#SuperBowl, czyli słów kilka o amerykańskim festiwalu reklam

Już w zeszłym roku pisaliśmy o Super Bowl. Jako, że tegoroczne rozgrywki zbliżają się wielkimi krokami, chcielibyśmy przypomnieć Wam, co działo się podczas ubiegłorocznej Wielkiej Gry i dodać kilka soczystych newsów i przewidywań związanych z Super Bowl 2018.

Jak co roku miliony Amerykanów zasiadają przed telewizorami, żeby obejrzeć finałowy mecz mistrzowskiej ligi futbolu amerykańskiego. Wydarzenie to budzi wiele emocji, a słupki oglądalności osiągają niesamowite pułapy. Nic zatem dziwnego, że producenci są gotowi zapłacić nawet 5 mln USD za 30 sekundowy spot puszczony w przerwie meczu! Reklamy są przygotowywane z najwyższą starannością i dbałością o estetykę. Są angażujące, dopracowane i wzbudzają silne emocje.


Zobacz jak za pomocą Marketing Automation monitorować Video Body Language!


Jednak w dobie Omnichannel reklama telewizyjna to zdecydowanie nie wszystko co producenci mogą zaoferować swoim odbiorcom! Otoczka marketingowa dookoła Super Bowl wnika w życia konsumentów korzystając z różnych kanałów, angażując intensywnie kanał cyfrowy, w tym również kanał mobilny. Oczywiście w necie można pobrać oficjalne apki NFL, a także te związane już bezpośrednio z wydarzeniem,  jednak to nie jest wszystko co da się wyciągnąć z kanału mobilnego przy okazji tego wydarzenia.

 

Jak łatwo przewidzieć, użycie aplikacji w tym okresie jest bezpośrednio powiązane ze specyfiką sezonu futbolowego. Nikt nie spodziewa się nagłego piku w popularności aplikacji edukacyjnych, czy rozrywkowych. rośnie za to wykorzystanie apek służących do zamawiania jedzenia albo transportu. Ogromną popularnością cieszą się też platformy social media, jak Twitter i Facebook. Właśnie tam uderzają z pełną siłą reklamodawcy.

W poprzednim roku na Twitterze królowały:

Źródło

 

 

 

Ogólnie zaangażowanie w ćwierkającym serwisie było ogromne. Liczba tweetów dobiła prawie do 28 mln. Wiadomości na bieżąco komentowały wydarzenia na boisku.

 

 

A w tym roku popularność hashtagu #SuperBowl rośnie równie szybko:

 

 

 

#BrandBowl 52

Po raz pierwszy Twitter przedstawił BrandBowl – oficjalne zawody i serwis honorujący najlepsze kampanie reklamowe.

 

Zwycięzcy

Zwycięzcy będą wybrani spośród poniższych kategorii:

  • #MVP: Marka z największym odsetkiem związanych z nią tweet’ów podczas #SB52
  • #Blitz: Marka z największą ilością tweet’ów na minutę
  • #QuarterBack: Marka z największą ilością retweetów pojedynczego tweeta podczas #SB52
  • #Interception:  Marka, która bez reklamy w telewizji publicznej otrzymała największy odsetek konwersacji

Nagrody

  • pakiet dedykowanych produktów i możliwości analizy konsumenckiej dla przyszłych kampanii na Twitterze w 2018 roku
  • włączenie do in porannego programu na żywo BuzzFeed News’ dzień po rozgrywkach
  • spersonalizowane trofeum dla siedziby firmy, mediów i agencji kreatywnych

 

 

 

W tamtym roku, w połowie meczu “Strażnicy Galaktyki” dołączyli do tańca uroczym gifem:

 

 

Tegoroczną przerwę uświetni Justin Timberlake. Nie może się już doczekać!

 

 

Także wokalistka P!nk, która odśpiewa hymn, nie ukrywa swojego ogrooomnego podekscytowania.

 

 

Ogólne podsumowanie całego wydarzenia pod kątem reklam zostało przedstawione przez Marketing Land na grafice:

Źródło

 

A teraz czas na reklamy!

Zeszłoroczne Super Bowl upłynęło pod znakiem reklam poruszających trudne tematy społeczne i polityczne. Audi i ich spot promujący równe płace czy Budweiser, Airbnb and 84 Lumber poruszający kwestie imigrantów.

Ten rok przyniesie połaczenie klasyki – odświeżona reklama Pepsi z 1992 z przepiękną Cindy Crowford, i humoru – Bud Light i ich „dilly, dilly”.

Spójrzmy na najlepsze….

Best Commercials from 2017 Super Bowl (51)

…i najgorsze reklamy z Super Bowl 2017

The Worst 5 Commercials of Super Bowl 2017

 

Na zakończenie najlepsze spoty reklamowe z tegorocznego Super Bowl:

 

1. Danny DeVito i M&M’s

The Danny DeVito M&M’s Super Bowl Spot

 

2. Kto nie zacząłby używać Groupona, jeśli rekomenduje go Tiffany Haddish?

The 2018 Groupon Super Bowl Commercial: Who Wouldn’t?

3. Morgan Freeman kontra Peter Dinklage

4. Pepsi i odświeżona reklama z 1992

Cindy Crawford Classic Pepsi Super Bowl Ad Remade for 2018

 

5. Dilly, dilly?

 

 

Bądźcie czujni! Już po zakończeniu Super Bowl w poście pojawią się nowe informacje i statystyki związane z #SB 52

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]