Zmień odbiorców w lojalnych klientów. Lead Nurturing dla B2B, B2C i E-commerce [ebook]

pouring from watering can on grass waterMarketing przypomina uwodzenie. Kiedy pozyskujesz leada, zachowujesz się jak szarmancki amant: konsekwentnie eksponujesz swoje zalety i korzyści, z jakimi wiąże się spędzanie czasu właśnie z Tobą. Co się jednak dzieje, kiedy pozyskasz już kontakt? Większość marketerów oddycha wtedy z ulgą i rozkłada się w fotelu z puszką piwa. Nie zwracając uwagi na zdziwioną towarzyszkę, zdejmują wypastowane buty, pod którymi ukazują się brudne skarpety.

Lead pozyskany, mail dodany do bazy, robota odwalona. Jeśli tkwisz w takim przekonaniu, pora zrewidować te mity. Przeczytaj naszego ebooka o Lead Nurturing.


Zmień odbiorców w lojalnych klientów.

Lead Nurturing dla B2B, B2C i E-commerce.

Nowy ebook: Pobierz za darmo!


Inwestowanie w pozyskanie leada, a nie w jego utrzymanie

Kiedy wszystkie pieniądze i energię inwestujesz w pozyskanie leada, zakładasz, że kiedy już pojawi się na Twojej stronie albo odbierze pierwszy newsletter, to na pewno skończy się to zakupem: Twoja oferta olśni go z miejsca.

Błąd! Ktoś, kto podał Ci swoje dane, nie jest jeszcze przekonanym klientem, a jeśli nie zadbasz o niego w początkowej fazie relacji, wywołasz tylko rozczarowanie. Kiedy pozyskujesz leada, a potem przestajesz się nim interesować, zachowujesz się dokładnie jak nasz niefortunny amant, który przedwcześnie kończy taniec godowy.

 

Jak reaguje lead?

Wczuj się teraz w sytuację swojego leada: przypomina on dziewczynę, która zaproszona na pierwszą randkę, zamiast z królewskim traktowaniem, spotyka się z obcesowym obejściem i lekceważeniem. Niecny podrywacz rozwala się na krześle, wparuje się w ekran telewizora i kładzie na stole stopy w nieświeżych skarpetach. Zamiast kontynuować budowanie zaufania i relacji, marketer zakłada, że cała praca polega na zwabieniu klienta i pozostawieniu go samemu sobie.

 

Pozyskanie leada nie jest gwarancją dokonania zakupu

Praca marketera nie kończy się w momencie pozyskania leada ani nawet po dokonaniu zakupu: w przeciwnym wypadku jedynie marnujesz pieniądze wydawane na pozyskiwanie ruchu na stronę czy pozyskiwanie kontaktów, z których 79% (dane Marketing Sherpa) po prostu nie jest gotowych do podjęcia decyzji zakupowej po wypełnieniu formularza, pobraniu ebooka czy zapisie na newsletter. Jeśli niezdecydowanym nie zaoferujesz specjalnego traktowania i nie pomożesz w dokonaniu wyboru, samo posiadanie kontaktu do nich nie okazuje się tak wielką przewagą. Po prostu zlekceważą Twoje wiadomości niedopasowane do ich potrzeb i nie dokonają zakupu.

Brudne skarpety?

Brudne skarpety to wszystkie zachowania leniwego, niedbałego marketingu, w którym pozyskanego leada traktujesz jak już zdobytego klienta, i zamiast pracować nad relacją, edukować i dostarczać wartościowe treści, zakładasz, że od teraz to jakoś już będzie. Do takich zachowań należą:

a) Głęboka pogarda dla landing pages i odsyłanie do strony głównej,

b) Brak segmentacji klientów,

c) Bombardowanie klienta masowymi emailami, niezależnie od tego, ile wie na temat Twojego produktu i co go interesuje,

d) Szybkie przerzucanie kontaktu do sprzedawców,

e) Brak personalizacji treści na stronie www.

Świadczą one o marketingu zorientowanym tylko na gromadzenie leadów czy zwiększanie ruchu, ale nie na realną sprzedaż, nie mówiąc już o trosce o klienta czy budowaniu wyjątkowego doświadczenia zakupowego.

 

Lead Nurturing i nowy model marketingu

Ale marketing może przecież wyglądać inaczej! Szczególnie, kiedy zainwestujesz w edukację klientów i budowanie więzi z nimi przed zakupem oraz po nim. Mowa o Lead Nurturing: cyklach wiadomości email, które dostarczają leadom wiedzy potrzebnej do podjęcia decyzji.

Ponieważ uważamy Lead Nurturing kluczowe rozwiązanie Marketing Automation, poświęciliśmy mu ebooka – kompendium informacji na ten temat. Znajdziecie tam zarówno instrukcje dla początkujących, jak i inspiracje dotyczące zaawansowanych programów Lead Nurturing.

Pobierz ebooka

zamienodbiorcow_podluznyPL

Przeczytaj inne teksty o Lead Nurturing z naszego bloga:

Lead Nurturing dla B2C: czemu go wdrażać?

6 kroków skutecznego Lead Nurturing. Wykorzystaj teorię perswazji A. Weissa

13 dowodów na to, że potrzebujesz Lead Nurturing

7 najczęstszych błędów w Lead Nurturing

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]