Jak zintegrować SALESmanago z playerem Youtube? [Darmowy szablon]

abstract vector illustration in a vintage style

Kochamy ruchome obrazki – niezależnie od tego czy oglądamy je na ekranie telewizora, laptopa, tabletu, czy smartfona. Naturalną koleją rzeczy stało się tworzenie filmów instruktażowych, reklamowych i prezentujących produkt przez marki o światowym zasięgu, ale też przez te mniejsze, lokalne. Dużo łatwiej jest nam, jako odbiorcom treści związać się z czymś co widzimy w ruchu, niż ze statycznym obrazkiem lub blokiem pisanego tekstu. Dr. James McQuivey z Forrestera twierdzi, że jedna minuta filmu zastępuje 1,8 miliona słów. Dzieje się tak dlatego, że nasze neurony lustrzane nie odróżniają filmu od rzeczywistości i kiedy widzą zadowoloną parę malującą ściany nowego domu farbą znanego producenta, to powodują empatyczne współodczuwanie radości razem z nimi. Dodatkowym atutem tego medium jest dużo szybsze przetwarzanie treści przekazanych w klipie niż treści pisanych. Mniej więcej 60 000 razy szybsze.

 

Filmiki oglądają wszyscy. 75% dyrektorów ogląda co najmniej jedno branżowe wideo tygodniowo, a spośród tych, którzy weszli na stronę danej firmy, aż 39% zainicjowało kontakt po obejrzeniu klipu.

Użytkownicy ufają filmom, i marketerzy o tym wiedzą. Reklamy wideo odpowiadają za mniej więcej 35% wszystkich wydatków online! Wzrasta również ich popularność w kanale mobile – wydatki na nie podwoiły się w latach 2013-2014 (z 720 mln USD do 1,5 mld USD), a w 2018 mają wzrosnąć do 6 mld USD.

 

Czy masz już w głowie scenariusz swojego filmu? Super! Według Unbounce umieszczenie wideo na landing page podnosi konwersję aż o 80%. Dla większości użytkowników (90%) będzie ono niezwykle pomocne w procesie decyzyjnym. Czy można chcieć więcej?

Dla wszystkich, którzy pragną jak najlepiej wykorzystać poświęcony czas i pracę, mam świetną wiadomość! Dzięki odrobinie magii marketing automation i odpowiedniemu osadzeniu filmiku na stronie, możesz wykorzystać interakcję użytkownika do uzupełnienia  profilu behawioralnego, uruchomienia reguły automatyzacji i tworzenia treści dynamicznych!

 

Platforma SALESmanago jest w stanie przechwycić następujące zdarzenia związane z odtwarzaczem Youtube:

– załadowanie odtwarzacza,

– uruchomienie odtwarzania wideo,

– zatrzymanie odtwarzania,

– koniec odtwarzania.

 

Oto instrukcja, jak zintegrować naszą platformę z playerem Youtube!

Na stronie, na której osadzamy wideo musi znajdować się kod monitorujący SALESmanago. Należy również osadzić wideo z Youtube używając następujących parametrów:

 

<iframe id=”player” width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/0z5qByhbJKw?enablejsapi=1” frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>

 

Pamiętaj o parametrze enablejsapi=1!

 

Następnie inicjujesz  odpowiednie obiekty w znaczniku <script>:

 

var tag = document.createElement(‚script’);

tag.src = „https://www.youtube.com/player_api„;

var firstScriptTag = document.getElementsByTagName(‚script’)[0];

firstScriptTag.parentNode.insertBefore(tag, firstScriptTag);

var player;

     function onYouTubeIframeAPIReady() {

       player = new YT.Player(‚player’, {

       

         events: {

           ‚onReady’: onPlayerReady,

           ‚onStateChange’: onPlayerStateChange

         }

       });

     }’

 

Opis funkcji:

  1. Funkcja odpowiadająca za załadowanie odtwarzacza:

function onPlayerReady(event) {

smEvent(„video_player_ready”);

     }

 

  1. Funkcja odpowiadająca za przesyłanie zdarzeń zmiany stanu odtwarzania:

    var firstPlay = false;

     function onPlayerStateChange(event) {

       if (event.data == YT.PlayerState.PLAYING) {

if (!firstPlay)

smEvent(„video_started”);     

firstPlay = true;

       }

if (event.data = YT.PlayerState.PAUSED) {

smEvent(„video_paused”);

}

if (event.data = YT.PlayerState.ENDED) {

smEvent(„video_ended”);

}

     }

 

Jak to wygląda w praktyce? Oto co powinno znaleźć się w kodzie:

<html>

<head>

<body>

<iframe id=”player” width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/0z5qByhbJKw?enablejsapi=1″ frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>

<script>

var tag = document.createElement(‚script’);

tag.src = „https://www.youtube.com/player_api”;

var firstScriptTag = document.getElementsByTagName(‚script’)[0];

firstScriptTag.parentNode.insertBefore(tag, firstScriptTag);

var player;

     function onYouTubeIframeAPIReady() {

       player = new YT.Player(‚player’, {

         events: {

           ‚onReady’: onPlayerReady,

           ‚onStateChange’: onPlayerStateChange

         }

       });

     }

 

 function onPlayerReady(event) {

smEvent(„video_player_ready”);

     }

 

 var firstPlay = false;

     function onPlayerStateChange(event) {

       if (event.data == YT.PlayerState.PLAYING) {

if (!firstPlay)

smEvent(„video_started”);     

firstPlay = true;

       }

if (event.data = YT.PlayerState.PAUSED) {

smEvent(„video_paused”);

}

if (event.data = YT.PlayerState.ENDED) {

smEvent(„video_ended”);

}

     }

</script>

 

<script type=”text/javascript”>

//please insert SALESmanago tracking code

   var _smid = „*********”;  

   (function() {

     var sm = document.createElement(‚script’); sm.type = ‚text/javascript’; sm.async = true;

     sm.src = (‚https:’ == document.location.protocol ? ‚https://’ : ‚http://’) + ‚www.salesmanago.pl/static/sm.js’;

     var s = document.getElementsByTagName(‚script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(sm, s);

   })();

</script>

</body>

</head>

</html>

 

Co dalej?

Interakcja użytkownika z filmem jest dla platformy takim samym zdarzeniem jak wizyta na stronie. Dzięki temu możesz wykorzystać dane do stworzenia cykli edukacyjnych na temat poszczególnych grup produktów, wysyłać emaile dynamiczne polecające dalsze części instruktażu, lub… produkty podobne i komplementarne. Jeżeli marzy Ci się rozbudowana kampania, uwzględniająca wiele czynników i scenariuszy, koniecznie skorzystaj z naszego kreatora Workflow (tutaj znajdziesz instrukcję krok po kroku jak z niego korzystać).

Ponadto możesz użyć tych informacji do segmentacji bazy danych. Wykorzystaj system tagów (możesz je dodawać tworząc proces w Workflow, albo ustawiając regułę automatyzacji).

 

Warto znaleźć miejsce na komercyjne wideo w swoim budżecie marketingowym. 64% użytkowników jest bardziej skłonnych do dokonania zakupu po obejrzeniu filmiku, a aż 46% z nich podejmuje akcję po obejrzeniu takiej reklamy! Mamy nadzieję, że dzięki naszemu poradnikowi z nowym zapałem wyruszysz na podbój tego terytorium.

 

Jakie jeszcze poradniki i tutoriale chciałbyś znaleźć na naszym blogu?

 

Źródło statystyk: Insivia 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]