Żywe trupy marketingu? 7 narzędzi, które wciąż działają (mimo że eksperci je uśmiercili)

Halloween, dead hand coming out from the soilUśmiercono je, przebito kołkiem osinowym i spalono. Są stare, niemodne, nie z tej epoki! Już nie działają, a na pewno nie działają na millenialsów („millenialsi” to jedno z tych magicznych słów, którymi czarują nas trendsetterzy).

Jeśli wierzyć ekspertom, dziś komunikujemy się z klientami głównie przez media społecznościowe i aplikacje mobilne. Ale to przecież nieprawda! Wciąż świetnie działają stare, sprawdzone metody: SMS, ulotka, próbka, baner… jeżą Ci się włoski na rękach na sam dźwięk tych słów?


Kompleksowy przewodnik po Mobile Marketing Automation. Pobierz za darmo


 

Czemu media społecznościowe nie wystarczą

Marketing w mediach społecznościowych jest bardzo problematyczny, ponieważ jest tani i łatwo dostępny. Kampania na FB nie wymaga takiej wiedzy, jak np. praca z Adwords, czy takiego nakładu sił i czasu, jak przygotowanie strategii dystrybucji próbek, a w końcu jest nieporównywalnie tańsza niż np. reklama w prasie. Pociąga to za sobą 2 ważne zjawiska:

  • Wielu marketerów zaczęło koncentrować się wokół marketingu w social media – przez co zaniedbują inne obszary. Łatwo ulec takiej pokusie, ale obniża to skuteczność Twoich działań. W skrócie: jako jeden z elementów układanki social media działają świetnie, jednak nie pozwalaj im grać pierwszych skrzypiec.
  • Social media, tanie i łatwo dostępne, to kanały super-nasycone obecnością marketerów. Shawn Graham zauważa, że szczególnie małe firmy czują pokusę, by skoncentrować się na mediach społecznościowych (i SEM), bo te narzędzia są jakby skrojone na miarę ich budżetów. Ale przez to wszyscy tłoczą się w kilku kanałach i trudno się tam przebić z oryginalnym przekazem. To rozpoznanie ma też dobrą stronę – możesz się łatwo wyróżnić, próbując marketingu w innym kanale. Może się okazać, że tradycyjna ulotka zadziała lepiej niż piękne zdjęcia Twoich produktów na Instagramie.

 

Czego nie wiesz o aplikacjach mobilnych?

Aplikacje mobilne są świetne i angażujące, jednak ich skuteczne wdrożenie wymaga dużo więcej pracy, niż się wydaje. Nie wystarczy stworzyć rewelacyjna apkę, by poruszyć lawinę pieniędzy. Oprócz wyprodukowania aplikacji, musisz:

  • zadbać o marketing aplikacji, w tym ASO (App Store Optimization)
  • opracować strategię angażowania użytkowników – najlepiej z wykorzystaniem Mobile Marketing Automation

 

Przeczytaj więcej na temat zastosowania aplikacji mobilnych: Zdradzamy 3 sekrety aplikacji mobilnych, Aplikacje mobilne w 2015: ważne statystyki dla eCommerce

 

Nie chodzi nam o to, by zniechęcić Cię do marketingu w social media czy do tworzenia aplikacji – przeciwnie, to rewelacyjne narzędzia, pod warunkiem, że wiesz, czego od nich oczekiwać, i harmonijnie włączasz je w całość swoich działań, a nie koncentrujesz wszystkie siły na jednym z nich, zaniedbując inne moduły komunikacji, w tym te mniej spektakularne. Czyli jakie?

 

One wciąż działają!

Te rozwiązania wciąż działają, mimo że rzadko pisze się o nich w branżowych pismach.

  • Ulotki: oczywiście, sporo zależy tu od rodzaju Twojego biznesu, jednak nie powinieneś pospiesznie rezygnować z ulotek. To, że wciąż są w użyciu, nie jest przypadkiem: 38% odbiorców zatrzymuje otrzymane ulotki przez kilka dni, a 13% – przez więcej niż tydzień. (Metrix Marketing)
  • Próbki: to metoda, którą rozpowszechnił ojciec-założyciel naukowego podejścia do reklamy, Claude Hopkins. Czemu to działa? Bo pozwala klientom odkryć produkt i dokonać racjonalnego wyboru – próbka daje nam konkretne argumenty za zakupem.
  • SMS: już nikt nie używa SMS-ów, wszyscy używamy komunikatorów! Jednak choć usługa SMS ma już 22 lata, nie zanosi się na to, by odchodził do lamusa. Według SAP 64% klientów życzyłoby sobie więcej komunikacji z organizacjami przez SMS. Zaś z raportu  Komunikacja SMS w Polsce 2013 wynika, że 1 na 3 ankietowane osoby chce otrzymywać wiadomości tekstowe o promocjach w obszarze produktów i usług, a ponad 80% z nich deklaruje, że po otrzymaniu wiadomości tekstowej o aktualnej promocji wejdzie na promowaną stronę internetową.
  • Email: email, podobnie jak SMS, też jest już starawy – ma 44 lata, ale wciąż stanowi narzędzie marketingowe o najwyższym ROI. Ma same plusy: jest tani, łatwo można go personalizować, testować i śledzić jego skuteczność, ma sprzedażowy charakter… Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat tego kanału, zajrzyj do naszego nowego ebooka: 10 Przykazań Email Marketingu.
  • Wydarzenia: bywaj na targach czy konferencjach branżowych – tam właśnie przychodzą Twoi odbiorcy! Daje Ci to możliwość kontaktu twarzą w twarz i nawiązania relacji. Kiedy klient będzie szukał optymalnego rozwiązania dla siebie, wspomnienie rozmowy (konkretnej osoby, która stoi za marką) będzie dla Ciebie atutem.
  • Kontakt osobisty: nic nie zastąpi klientowi poczucia, że jest rozumiany i traktowany wyjątkowo. Możesz wywołać ten efekt także w sklepie online przez strategie personalizacji: dopasowanie treści na stronie do profilu użytkownika, komunikacja 1-do-1 i wykorzystanie wiedzy o kliencie we wszystkich kanałach komunikacji.
  • Banery: czy wszyscy zapadli na ślepotę banerową? Niekoniecznie! Dziś, dzięki rozwiązaniom klasy Marketing Automation, banery mogą stać się maksymalnie spersonalizowane i zawierać dokładnie tę ofertę, jakiej oczekuje klient. Przydatny, pożyteczny baner? Tak, to możliwe! Przeczytaj więcej o spersonalizowanych banerach.

 

Pożytki z bycia niemodnym

Jeśli nie poddajesz się modom i nie koncentrujesz energii na topowych aktualnie kanałach, zyskujesz nie tylko własny głos i wyjątkowość przekazu, lecz także zwiększasz sprzedaż.

Pamiętaj jednak, że zaufanie do starych metod nie oznacza zgody na archaiczny marketing. Te metody ewoluują i zmieniają się nie do poznania: dzisiejszy spersonalizowany email marketing w niczym nie przypomina spamu z lat 90. Podobnie banery czy SMS-y uległy transformacji dzięki Marketing Automation.

 

Dlatego ostatecznym kryterium wyboru narzędzia powinno być pytanie: Czy pozwala mi ono lepiej zrozumieć klientów albo lepiej dostarczać im to, czego potrzebują?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.