Lead Nurturing, segmentacja klientów, dynamiczne banery czy maile ratujące porzucone koszyki są świetne i skuteczne, ale świat Marketing Automation nie kończy się na nich! Zobacz, o jakich zastosowaniach automatyzacji marketingu jeszcze nie pomyślałeś i w jaki sposób to zmienić.
Pisaliśmy ostatnio, że największą katastrofą dla marketera jest zastój: moment, kiedy zatrzymujesz się na kilku dobrze znanych, sprawdzonych regułach automatyzacji i uznajesz, że oto poznałeś klucz do sukcesu. Niestety, nie jest tak łatwo. Ponieważ zarówno zachowania klientów, jak i oferta Twojej konkurencji zmieniają się z oszałamiającą prędkością, nie możesz pozwolić sobie na luksus siadania na laurach i dumnego przyglądania się efektom swojej pracy. Sprawdzaj i testuj nowe rozwiązania. Mamy nadzieję, że poniższa lista Cię zainspiruje!
Wykorzystaj potencjał marketingowy aplikacji mobilnych.
1. Polecanie postów na blogu
Polecasz produkty, pomagasz dobrać optymalna ofertę, ale na tym nie koniec: możesz również pomóc swojemu odbiorcy lepiej orientować się w Twoim blogu. Otaguj wpisy, dzięki czemu będziesz mógł dopasować treści do zainteresowań użytkownika oraz poziomu jego wiedzy na temat produktu. Dzięki temu unikniesz sytuacji, w której czytelnik wpada na bloga i równie szybko z niego wychodzi. W ten sposób pomożesz budować wiedzę systematycznie.
2. Optymalizacja landing pages po pobraniu materiału
Widzisz, że odbiorcy pobierają chętnie Twoje materiały, ale nie przekłada się to na sprzedaż? Zasugeruj im zakup na landing page, na którym pobierają ebooka – zaoferuj tam ofertę bezpłatnej wyceny czy rejestracji na darmowy okres próbny. O tej możliwości warto też przypomnieć później w wiadomosci email.
3. Email zapraszający do programu lojalnościowego
Kiedy prowadzisz program lojalnościowy, dobrze jest komunikować go automatycznym mailem do osób, które już zrobiły u Ciebie jeden czy dwa zakupy. Możesz wtedy wyłuskać klientów, którzy są zainteresowani Twoją ofertą i mogą kupować regularnie, oraz skusić ich zniżką czy systemem nagród do kolejnych zakupów. Budowanie bezy lojalnych klientów to kluczowy aspekt prowadzenia biznesu i dziś staje się coraz trudniejsze – to dlatego 38% marketerów twierdzi, że kluczowym wyzwaniem dla nich w 2015 jest właśnie zwiększanie lojalności. Automatyczny email z zaproszeniem do udziału w programie dla powracających klientów to świetne narzędzie do realizacji tego celu.
4. Kampanie czyszczące bazę
Tak, wiemy, jak trudno godzić się z faktem, że ok 10% Twojej bazy naturalnie traci aktualność każdego roku. Jednak higiena bazy kontaktów jest koniecznością, nie kosmetyczną fanaberią. Kiedy operujesz na niskiej jakości danych, na których nie możesz polegać, masz zaciemniony obraz sytuacji, co wpływa na ocenę prowadzonych działań i wybór nowych. Może niskie OR Twoich mailingów wynika z faktu, że 15% Twojej bazy już dawno porzuciło swoje skrzynki pocztowe?
5. Spersonalizowane powiadomienia push
Mobile marketing, mimo wzrastających budżetów na ten cel, wciąż postrzega się często jako produkcję pomniejszonych kampanii desktopowych, a mało energii przeznacza się na badanie możliwości specyficznych dla tego kanału. To ciekawe, bo przecież urządzenia mobilne przez to, że są tak często używane, pozwalają nam gromadzić bardzo wiele informacji o użytkownikach i tworzyć kampanie dopasowane precyzyjnie do konkretnej sytuacji w życiu danego klienta (np. kiedy przechodzi koło naszego lokalu czy sklepu). Przetestuj możliwości Mobile Marketing Automation i zobacz, jak wygląda nowa era personalizacji: przeczytaj naszego ebooka o Mobile Marketing Automation lub zerknij na stronę APPmanago.
6. Lead Nurturing dla Twoich nowych pracowników
Twoich pracowników też powinieneś edukować! Tuż po przyjęciu są oni zawaleni dużą ilością nowych informacji, z których sporej części po prostu nie są w stanie przyswoić od razu. Potrzebne jest stopniowe dozowanie wiedzy, w mniejszych porcjach: dzięki temu lepiej się przyswoi i utrwali. To szczególnie istotne w dużych lub dynamicznie rozwijających się firmach: uruchamiany automatycznie program edukacyjny usprawni pracę całego zespołu, gdyż oszczędzi starszym pracownikom czasu na tłumaczenie najbardziej podstawowych zagadnień.
7. Progresywne profilowanie
To rzadko używana funkcjonalność automatyzacji marketingu, która w nieoczekiwany sposób zwiększy jakość danych, jakie pozyskujesz z formularzy. Progresywne profilowanie polega na stopniowym zwiększaniu ilości danych, o które prosisz użytkownika, np. przy pobraniu ebooka. Użytkownika, który po raz pierwszy pobiera nasz materiał, prosimy jedynie o adres email, zaś przy kolejnych pobraniach, kiedy widzimy, że jest zainteresowany, zwiększamy ilość wymaganych pól formularza. Dzięki temu przy pierwszym spotkaniu z odbiorcą nie oczekujemy, że poda nam spora ilość informacji o sobie.
8. Sprytne, spersonalizowane formularze kontaktowe
Formularz kontaktowy to potężne narzędzie, szczególnie, kiedy uda Ci się go spersonalizować w oparciu o zebraną wiedzę o użytkowniku. Kiedy np. wiesz, czego poszukuje, możesz zawrzeć to na formularzu. Tak zrobił nasz klient, Rainbow Tours, zawierając na formularzu nazwę i zdjęcie miejsca, do którego chce pojechać dany użytkownik. Dzięki temu klient mógł poczuć, że oferta jest dobierana specjalnie dla niego i że może się spodziewać komunikacji dostosowanej do jego oczekiwań, a nie zalew masowych newsletterów.
9. Oferty dopasowane do historii indywidualnego użytkownika
Wiedzę o tym, co już kupił lub co oglądał Twój klient możesz wykorzystać do zasugerowania mu kolejnych produktów na podstawie analizy Big Data. Wykorzystanie mechanizmów marketingu predykatywnego pozwala nam uprzedzić pragnienia użytkownika: wiemy, czego chce, przed nim samym.
A jakie są Wasze ulubione pomysły na wykorzystanie Marketing Automation?