumencie. Im lepiej uda nam się poznać konsumenta i proces w jaki podejmuje decyzję zakupową, tym lepiej zrozumiemy jakich treści potrzebuje na poszczególnych etapach. Od tego powinniśmy zacząć. Następnie pozostanie nam wybrać najlepsze metody przekazywania dopasowanej i personalizowanej treści. Niezależnie od sytuacji będziemy potrzebować 3 rzeczy: informacji o odbiorcach, treści i kanału komunikacji. Każdy z tych elementów może zabezpieczyć system Marketing Automation

Więcej:

Podstawowe sposoby wykorzystania dynamicznych treści na stronie WWW

Jak wykorzystać blog i materiały video do personalizacji komunikacji z klientem.

5 metod automatycznej personalizacji treści newslettera w Marketing Automation

4 kanały dostarczania indywidualnie dopasowanych i personalizowanych treści

Analityka

Dzisiaj każdy marketer może skorzystać z praktycznie nieograniczonej oferty narzędzi pozwalających na analizę praktycznie wszystkiego co dotyczy klientów i ich zachowania. Na pewno znajdziemy coś dla siebie i dlatego powinniśmy wykorzystać dostępne informacje. Analizując procesy sprzedażowe i marketingowe w firmie, lepiej zrozumiemy co i jak działa, gdzie potrzebna jest zmiana. Analizując działania prowadzone w firmie, warto zwrócić uwagę na:

10 najważniejszych kluczowych wskaźników efektywności w marketingu

Czy testy A/B pozwalają osiągać wyższe ROI? Wyniki badań MarketingSherpa.

Analiza kampanii sprzedażowych w SALESmanago Marketing Automation

Technologia chmury

Wykorzystanie rozwiązań opartych na technologii chmury staje się coraz bardziej powszechne. Przeniesienie ciężaru dokonywania obliczeń na danych i ich przechowywania na zewnętrzne serwery przynosi wiele korzyści. Przede wszystkim dane są dobrze zabezpieczone, przed innymi dzięki szyfrowaniu i przed nami samymi w formie kopii zapasowych. Po drugie uzyskujemy dużo szybszy dostęp do informacji i łatwiejsze ich współdzielenie wewnątrz firm. Statystycznie 10% łatwiejszy dostęp do informacji to 14% wyższy przychód w firmie. Ta technologia faktycznie ułatwia wdrożenie nowych rozwiązań i usprawnienie procesów w firmie. W chmurze zalanie, kradzież czy awaria dysku twardego komputera nie grozi utratą cennych danych. Zmieniamy urządzenie i możemy pracować dalej.

Podsumowanie

Marketing to taka bardzo szeroka dziedzina i nie sposób poruszyć wszystkich elementów. W tym artykule poruszyliśmy kilka elementów, które warto przemyśleć zanim rzucimy się w wir działań marketingowych w nowym 2014 roku. Solidne przygotowanie się u podstaw da nam silne fundamenty dla każdej marketingowej akcji. Łatwiej będzie nam podejmować bieżące decyzje i budować nowe działania, gdy będziemy mogli się oprzeć na konkretnej wiedzy. Strategia marketingowa, którą przygotowaliśmy ma szansę zadziałać poprawnie tylko jeśli naprawdę zrozumiemy naszego konsumenta i jego oczekiwania, a następnie wokół nich zbudujemy i zrealizujemy strategię. Nowy rok daje nam szansę domknięcia pętli, czyli zrobienia podstaw dobrze i przygotowania się na nadchodzące innowacje.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]