Zwiększ zaangażowanie w aplikację o 540% wykorzystując powiadomienia push

Depositphotos_50738501_s-201585% posiadaczy smartfonów prędzej przestałoby pić wodę niż odinstalowało swoje cenne aplikacje. Dla marketerów to ważna wiadomość, o ile potrafią rozpoznać, że nie wszystkie apki budzą w użytkownikach tak heroiczny nastrój. Decydującym czynnikiem jest zdolność aplikacji do angażowania.

 

Skuteczność powiadomień push

 

Notyfikacje push pomagają uporać się z największą bolączką mobile marketingu: spadkiem zaangażowania w aplikacje (przeczytaj statystyki o porzucaniu aplikacji mobilnych). Odbiorcy chętnie apki pobierają, jednak często zaglądają do nich raz czy dwa, a potem je porzucają. Jednak kiedy użytkownik otrzymuje powiadomienia push, prawdopodobieństwo porzucenia aplikacji spada z 21% do 11%, zaś zaangażowanie wzrasta nawet o 540%. Nie mówiąc już o możliwościach sprzedażowych, jakie oferują notyfikacje.

Jak się jednak za nie zabrać?

 

Typy powiadomień push: masowe i 1-do-1

 

Zacznijmy od rozpoznania 2 podstawowych typów powiadomień push:

  1. Masowe: wysyłane do całej bazy użytkowników lub do jakiegoś jej segmentu,
  2. 1-do-1: wysyłane do pojedynczego użytkownika, punktowo, w reakcji na jakieś jego działanie lub zdarzenie, np. wyrażenie zgody na otrzymywanie powiadomień, pojawienie się w pobliżu sklepu czy zakup w aplikacji. Działają na podobnej zasadzie jak maile transakcyjne – są odpowiedzią na akcję użytkownika.

Sukces Twojej kampanii push opiera się na umiejętnym łączeniu tych 2 typów wiadomości. Dzięki stosowaniu powiadomień 1-do-1 oraz segmentacji, użytkownik będzie miał wrażenie komunikacji dopasowanej idealnie do jego potrzeb.

Ale jak posegmentować odbiorców powiadomień? Możesz zastosować 3 podstawowe kryteria podziału bazy.

 

Segmentacja pod względem zaangażowania

 

To oczywiste, że Twoi zaangażowani odbiorcy wymagają zupełnie innego podejścia niż ci, którzy zaglądają do Twojej aplikacji z rzadka lub w ogóle. O ile sporadycznych użytkowników może poirytować częsta komunikacja, o tyle byłoby szkoda nie wykorzystać w pełni potencjału, jaki tkwi w Twoich fanach.

Nie atakuj niezbyt aktywnych – daj im się poznać. Nie za często dostarczaj im starannie wyselekcjonowane i spersonalizowane treści. Kluczem jest tu analityka: patrz, jak reaguje Twój odbiorca, ile powiadomień chce dostawać, na jaki typ notyfikacji źle reaguje.

 

Segmentacja: ile czasu minęło od zainstalowania?

 

Początkujący użytkownicy potrzebują spokojnego wprowadzenia w Twój świat. Powoli buduj z nimi więź, pokaż możliwości aplikacji. Zacznij od podziękowania za pobranie i wyrażenie zgody na otrzymywanie powiadomień.

W kolei weterani powinni otrzymywać pushe podkreślające ich długi staż. Możesz także adresować do nich bardziej zaawansowane treści oraz wykorzystywać elementy grywalizacji.

 

Segmentacja: zainteresowania

 

Badając, jakie inne aplikacje użytkownik zainstalował na swoim urządzeniu oraz z jakich modułów aplikacji najczęściej korzysta, możesz ustalić jego zainteresowania. W ten sposób np. do grupy użytkowników, którzy mają zainstalowane aplikacje dotyczące sportu i zdrowego stylu życia możesz sprofilować powiadomienie inaczej niż do tych, którzy wolą aplikacje z zakresu finansów. Oferty będą trafniejsze, co przełoży się nie tylko na wyższą konwersję, ale i na wzrost zaufania odbiorców, które jest w wypadku powiadomień push fundamentalne.

 

Kontekst

 

Powinniśmy dostarczać wartościowe informacje i oferty, jednak pojęcie „wartości” nie jest przecież obiektywne: nie ma ofert uniwersalnie wartościowych, atrakcyjnych dla wszystkich. -80% na steki to słaba oferta dla wegetarianina, osoby odchudzającej się albo kogoś, kto akurat jest w podróży daleko od Twojego lokalu.

Dlatego kontekst jest wszystkim: dotyczy to zarówno zainteresowań i historii zachowań naszego użytkownika w aplikacji, jak i też sytuacji, w której się znajduje, czasu i miejsca, które możesz łatwo poznać. Np. nie wysyłaj powiadomień w nocy – uwzględnij czas urządzenia, kiedy masz międzynarodowy biznes.

 

Geomarketing

Wiedza o położeniu klienta powinna stanowić fundament Twoich działań mobile, szczególnie, gdy masz salon offline. Ponieważ 94% użytkowników wyszukuje na smartfonie informacje związane ze swoim położeniem (np. kawiarnię czy szewca w pobliżu), a 90% z ich działa zgodnie ze znalezioną informacją (tj. udaje się do kawiarni czy szewca), geomarketing wydaje się ogromnym potencjałem, który otwiera się przed marketerem.

Jego zadanie polega przede wszystkim na zbudowaniu zaufania, jeżeli chce pozyskiwać od klienta tak intymne dane. Ważne jest wtedy, by nie przesadzać i nie bombardować powiadomieniami, stopniowo przekonując użytkownika, że nasze wiadomości są przydatne.

 

Długość powiadomień

 

Powiadomienia muszą mieścić się w oknie, co – podobnie jak Twitter – czyni z nas poetów, którzy próbują wcisnąć pożądane znaczenie w wymaganą  ilość znaków. W wypadku notyfikacji push będzie to poniżej 200 znaków, co wymusza zwięzłość. Tę zresztą bardzo lubią odbiorcy – zamiast długawych emaili dostają szybką informację do wykorzystania tu i teraz.

 

Dźwięk powiadomień

 

Dobrze, gdy Twoja aplikacja kojarzy się z czymś wyjątkowym, co może oddać oryginalny dźwięk powiadomień.

 

Subtelna logika push

 

Wykorzystuj analitykę, by zobaczyć, jakie typy powiadomień działają dobrze, a jakie nie spotykają się z entuzjazmem i zawsze pamiętaj, że powiadomienia push są tak skuteczne jedynie, jeśli zachowasz potrzebny dystans i nie będziesz nachalny. W przeciwnym wypadku cała skuteczność powiadomień push pada, bowiem odbiorca albo je wyłącza, albo z niesmakiem odinstalowuje całą aplikację.

Musisz budować więź bardzo powoli, kładąc ogromny nacisk na zgodność Twoich komunikatów z kontekstem.

 

Twoja kolej

 

A jakie są Twoje doświadczenia z powiadomieniami push? Czy są skutecznym elementem Twojego marketingu? Z jakich narzędzi korzystasz, by je wysyłać?  I czy lubisz jej jako klient?

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o powiadomieniach push i marketingu mobile, pobierz za darmo naszego ebooka: Mobile Marketing Automation i przyszłość kanału mobile.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]