15 artykułów o marketingu, które powinieneś przeczytać (listopad 2015)

close up hands multitasking man using tablet, laptop and cellhpone connecting wifi

Czym jest dziś aplikacja mobilna? I jakie błędy trzeba popełnić, by to zrozumieć? Czy marketerzy powinni się bać automatyzacji copywritingu i maszyn do produkcji tekstu? Jak zaplanować posty w social media? Czy Periscope nadaje się do wykorzystania w biznesie? Jak samodzielnie zbudować niezawodny (i trochę przerażający budzik)? Mamy odpowiedzi na te wszystkie pytania, a nawet na więcej! Zapraszamy do naszego comiesięcznego wyboru najlepszych postów o marketingu.


Internet Rzeczy dla Marketerów. Pobierz darmowego ebooka


Po angielsku

The new rules of brand app marketing

Jak zmienia się marketing aplikacji mobilnych? Przede wszystkim coraz większą rolę w appstore’ach odgrywają aplikacje marek, takie jak Sit or Squat (która pozwala na podstawie geolokalizacji znaleźć przyjemną, czystą toaletę w pobliżu). Najważniejsze jest dostarczenie czegoś użytecznego oraz podejście skoncentrowane na danych. Kluczowe znaczenie ma personalizacja wiadomości w aplikacji, szczególnie tego, co dzieje się po zainstalowaniu.

 

15 Mind-Blowing Stats Marketers Can Be Thankful For

Garść podnoszących na duchu statystyk. Percepcja marketerów w organizacjach zmienia się! Pamiętacie wyniki badania Adobe, z których wynika, że CEO nie ufają marketerom? Dziś w wielu firmach udało się zażegnać ten problem. Zwiększają się budżety na marketing, a klienci ufają bardziej treściom na stronach www marek.

 

Should writers be worried about automated copywriting?

Czy marketerzy powinni się bać automatyzacji copywritingu?

Pisaliśmy już o tym, że paradoksalnie to właśnie tworzenie treści ze wszystkich zadań marketingowych jest tym, które najłatwiej zautomatyzować. Ben Davis rozprasza obawy, że automatyzacja pozbawi nas pracy, a odtąd będziemy czytać w sieci produkowane przez roboty treści.

 

Technology Will Soon Make Black Friday Obsolete

Na Wired o tym, że imprezy w stylu Black Friday czy Cyber Monday przestaną mieć niedługo sens z uwagi na technologię.

Kończy się era wielkich kampanii promocyjnych, adresowanych do wszystkich klientów. Dzięki danym na temat ilości towarów, dostępności oraz zachowaniu danego klienta (preferencjach zakupowych, budżecie), będziemy dopasowywać optymalną cenę do produktu dla indywidualnego odbiorcy. Oznacza to, że każdy z nas ten sam produkt będzie mógł kupić za inną cenę. Już dziś działają w ten sposób np. firmy lotnicze podczas wyceny biletów.

 

What Is Netnography?

Nowe podejście do Buyer Personas. Netnografia, pojęcie ukute przez Roberta Kozinetsa, oznacza „dział etnografii (naukowego opisu zwyczajów jednostek i kultur), który analizuje zachowanie jednostek w internecie z wykorzystaniem technik marketingu online”.

 

4 Tools to Build a Social Media Content Calendar

Social Media Examiner przedstawia 4 proste narzędzia, które możesz wykorzystać, by stworzyć kalendarz postów w social media.

 

Już nigdy nie zaśpisz, bo Twój budzik Cię pobije

Wynalazczyni Simone Giertz wymyśliła – początkowo w ramach Halloweenowego żartu – budzik, który wyposażony jest w gumową replikę ręki, przeznaczoną do okładania śpiocha. Zrozumiecie, kiedy obejrzycie:

 

Po polsku

Jak marki korzystają z Periscope?

Artur Jabłoński o tym, w jaki sposób biznes wykorzystuje Periscope – narzędzie do wideotransmisji na żywo, nastawione na kontakt z odbiorcami w czasie rzeczywistym. Fajnie, że autor pokazuje też działania polskich marek, np. Radia Zet, które pokazało od zaplecza pracę swojego newsroomu.

 

Media społecznościowe to nowy telefon

Czemu media społecznościowe nie powinny być domeną działu marketingu? Ponieważ to nie tylko domena kreowania marki, ale i praktycznych interakcji, zapytań w konkretnych sprawach. Zachęcaj cały zespół do angażowania się w social media!

 

Dziś lokalnie, jutro globalnie czyli jak zacząć ekspansję globalną z wykorzystaniem internetu

Praktyczny poradnik dla lokalnych marek, które chcą atakować rynek globalny, od Przemysława Modrzewskiego. Szczególnie cenne, że autor podaje konkretne narzędzia, z których możesz skorzystać podczas każdego etapu operacji, jak Global Market Finder czy raport wyszukiwanych haseł.

 

Rozmowa z Tomkiem Szklarskim – twórcą aplikacji „Odkryj Śląskie”

Jak aplikacje mobilne mogą zmieniać oblicze miast? Obejrzyjcie wywiad z Tomkiem Szklarskim na blogu Marketing Mobilny.

Poniżej pierwsza część wywiadu, całość z komentarzem w linkowanym wpisie.

 

Czego nie wiesz (a powinieneś) przed stworzeniem pierwszej aplikacji mobilnej?

Na Jestem Mobi świetny zbiór wypowiedzi ekspertów, którzy opowiadają o błędach, które popełnili przy poprzednich aplikacjach, i czego się z nich nauczyli. Zaskoczą Cię!

Np. Marcin Zaremba, autor książki ‚Mobile dla menedżerów’, head of product PizzaPortal mówi: „Przykładowo 11% Polaków jest w jakimś zakresie objętych niepełnosprawnością, a smartfon jest dla nich często oknem na świat – z konieczności a nie przyzwyczajenia. Bardzo łatwo więc przez brak świadomości odmówić tej grupie społecznej dostępu do własnej usługi, tak jak ja to zrobiłem przy jednym z moich projektów.”

Cenny wpis!

 

Na naszym blogu

Na naszym blogu w listopadzie czytaliście najchętniej:

Podziel się swoimi ulubionymi wpisami

Jak zawsze, czekmay w komentarzach na Wasze typy i ulubione teksty o marketingu. Co warto było przeczytać w listopadzie?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]