6 lekcji od najbardziej obiecujących start-upów

Małe, dynamiczne przedsiębiorstwa mają zupełnie inną kulturę organizacji niż duże firmy, które często zasklepiają się w swoich procedurach i zaczynają działać jak maszyny: zamiast pytać o cel o sens poszczególnych rozwiązań, zadowalają się realizowaniem ustalonego protokołu. Na pytanie „Dlaczego?” odpowiadają zabójczą frazą: „Bo zawsze tak robimy”.

Choć duża spółka nie może sobie pozwolić na funkcjonowanie w trybie start-upowym, powinna się od czasu do czasu przyglądać swoim własnym początkom lub innym zaczynającym dopiero firmom. To odświeżające spojrzenie pomaga przywrócić właściwe proporcje i przypomnieć sobie pierwotny cel, jaki definiuje firmę.

Dlatego dla tych wszystkich z Was, którzy czują się zamknięci w ciasnawym boksie korporacyjnych procedur, przygotowaliśmy listę 6 rzeczy, których można się nauczyć od najmłodszych start-upów.

1. Znajdź produkt, którego zazwyczaj nie sprzedaje się w sieci i … zacznij sprzedawać go w sieci

Ludzie nie będą chcieli! Ludzie chcą zobaczyć, dotknąć, położyć się, powąchać…

Wielu produktom towarzyszyły takie mity, dopóki ktoś nie zaczął sprzedawać ich z sukcesem w internecie.

Na przykład Casper, sprzedający materace. Wydawało się, że to mało atrakcyjny, duży produkt, który kupuje się niechętnie i to raczej razem z łóżkiem, nie poświęcając temu zbyt dużo uwagi.

Jednak Casper stworzył wyjątkowy projekt, który łączy najlepsze jakościowo produkty z wszystkimi dogodnościami, jakie daje e-commerce oraz uspołecznienie zakupów. Do tego całość ma przyjemną, lajfstajlowa oprawę. Ich strona wygląda pięknie!

Na podobnej zasadzie działa Farmigo: platforma online, która łączy rolników i umożliwia nowy model sprzedaży, dzięki któremu odbiorcy mają lepszą kontrolę nad jakością i pochodzeniem potraw, a rolnicy mają większą swobodę handlu.

Dlatego jeśli słyszysz, że coś „nie nadaje się do sieci”, to znaczy, że możesz być na dobrym tropie.

2. Miej misję

Pamiętaj, że start-upy to nie tylko projektowanie fancy aplikacji czy wyrafinowany software. BioLite tworzy nowe metody dostarczania i dystrybucji energii, zwracając uwagę szerszej publiczności na fakt, że dziś wciąż połowa populacji gotuje swoje posiłki na ogniskach, co powoduje 4 miliony śmierci rocznie. To dla nich BioLite stworzyli tanie przenośne elektryczne piecyki. Podobnie działa firma Eden Full, o której pisaliśmy w poście o najmłodszych biznesmenach świata.

Zmienia się też sposób myślenia o aktywności charytatywnej, która łączy się z biznesem. Tak jest w wypadku firmy TOMS Blake’a Mycoskie (produkuje buty, a drugą taką samą parę wysyła do Ameryki Południowej) czy Man Can (stylowe świeczki w puszkach po zupie, oddawanej do kuchni dla ubogich).

Nie musisz więc wybierać między zarabianiem na życie a tym, co podpowiada Ci serce.

3. Bądź strażnikiem gniazda

Są rzeczy, o które chcemy się troszczyć, bo są więcej, niż tylko przedmiotami. Np. zależy nam na bezpieczeństwie naszych domów nie tylko z uwagi na obiektywną finansową stratę, ale i emocjonalne wartości, z jakimi wiąże się dla nas przestrzeń własnego domu.

Stąd ogromna popularność systemów bezpieczeństwa. Jednym z najbardziej innowacyjnych jest Canary: dzięki kamerze i sensorom wychwytuje każdy ruch czy zmianę temperatury.

Wszystko możesz kontrolować ze swojego smartfona, więc daje to użytkownikowi poczucie siły, sprawczości, kontroli nad sytuacją.

4. Ludzie chcą kupować inaczej!

Istnieją produkty, których potrzebujemy na co dzień, więc zawsze frustruje nas ich brak, gdy przypadkiem zapomnimy je kupić. Nie ma nic ekscytującego w codziennym kupowaniu tej samej ulubionej wody – czy nie byłoby cudownie, gdyby ona cudownym sposobem sama lądowała w domu?

Są firmy, który wpadły na pomysł, jak na tym zarobić. Np. Petflow zapewnia Ci miesięczną dostawę karmy dla Twojego zwierzaka do domu, a Dollar Shave Club – miesięczny zapas żyletek do Twojej maszynki. Wszystko dobrane do Twoich preferencji, też cenowych. Dzięki temu klient nie musi pamiętać o uwzględnianiu regularnych towarów na swojej liście zakupów.

5. Pozwól amatorom poczuć się jak profesjonaliści

Cały rynek wearables i monitoringu aktywności fizycznej, dzięki którym niedzielni biegacze mogą czuć się jak członkowie kadry olimpijskiej, to jedna rzecz. Druga to aplikacje, które pomagają amatorskim drużynom, jak Game Changer, który integruje małych zawodników, trenerów i kibicujące rodziny. Pozwala rejestrować wyniki, progres i dzielić się opowieściami.

Dzięki temu mali zawodnicy zyskują motywację, a rodziny mogą bardziej angażować się w proces.

6. Pamiętaj o przyjemności z samodzielnego tworzenia

Samodzielnie zrobione smakuje lepiej, a przyjemność z gotowania może być nawet większa niż przyjemność z jedzenia. Gotowanie może być świetną zabawą towarzyską i nadać nowy kształt spotkaniom.

Dla amatorów takiej rozrywki Plated ma gotową usługę – dostarcza potrzebne składniki i przepisy pod drzwi. Nie musisz biegać po kilku sklepach ani nosić zakupów. To tak,jakby dawali Ci pudełko klocków z instrukcją.

Czytaj więcej:

15 najciekawszych start-upów tego roku

Błędy polskich start-upów, czyli o „Przedsiębiorczości zorganizowanej” A. Skuzy

A więc: zaczerpnijcie energię, podpatrujcie młodych innowatorów i naładujcie akumulatory podczas czerwcowego weekendu!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]