Użyj tych 5 magicznych słów, by stworzyć rewelacyjną wiadomość powitalną

Wiadomość powitalna (welcome message) to szczególny podtyp wiadomości transakcyjnej. Wysyłasz ją użytkownikowi po tym, jak podał Ci adres email (przy rejestracji, zapisie na newsletter, wypełnieniu formularza), by dobrze zacząć Waszą relację oraz zredukować późniejsze opt-outy. Ponieważ pierwszego wrażenia nie robi się dwa razy, zaprojektuj tę wiadomość starannie. Podpowiadamy, jakich słów użyć, by zachwycić odbiorcę.

1. Dziękuję

To proste, bezpretensjonalne, uprzejme słowo, które niesie dużo dobrych emocji. Pokazuje, że doceniasz zainteresowanie odbiorcy i że czujesz się przez niego wyróżniony.

  • Dziękujemy za to, że chcesz dzielić się z nami…
  • Dziękujemy, że możemy uczestniczyć…
  • Cieszymy się, że dołączyłeś do grona… Dziękujemy!

2. Zmiana

Dzięki relacji z Twoją firmą coś powinno się zmienić w życiu klienta. Co obiecujesz? Poprawę zdrowia? Lepsze samopoczucie? Sprawniejszą organizację pracy? Zasugeruj, że nadchodzi zmiana.

  • Gotów na..?
  • Przygotuj się na…
  • Przed Tobą …

Zawrzyj informację o tym, w jaki sposób możesz pomóc klientowi, jaki problem pomożesz rozwiązać. Pamiętaj, ze w tym zakresie obraz mówi więcej niż tysiąc słów. Możesz wykorzystać też opinie innych klientów oraz konkretne liczby, które przyciągną oko.

3. Dlatego

Klient chce czuć, że jego decyzje zakupowe są racjonalne (choć nie zawsze są). Sama obecność słów kojarzących się z uzasadnieniem buduje przekonanie, że decyzja była właściwa.

Należą do nich:

– Dlatego („Dlatego mamy dla Ciebie…”),

– Dlaczego („Dlaczego wybrało nas 7,000 klientów”),

– Czemu („Czemu warto organizować ślub z nami”),

– Bo („Bo jesteś najważniejsza”),

– Ponieważ („Ponieważ dbamy o…”).

Użyj wypunktowań, by dane były łatwiej przyswajalne.

Ta informacja ma mówić: „Podjąłeś dobrą decyzję i masz na to argumenty”.

4. Gwarancja, gwarantowany

Wzbudzisz w ten sposób poczucie bezpieczeństwa. Samo sformułowanie „Gwarantujemy regularną dostawę najciekawszych newsów” da czytelnikowi odczuć, że znajduje się w komfortowej sytuacji, gdzie jego korzyść jest zapewniona.

Warto też użyć słów „za darmo” – jeśli istnieją dobra, które oferujesz bezpłatnie.

5. CTA

Najczęstszy błąd w mailach powitalnych to brak call to action.

Za każdym razem, kiedy wysyłasz klientowi wiadomość, zadaj sobie pytanie: „Co on ma teraz zrobić?”  Chodzi o to, by Twoja komunikacja była celowa. Kiedy wysyłasz wiadomość powitalną, chcesz by odbiorca poznał markę bliżej albo zrobił pierwsze zakupy. Dlatego zawrzyj w mailu czytelne CTA:

– Dowiedz się więcej

– Zobacz, dlaczego używamy tylko ekologicznych tkanin

– Poznaj naszych dostawców

– Skorzystaj ze zniżki powitalnej – 10%

Pomysły na maile powitalne

– Jeśli masz brand hero, to mail powitalny jest dobrym momentem na zaprezentowanie go,

– Odeślij do najbardziej popularnych artykułów na blogu lub tekstów dobrych na początek (np. mówiących o filozofii marki, może to być wywiad z założycielem lub słownik podstawowych pojęć, ebook z bazowymi informacjami, infografika),

– Zdjęcie Twojego zespołu (albo np. ekipy wolontariuszy, jeśli prowadzisz NGO) – uśmiechnięci, witacie nowego klienta,

– „Zacznij w 3 krokach”: przedstaw szybką instrukcje korzystania z Twojej usługi/ produktu,

– Możesz załączyć video tutorial,

– Historia marki – jeśli jest ekscytująca, jak w wypadku tych ciekawych biznesów. Jeśli nie – nie stosuj tego na siłę.

 

Wiadomość powitalna powinna zawierać podziękowanie, wskazanie na zmianę/ rozwiązanie problemu, argumenty dowodzące słuszności decyzji o zapisie/ zalogowaniu, gwarancję oraz CTA. Maile tego typu do jedno z najskuteczniejszych rozwiązań Marketing Automation – pozwalają systematycznie budować więź z klientem, w konsekwentny i spójny sposób, od pierwszego kontaktu po głęboka lojalność.

Dowiedz się więcej

Przeczytaj, jakich słów unikać w komunikacji z klientami

Kompendium email marketingu: najczęściej zadawane pytania

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]