Odziać dzieci, nakarmić lwy i jeszcze na tym zarobić. Dwa niezwykłe, inspirujące biznesy

łapaTo jest biznes, a nie działalność charytatywna! Ile razy to słyszałeś? Ile razy powiedziałeś to sam? Może dałeś się zwieść pozorom. Pomoc potrzebującym i odpowiedzialność za planetę mogą być realnie dochodowe. Nie chodzi o społeczną odpowiedzialność biznesu, etyczne standardy produkcji czy charytatywne szwindle, lecz o spółki realizujące rolę, którą zazwyczaj spełnia III sektor. Są bardziej skuteczni niż organizacje pozarządowe… i zarabiają! Poznaj niezwykłe historie ludzi, którzy pomagając innym, znaleźli swoją biznesową niszę.

TOMS Shoes – pomoc bosym dzieciom

Blake Mycoskie wyjechał do Argentyny i zobaczył tam masę biednych, bosych dzieci. Przez ich spękane, brudne stopy do organizmu dostawały się bakterie, prowadzące do wielu chorób oraz uniemożliwiające wyleczenie poprzednich. Jak to możliwe w XXI wieku, nie mógł nadziwić się Mycoskie, skoro tak łatwo można rozwiązać problem? Wystarczyłoby obuwie.

Kiedy nie możesz założyć fundacji, załóż start-up

Bardzo chciał pomóc. Rozważał opcję założenia fundacji, ale odkrył, że to uniemożliwiłoby systematyczne działanie. Byłby uzależniony od dotacji, nie mając żadnej realnej kontroli nad ich wpływem. Darczyńcy czy dofinansowania raz są, raz ich nie ma, ale jak to wytłumaczyć chorym dzieciom? Blake potrzebował innego, bardziej stabilnego i samowystarczalnego modelu.

Innowacyjny model 1 za 1

Założył więc firmę. Produkował i sprzedawał buty, inspirowane tradycyjnym argentyńskim wzorem. Za każdą kupioną parę wysyłał drugą parę argentyńskiemu dziecku. Kupując buty, klient kupował więc jakby 2 pary – jedną dla siebie, drugą do obdarowanego.

Empatia jako trend

Buty stały się kultowe i zrobiły furorę wśród odbiorców. Stały się modne. Mycoskie zmienił empatię na (dochodowy) trend. Start-up odniósł ogromny komercyjny i symboliczny sukces. PS. Zajrzyjcie na stronę TOMS Shoes – jest wizualnie piękna i inspirująca, pokazuje świetnie, jak wykorzystać historię marki w komunikacji. Warto też przeczytać książkę założyciela.

ZOO Jeans – pomóc zwierzętom

Jak pomóc zwierzętom, mieszkającym w zoo? Można urządzić kampanię banerową opartą na sugestywnych zdjęciach, odwołującą się do litości, ale trudno naprawdę oczekiwać,  że ludzie będą przejmować się całym cierpieniem świata.

Jedyne dżinsy projektowane przez dzikie zwierzęta

Wobec tego aktywiści skupieni wokół japońskiego zoo wpadli na inny pomysł: założyli markę odzieżową ZOO Jeans, która oferuje dżinsy rozrywane przez tamtejsze dzikie zwierzęta: lwy, tygrysy, niedźwiedzie. Spodniami owija się zabawki (np. opony), wrzuca się do klatki i czeka, aż zwierzę pazurami nada materiałowi unikalne przetarcia i rozdarcia.

l_2

                                                                 Źródło: http://zoo-jeans.com/#zoo_jeans_gallery

Oryginalność i unikalna historia

Każdy egzemplarz jest oryginalny, więc spodnie cieszą klientów podwójnie: interesującą historią, która za nimi stoi, wyjątkowością oraz zaspokojeniem moralnego poczucia spełnionego obowiązku. I sami przyznajcie: hasło „Jedyne dżinsy na świecie, projektowane przez dzikie zwierzęta” robi wrażenie.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]