7 sposobów na wykorzystanie firmowego bloga w procesie Lead Nurturing

Firmowy blog to bardzo dobry pomysł na udostępnianie treści aktualnym i potencjalnym klientom. Jest to, również solidne wsparcie pozostałych działań marketingowych. Treści umieszczane na blogu są często promowane na portalach społecznościowych przyciągając nowych fanów. Z drugiej strony treści te, są indeksowane przez wyszukiwarki internetowe. Dlatego odpowiednie wykorzystanie potencjału tego narzędzia pozwala pozyskać sporo nowych kontaktów i zwiększyć ruch na stronie WWW.

Warto wspomnieć, o często zapominanym zastosowaniu firmowego blogu. Jego charakter nie tylko pozwala nam pozyskiwać nowe kontakty i zwiększać zasięg marki. Możemy go wykorzystać w procesie Lead Nurturing. Skoro Lead Nurturing to proces polegający na edukacji potencjalnego klienta w celu przygotowania go i doprowadzenia do działu sprzedaży, to musi polegać na dostarczaniu odpowiednich treści. Blog to naturalny nośnik treści, więc z definicji powinien pomóc, w tym procesie. W jaki sposób możemy go wykorzystać?

1. Współpracuj z działem sprzedaży w kwestii tematyki blogu

Dział sprzedaży kontaktuje się z potencjalnymi klientami każdego dnia i najczęściej bezpośrednio. Rozmawiając ze sprzedawcami łatwiej nam będzie tworzyć treści dopasowane do realnych potrzeb, zainteresowań i stanu wiedzy ich odbiorców. Oprócz tego łatwiej będzie stworzyć treści, które faktycznie ułatwią im sprzedaż.

2. Wykorzystaj blog aby pobudzić zaangażowanie kontaktów

Nie warto rezygnować z mało aktywnych lub nieaktywnych kontaktów skoro i tak ponieślimy koszt ich pozyskania. Możemy spróbować ich ożywić udostępniając im treści o charakterze bardziej edukacyjnym i mniej zobowiązującym. Przykładowo możemy sprawdzić czym interesowały się te osoby w przeszłości na naszej stronie i dosłać im treści dopasowane do ich zainteresowania. Prosta aktywność, która może pozwolić na ponowne nawiązanie relacji, z tymi klientami i zwiększenie ich aktywności.

3. Odsyłaj do treści umieszczanych  na blogu

Umieszczając na chętnie odwiedzanych zakładkach strony WWW linki prowadzące do powiązanych artykułów dostępnych na blogu możemy wzmocnić swój wizerunek jako eksperta w danej dziedzinie na rynku. Dodatkowo łącząc produkt z informacjami dotyczącymi możliwości i zasadności jego wykorzystania ułatwiamy proces przygotowania klienta do decyzji zakupowej. Z jednej strony zwiększamy zainteresowanie publikowanymi treściami. Natomiast z drugiej strony pokazujemy, że jesteśmy w stanie wspomóc oferowany produkt  konkretną wiedzą ekspercką.

4. Nawiązuj w blogu do oferowanych produktów

Jednym z największych wyzwań dla osób prowadzących firmowy blog jest wyważenie charakteru publikowanych treści. Z jednej strony chcemy uniknąć treści typowo promocyjnych i skupionych na ofercie firmy, a z drugiej nie możemy zapomnieć, że publikacje powinny wspierać zainteresowanie ofertą i zwiększać sprzedaż. Dobrym pomysłem mogą być delikatne nawiązania w treści do możliwości/cech oferowanych produktów. Łącząc w ten sposób informacje o cechach produktu z  pozornie neutralnym tekstem zadbamy o to by pozostać w świadomości czytelników i zarazem potencjalnych klientów. Pamiętajmy tylko, aby z dużą uwagą podejść do tej kwestii i nie zmienić charakteru treści na zbyt sprzedażowe.

5. Wykorzystaj układ graficzny

Blog, komunikuje się z czytelnikiem nie tylko poprzez publikowane artykuły. Blog to także nagłówek, pasek boczny i inne stałe elementy jego układu. One również mogą zostać wykorzystane w procesie Lead Nurturing. Możemy tu umieścić różnego rodzaju call-to-action, tak aby zachęcać czytelników do podejmowania akcji prowadzących ich do kontaktu z działem sprzedaży i docelowo dokonania zakupu.

6. Ułatw subskrybowanie treści z blogu

Łatwy zapis na subskrypcję treści publikowanych na firmowym blogu, to większa konwersja anonimowych czytelników na konkretne kontakty i potencjalnych klientów. Dlatego też, zapisanie się na newsletter powinno być możliwie najłatwiejsze, a sam formularz rejestracji powinien być umieszczony w bardzo widocznym i łatwo dostępnym miejscu. Warto, także rozważyć umieszczenie formularza pop-up wyświetlanego tylko anonimowym użytkownikom. Taki formularz możemy łatwo wygenerować korzystając z SALESmanago Marketing Automation.

7. Połącz blog i media społecznościowe

Fan page i blog mogą się wspaniale uzupełniać. Z jednej strony na fan pag’u firmy możemy publikować informację o świeżo opublikowanych treściach przyciągając w ten sposób nowych fanów i czytelników bloga. Z drugiej strony na blogu możemy dodać wtyczki społecznościowe, dzięki czemu zachęcimy użytkowników portali społecznościowych do czytania naszych treści i subskrybowania publikowanych treści. Kolejny plus połączenia tych dwóch elementów to danie jasnej informacji czytelnikom bloga, gdzie mogą nas znaleźć na portalach społecznościowych.

Podobne artykuły

4 cechy dobrego programu Lead Nurturing

Kilka prostych sposobów na skuteczniejszą komunikację z klientami

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]