4 cechy dobrego programu Lead Nurturing

Skuteczność programów Lead Nurturing zależy bezpośrednio od zbudowania relacji pomiędzy nadawcą i adresatem. Ta podstawowa zasada dotyczy praktycznie każdego rodzaju komunikacji. Można założyć, że Lead Nurturing jest tak dobry jak relacja i emocje, które połączą firmę i adresata wiadomości. To oznacza, że musimy wywołać bezpośrednią i indywidualną więź z każdym potencjalnym klientem tworząc wiadomości, które za każdym razem zwiększą jego zaangażowanie.

Standardowe masowe wysyłki wywołują skojarzenie z plakatem czy billboardem ustawionym przy ruchliwej drodze. Wiele osób zobaczy komunikat ale mało kto faktycznie zwróci na niego uwagę. Dlatego też masowa komunikacja to raczej rodzaj krzyku, mającego na celu zwrócić uwagę. Natomiast to czego potrzebujemy do zbudowania relacji z potencjalnym klientem to raczej dialog. Lead Nurturing to proces zwiększający sprzedaż ale głównie dzięki dostarczaniu do działu sprzedaży kontaktów wyedukowanych i gotowych do podjęcia decyzji sprzedażowej. Proces ten wymaga stopniowego połączenia potencjalnych klientów z firmą poprzez nawiązanie z nimi dialogu, który wywoła pozytywny emocjonalny związek. Im częściej uda nam nawiązywać emocjonalną więź z potencjalnym klientem tym silniej i trwalej przywiążemy go do naszej marki i produktów. Program Lead Nurturing pozwalający osiągnąć zakładane cele powinien posiadać 4 najważniejsze cechy.

1. Istotność

To czy wysyłana wiadomość zawiera treść istotną dla odbiorcy to jeden z najważniejszych czynników. Przesyłanie treści, które są obojętne dla odbiorców odbija się negatywnie na wizerunku firmy, ogranicza wiarygodność nadawcy i może powodować zakwalifikowanie do spamu. Oczywiście nie dość, że nie służy zbudowaniu relacji z potencjalnymi klientami, to dodatkowo ją niszczy. Dlatego też tworząc program Lead Nurturing musimy wsłuchać się w potrzeby odbiorców i odpowiednio na nie odpowiadać dostarczając im odpowiednich treści w odpowiednim czasie.

2. Dialog

Komunikacja między firmą a potencjalnym klientem musi być dwukierunkowa. Rozmowa możliwa jest wtedy kiedy druga strona słucha. To samo dotyczy komunikacji z potencjalnymi klientami. Ważne jest żeby mieć możliwość słuchania tego co chcą nam przekazać. Oczywiście nie chodzi o to co powiedzą nam wprost, ważniejsze jest aby reagować na to jak zmienia się ich zachowanie, co robią na stronie WWW, jak reagują na wiadomości e-mail itd. Dlatego też, dla skutecznej kampanii Lead Nurturing bardzo ważnej jest zastosowanie odpowiedniej technologii. To czego potrzeba to narzędzie, które dostarczy kompletnego obrazu komunikacji z konkretną osobą poprzez wszystkie wykorzystywane kanały. Tylko dzięki temu będziemy mogli „słuchać” go wszędzie tam gdzie może coś „powiedzieć” i reagować odpowiednio na jego potrzeby.

3. Więcej niż e-mail

E-Mail Marketing to zdecydowanie najczęściej wykorzystywany sposób na realizowanie programów Lead Nurturing. 57% procent marketerów wskazuje właśnie wiadomość e-mail jako najskuteczniejszy sposób komunikacji. Wynika to przede wszystkim z niskich kosztów, dużej łatwości realizacji i nadal pozytywnemu odbiorowi. Jednakże, każdy proces Lead Nurturing jest wielokanałowy. Najczęściej działania e-mail marketingowe wspierane są przez blog, portal społecznościowy lub wysyłki sms.  Dzieje się tak ponieważ obecnie konsumenci spędzają dużo czasu w różnych miejscach(WWW, blog, portal społecznościowy, forum), przez co w wielu miejscach poszukują informacji. Dobry program edukacyjny pozwoli dostarczać im treści w wielu kanałach w skuteczny i zintegrowany sposób. Co więcej w każdym z tych kanałów będzie dążył do interakcji z odbiorcą i wzmocnienia relacji.

4. Dialog przez cały cykl życia klienta

Często zdarza się, że zależy nam na dobrych relacjach kontaktami od momentu ich pozyskania do zawarcia transakcji. Zapominamy o tym, że każdy pozyskany kontakt wiąże się z poniesieniem kosztów jego pozyskania. Po drugie każdy klient, który dokona transakcji ma znajomych, którym może polecić lub odradzić naszą firmę. Utrzymanie dobrych relacji  z klientami staje się podwójnie ważne. Z jednej strony zadowolony i przywiązany do marki klient dokona prawdopodobnie kolejnych zakupów, a po drugie zareklamuje nas swoim znajomym. Reasumując utrzymując dobre relacje i zadowolenie klientów, którzy raz dokonali zakupu generujemy  dodatkowy przychód w firmie. Pamiętajmy, że polecenie naszej firmy przez klientów znajomym to najskuteczniejsza możliwa forma reklamy.

Program Lead Nurturing to narzędzie pozwalające zwiększyć sprzedaż i doprowadzić do działu sprzedaży kontakty, które w tradycyjnej sytuacji zostały by utracone. Jego działanie opiera się głównie na zwiększaniu świadomości i wiedzy konsumenta oraz przekazaniu go do działu sprzedaży dopiero, gdy będzie gotowy na rozmowę i podjęcie decyzji sprzedażowej.

Poznaj wpływ Lead Nurturing na sprzedaż w firmie poparty przykładami. Zarejestruj się na bezpłatne szkolenie online: TUTAJ

Artykuły powiązane

Najefektywniejsze kanały do realizowania kampanii Lead Nurturing

Dzięki pielęgnacji leadów handlowcy podpisują 85% więcej umów już przy pierwszym kontakcie

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]