Maile dynamiczne 1-do-1 wysyłane są do indywidualnego użytkownika w reakcji na jego działanie. To jeden z największych skarbów, jakie oferuje Ci platforma Marketing Automation! Maile 1-do-1 są częściej otwierane i wykazują dużo większą skuteczność sprzedażową (2-5 razy wyższą według Experian) niż tradycyjne emaile. Ale jakie wiadomości konkretnie obejmuje ten model komunikacji?
10 Przykazań Email Marketingu. Pobierz ebooka za darmo
Email powitalny
Ma o 86% wyższe OR i o 196% wyższe CTR w porównaniu z tradycyjnymi mailami (Social Mouths), więc szkoda nie wykorzystać jego potencjału! Zawrzyj w nim:
- informację, co użytkownik będzie dostawał
- podziękowanie
- wskazanie korzysci z otrzymywania wiadomości
- jedno proste CTA
- opcjonalnie: kod zniżkowy na pierwsze zakupy
Maile powitalne pozwalają klientowi zadomowić się na stronie.
Email ratujący porzucony koszyk
Nawet 67% koszyków zakupowych jest porzucane przez internautów. Dlatego nie sposób sobie wyobrazić prowadzenia sklepu online bez tej funkcjonalności.
W takiej wiadomości powinieneś nie tylko zawrzeć produkty, ale i podziękowanie za wizytę oraz adres kontaktowy, gdzie użytkownik może zadać palącego go pytania. Dowiedz się, czy możesz jakoś pomóc w dokonaniu wyboru!
W przypominaniu o zamówionych produktach emaile są dużo skuteczniejsze niż kampanie displayowe w sieciach RTB.
Email urodzinowy
Mail urodzinowy to prosty sposób na zrobienie zaskoczenie klienta czymś przyjemnym i danie mu do zrozumienia, że jest ważną częścią wspólnoty. Przygotuj specjalną ofertę urodzinową: np. zniżkę czy prezent. Niech wiadomość nawiązuje estetyką do kartek z życzeniami.
To świetne miejsce na pokazanie tożsamości marki i sposobu, w jaki zawiązuje relacje z klientami.
Email reaktywujący
Maile tego typu maja na celu upewnienie się, że Twoja baza danych składa się z aktualnych adresów osób, które mają ochotę otrzymywać od Ciebie wiadomości. W tym celu wyodrębniamy grupę osób, które nie reagują nasze wiadomości od danego czasu (np. 3 miesiące, pół roku) i wysyłamy im wiadomość (lub 2-3) ze specjalną ofertą, zachęcające do zakupów lub potwierdzenia chęci otrzymywania wiadomości. Kiedy nie ma na takie wiadomości reakcji, usuwamy daną osobę z bazy.
Warto też – jak we wszystkich mailach – spersonalizować temat, wsadzić tam imię adresata i dobrać porę wysyłki do momentu, kiedy odbiorca jest najbardziej aktywny.
Tak wyglądają najbardziej podstawowe maile dynamiczne.
Który z nich działa najlepiej w Twojej firmie?