Firmowy blog to bardzo dobry pomysł na udostępnianie treści aktualnym i potencjalnym klientom. Jest to, również solidne wsparcie pozostałych działań marketingowych. Treści umieszczane na blogu są często promowane na portalach społecznościowych przyciągając nowych fanów. Z drugiej strony treści te, są indeksowane przez wyszukiwarki internetowe. Dlatego odpowiednie wykorzystanie potencjału tego narzędzia pozwala pozyskać sporo nowych kontaktów i zwiększyć ruch na stronie WWW.
Warto wspomnieć, o często zapominanym zastosowaniu firmowego blogu. Jego charakter nie tylko pozwala nam pozyskiwać nowe kontakty i zwiększać zasięg marki. Możemy go wykorzystać w procesie Lead Nurturing. Skoro Lead Nurturing to proces polegający na edukacji potencjalnego klienta w celu przygotowania go i doprowadzenia do działu sprzedaży, to musi polegać na dostarczaniu odpowiednich treści. Blog to naturalny nośnik treści, więc z definicji powinien pomóc, w tym procesie. W jaki sposób możemy go wykorzystać?
1. Współpracuj z działem sprzedaży w kwestii tematyki blogu
Dział sprzedaży kontaktuje się z potencjalnymi klientami każdego dnia i najczęściej bezpośrednio. Rozmawiając ze sprzedawcami łatwiej nam będzie tworzyć treści dopasowane do realnych potrzeb, zainteresowań i stanu wiedzy ich odbiorców. Oprócz tego łatwiej będzie stworzyć treści, które faktycznie ułatwią im sprzedaż.
2. Wykorzystaj blog aby pobudzić zaangażowanie kontaktów
Nie warto rezygnować z mało aktywnych lub nieaktywnych kontaktów skoro i tak ponieślimy koszt ich pozyskania. Możemy spróbować ich ożywić udostępniając im treści o charakterze bardziej edukacyjnym i mniej zobowiązującym. Przykładowo możemy sprawdzić czym interesowały się te osoby w przeszłości na naszej stronie i dosłać im treści dopasowane do ich zainteresowania. Prosta aktywność, która może pozwolić na ponowne nawiązanie relacji, z tymi klientami i zwiększenie ich aktywności.
3. Odsyłaj do treści umieszczanych na blogu
Umieszczając na chętnie odwiedzanych zakładkach strony WWW linki prowadzące do powiązanych artykułów dostępnych na blogu możemy wzmocnić swój wizerunek jako eksperta w danej dziedzinie na rynku. Dodatkowo łącząc produkt z informacjami dotyczącymi możliwości i zasadności jego wykorzystania ułatwiamy proces przygotowania klienta do decyzji zakupowej. Z jednej strony zwiększamy zainteresowanie publikowanymi treściami. Natomiast z drugiej strony pokazujemy, że jesteśmy w stanie wspomóc oferowany produkt konkretną wiedzą ekspercką.
4. Nawiązuj w blogu do oferowanych produktów
Jednym z największych wyzwań dla osób prowadzących firmowy blog jest wyważenie charakteru publikowanych treści. Z jednej strony chcemy uniknąć treści typowo promocyjnych i skupionych na ofercie firmy, a z drugiej nie możemy zapomnieć, że publikacje powinny wspierać zainteresowanie ofertą i zwiększać sprzedaż. Dobrym pomysłem mogą być delikatne nawiązania w treści do możliwości/cech oferowanych produktów. Łącząc w ten sposób informacje o cechach produktu z pozornie neutralnym tekstem zadbamy o to by pozostać w świadomości czytelników i zarazem potencjalnych klientów. Pamiętajmy tylko, aby z dużą uwagą podejść do tej kwestii i nie zmienić charakteru treści na zbyt sprzedażowe.
5. Wykorzystaj układ graficzny
Blog, komunikuje się z czytelnikiem nie tylko poprzez publikowane artykuły. Blog to także nagłówek, pasek boczny i inne stałe elementy jego układu. One również mogą zostać wykorzystane w procesie Lead Nurturing. Możemy tu umieścić różnego rodzaju call-to-action, tak aby zachęcać czytelników do podejmowania akcji prowadzących ich do kontaktu z działem sprzedaży i docelowo dokonania zakupu.
6. Ułatw subskrybowanie treści z blogu
Łatwy zapis na subskrypcję treści publikowanych na firmowym blogu, to większa konwersja anonimowych czytelników na konkretne kontakty i potencjalnych klientów. Dlatego też, zapisanie się na newsletter powinno być możliwie najłatwiejsze, a sam formularz rejestracji powinien być umieszczony w bardzo widocznym i łatwo dostępnym miejscu. Warto, także rozważyć umieszczenie formularza pop-up wyświetlanego tylko anonimowym użytkownikom. Taki formularz możemy łatwo wygenerować korzystając z SALESmanago Marketing Automation.
7. Połącz blog i media społecznościowe
Fan page i blog mogą się wspaniale uzupełniać. Z jednej strony na fan pag’u firmy możemy publikować informację o świeżo opublikowanych treściach przyciągając w ten sposób nowych fanów i czytelników bloga. Z drugiej strony na blogu możemy dodać wtyczki społecznościowe, dzięki czemu zachęcimy użytkowników portali społecznościowych do czytania naszych treści i subskrybowania publikowanych treści. Kolejny plus połączenia tych dwóch elementów to danie jasnej informacji czytelnikom bloga, gdzie mogą nas znaleźć na portalach społecznościowych.
Podobne artykuły
4 cechy dobrego programu Lead Nurturing
Kilka prostych sposobów na skuteczniejszą komunikację z klientami