Czy testy A/B pozwalają osiągać wyższe ROI? Wyniki badań MarketingSherpa.

Każdy kto wykorzystuje e-Mail Marketing w pracy spotkał się z tematem testów A/B. Oczywiście pozwalają one dokładnie porównać dwie różne wiadomości, kreacje, tematy i wybrać skuteczniejszy. Natomiast czy zastanawialiście się czy one tak naprawdę wpływają na zwiększenie przychodów w firmie? Czy dzięki nim zarabiamy więcej?

Szukając odpowiedzi na pytanie który mail będzie skuteczniejszy, które call-to-action przyniesie więcej kliknięć czy którego szablonu użyć często sięgamy do testów A/B. To bardzo dobrze, gdyż otrzymamy dokładne dane o skuteczności porównywanych wysyłek. Najważniejsze jest to, że otrzymujemy informację o tym co jest najlepsze dla nas i naszych potencjalnych klientów. W związku z tym specjaliści z MarketingSherpa zdecydowali się przyjrzeć finansowej stronie testów. Zajęli się tym tematem, ponieważ mimo oczywistych korzyści płynących z testów A/B wymagają one pewnego wysiłku i narzędzi. Do przeprowadzenia testów potrzebujemy:

  • Odpowiedniego systemu, który pozwoli wysłać testowe wiadomości, zebrać i porównać statystyki;
  • Przygotowania minimum dwóch różnych wersji wiadomości dla każdego z testowanych elementów;
  • Solidnych metod testowania pozwalających uzyskiwać rzetelne wyniki.

Pierwszy z punktów jest najłatwiejszy do zrealizowania. Większość systemów Marketing Automation zawiera w standardzie moduł testów A/B. Moduł ten występuje też w systemach do e-Mail Marketingu natomiast nie dostarcza tak dokładnych informacji o wpływie wysyłek na zachowanie odbiorców. W Marketing Automation obok standardowych parametrów (ilość otwarć i kliknięć) wiemy, które linki klikali poszczególni odbiorcy i co potem robili na stronie WWW. Dzięki temu mamy dokładniejszy obraz rezultatów wysyłek. Mimo to pozostaje jeszcze całkiem sporo pracy. Głównie w związku z odpowiednim zaplanowaniem i przeprowadzeniem samych testów. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj: 7 zasad pozwalających skutecznie testować i doskonalić wysyłki e-mail

W swoim badaniu MarketingSherpa zadało pytanie: Czy optymalizacja i testy wysyłek przyniosły ROI w 2011 roku?

 

Okazuje się, że nadal ponad połowa marketerów nie sprawdza ROI i przez to nie wie czy testowana wysyłka przyniosła firmie zysk czy stratę. Częściowo jest to spowodowane skomplikowaniem takiego obliczenia. Jeśli chcemy uzyskać solidny wynik musimy wziąć pod uwagę wiele kosztów dodatkowych takich jak koszt modułu do przeprowadzenia testów, dodatkowy czas potrzebny na stworzenie kilku wariantów wysyłki czy czas poświęcony na przygotowanie i przeprowadzenie testów.

Natomiast samo obliczenie takiego wskaźnika przynosi wiele korzyści. Po pierwsze dokładnie wiemy, które nasze działania są rentowne. Po drugie łatwiej jest zabezpieczyć środki na prowadzenie dalszych działań, które przynoszą zysk firmie. Po trzecie uzbrojeni w konkretne argumenty łatwiej uzasadnimy zasadność działań marketingowych w firmie.Wracając do wyników badania w 38% firm przeprowadzanie testów A/B przyniosło zysk, a jedynie w 3% przypadków stratę.

Jesteś zainteresowany wykorzystaniem Marketing Automation w e-Mail Marketingu? Napisz na: info@salesmanago.pl

Lub zobacz DEMO systemu >>

Z systemu można korzystać 30 dni za darmo. Aby skorzystać z systemu wystarczy zarejestrować się na stronie www.salesmanago.pl

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]