Jak zwiększyć ruch na stronie? Darmowe narzędzia i 14 pomysłów

Businessman checking statistics and diagrams on pc

Czy czujesz się czasem jak Kubuś Puchatek? Im bardziej zaglądasz do środka (do Analyticsa), tym bardziej nie ma tam Prosiaczka (Twoich klientów)? Dumasz wpatrując się w płaski, smętny wykres: „Jak potencjalni klienci znajdą mój biznes? Jak zakomunikować im moją markę, pokazać, że istnieję? Gdyby tylko dało się ich ściągnąć na stronę – potem już będzie z górki. Gdybym tylko miał kasę na dużą kampanię …”

Jest jednak kilka działań, które możesz zrobić przy małym budżecie lub praktycznie bez niego. Zobacz, jak przyciągnąć więcej nowych użytkowników niewielkim kosztem.


10 Pomysłów na Omnichannel Marketing. Pobierz darmowego ebooka


 

Wykorzystaj Rich Snippets

Rich Snippets (zwane też fragmentami rozszerzonymi) to dodatkowe informacje o stronie www, które wyświetlą się w wyszukiwarce. Mogą przyjąć formę tekstu lub grafiki. Należą do nich:

  • Oceny (wyrażone w formie gwiazdek)
  • Opinie
  • Osoby (np. autor)
  • Zdarzenia
  • Produkty
  • Zdjęcia
  • Opis
  • Cena

Ta metoda pozwala znacząco zwiększyć prawdopodobieństwo kliknięcia.

Zrzut ekranu 2015-12-16 11.51.34

Ocena: przykład Rich Snippet

Daj coś za darmo

W biznesie – jak i w życiu – panuje zasada wzajemności. Oznacza ona, że kiedy ktoś coś nam daje, czujemy się zobowiązani, zaciągamy dług wdzięczności.

Opisał to wnikliwie Cialdini.

Co możesz zaoferować swoim odbiorcom, by przyciągnąć ich na stronę?

  • darmowy materiał
  • darmowy okres próbny
  • darmowy webinar
  • darmowe narzędzie

 

Dzięki oferowaniu czegoś za darmo pozyskasz więcej odbiorców. Jednocześnie staraj się wymieniać dostęp do takich narzędzi czy obszernych treści za adres email.

 

Znajdź słowa kluczowe dla swojego biznesu

Jak to zrobić? Możesz skorzystać z następujących darmowych rozwiązań:

Przyda się też prosta metoda: zobacz, jakie sugestie będzie miała wyszukiwarka, kiedy zaczniesz wpisywać nazwę produktu czy branży.

 

Content: technika skyscraper

Technika skyscraper polega na produkowaniu treści w taki sposób, by iść na fali innego popularnego posta i wykorzystać szum wokół niego do zwiększenia ruchu na Twojej stronie.

 

Jak to wygląda w praktyce? Składa się z 3 etapów:

  • zobacz, jaki post jest teraz najczęściej komentowany i udostępniany. Wykorzystaj do tego narzędzia typu Buzzsumo
  • napisz coś wartościowego na ten sam temat: najlepiej poszerz problematykę opisywaną w oryginalnym poście, dołącz przykłady czy case studies, dodaj statystyki czy wyniki badań
  • spraw, by dotarło to do właściwej publiczności. Znajdź osoby, które się powoływały na tekst wyjściowy i napisz do nich z informacją o swoim tekście. Brian Dean ze swojego doświadczenia mówi, że udaje się w 11% przypadków.

W efekcie zyskujesz nie tylko świetne treści i zagajenie relacji z blogerami, ale i wartościowe linki.

Promuj treści innych

Warto robić zestawienia najciekawszych postów na dany temat, blogów, cytatów, statystyk czy raportów. Promuj treści innych, a dzięki temu wejdziesz w ich orbitę – być może kiedyś to oni Cię podlinkują? Poza tym szanse na udostępnianie takiego posta są dużo większe – miło się pochwalić, że znaleźliśmy się w zestawieniu najlepszych.

Wpisy zawierające zestawienia wartościowych materiałów są też przydatne dla Twoich odbiorców. W sieci jest tak dużo treści, że łatwo giną w niej ciekawe materiały. Dlatego czasem zamiast produkować oryginalnego posta, przygotuj zestawienie z komentarzem.

Bądź obecny na popularnych stronach, forach i grupach

Znajdź najważniejsze blogi, portale i fora dla Twojej branży. Przeszukaj pod tym kątem również media społecznościowe: znajdź na Facebooku czy LinkedIn grupy zrzeszające potencjalnych klientów czy partnerów.

Kiedy się tam pojawisz, nie marnuj energii na spamowanie wspólnej przestrzeni linkami: to nic nie da, jedynie zniechęci odbiorców. Zamiast tego angażuj się w dyskusje merytoryczne.

Wykorzystaj takie miejsca również jako inspirację dla Twoich treści: pytania, które mają użytkownicy, ich wątpliwości albo problemy, z którymi się zmagają, to świetne tematy na posty.

Pumpkin Hacking, czyli SEO na dynię

Strategia ta powstała przez analogię do procesu hodowli gigantycznych dyni. Aby taką dynię wyhodować należy wykonać 4 kroki:

  • zasadzasz całe pole dyniami.
  • patrzysz, jak rosną.
  • rozpoznajesz widzisz tę jedną – rozwijającą się najbujniej, kandydatkę na giganta.
  • wykopujesz wszystkie inne dynie z pola tak, by nie zabierały tej jednej ani kropli składników odżywczych, wody, miejsca czy słońca. To ona ma być Twoją gwiazdą.

 

Metoda hodowców dyń została przejęta przez specjalistów od SEO. Oznacza w tym kontekście, że najpierw testujesz wiele słów kluczowych i rodzajów treści. W toku testów znajdujesz to, co działa najlepiej, i zaprzestajesz innych działań. Skupiasz się na tym jednym.

 

Przetestuj długie treści

Według ostatnich badań, Google lubi obszerne, eksperckie posty, które dogłębnie analizują temat. Jak wynika z danych Buffer, najlepiej działają posty, które mają ok. 1600 słów.

 

Zaobserwowaliśmy to również na naszym blogu – w tym roku najwięcej odsłon zaliczyły spore posty:

42 darmowe narzędzia online dla biznesu: planowanie, SEO, treści, social media : 1011 słów

13 najmłodszych biznesmenów świata (i czego się możesz od nich nauczyć): 1111 słów

Jak napisać email biznesowy? Konstrukcja, styl, produktywność: 1134 słów

Reklama: uśmiechnięte ścierwo? Jak Oliviero Toscani obalił 5 żelaznych zasad marketingu: 1494 słów

 

Content repurposing: użyj treści więcej niż raz

Kiedy już piszesz długie, wymagające sporo researchu posty, wykorzystaj je więcej niż raz.

  • przerób dane z posta na infografikę
  • przerób posta na prezentację na Slide Share
  • zbierz kilka postów, uzupełnij i stwórz z nich ebooka
  • stwórz podcast na podstawie posta

Nie bój się tego – włożyłeś wiele pracy w przygotowanie wartościowej treści – teraz promuj swoją wiedzę wszelkimi kanałami.

Zamieść wtyczki mediów społecznościowych

Wtyczki te ułatwią dzielenie się Twoimi treściami, a w konsekwencji przyciągną nowych odbiorców. Jednak pamiętaj o jednej fundamentalnej zasadzie: jeśli chcesz, by Twoje treści były udostępniane, adresuj je do właściwego odbiorcy.

 

Wielu content marketerów utożsamia odbiorców bloga z klientami (obecnymi i potencjalnymi). Tymczasem klienci nie są grupą, która będzie się dzieliła Twoimi treściami – nie mają w tym żadnego interesu. Chętnie je przeczytają – i wykorzystają – ale raczej nie podadzą dalej.

 

Inaczej eksperci w Twojej branży. To dla nich też piszesz i to oni mogą Cię cytować (w tym polemicznie), szerować lub reagować merytorycznie. Dlatego weź ich pod uwagę podczas tworzenia treści.

Nie wystarczy sama wtyczka czy zachęta do udostępniania: zastanów się nad tym, kto i dlaczego miałby szerować Twoje treści.

 

Kontakt z influencerami

Komu się to przydarzyło, ten wie: jeden link w artykule uznanego eksperta czy na popularnym blogu może zdziałać cuda. Jednak kontakty z influencerami są delikatną materią. Jak się do tego zabrać?

  1. Zrób research. Przygotuj listę ważnych osób w Twojej branży
  2. Zacznij relację subtelnie – udzielaj się, komentuj, ale bez agresywnego wstawiania linków. Pamiętaj, że blog to przestrzeń blogera, nie słup z ogłoszeniami.
  3. Napisz artykuł inspirowany daną osobą. Może to być komentarz do jej posta lub case study jej działań czy kampanii. Takie rozwiązanie poleca Neil Patel
  4. Napisz posta o tym, jak wdrożyłeś rozwiązanie czy narzędzie proponowane przez influencera. Pokaż, jak świetnie zadziałało w Twoim przypadku.
  5. Wyślij do blogera email z linkiem do swojego posta.
  6. Możesz też poprosić blogera o krótką ekspercką wypowiedź do publikacji, którą przygotowujesz.

 

Pamiętaj:

  • nie zachowuj się, jakby coś (np. link czy poświęcenie czasu na testowanie Twojego produktu) Ci się należało. Nie bądź roszczeniowy!
  • bądź uprzejmy. Po prostu.
  • zanim napiszesz, sprawdź, czy na stronie blogera znajduje się cennik. Da Ci to wyobrażenie o tym, czego może oczekiwać w zakresie dalszej współpracy.

Pisz posty gościnne

I zamieszczaj chętnie posty innych na swoim blogu. Dzięki temu możesz dotrzeć do nowej publiczności oraz zyskać wartościowe linki.

Post gościnny musi być materiałem pożytecznym dla czytelników – ma ich zachęcić do zaglądnięcia na Twoją stronę.

Nie zapominaj o YouTube

To druga największa, najczęściej używana wyszukiwarka. Przygotowanie filmu zajmie Ci więcej czasu niż produkcja posta, ale zysk może przekroczyć Twoje oczekiwania.

Nie myśl, że YouTube to medium jedynie dla niepoważnych filmów albo przeznaczone raczej dla ecommerce. Aż 73% marketerów B2B deklaruje, że wideo marketing pozytywnie wpływa na ROI (Carla Marshall).

Zamieszczaj loga

Kiedy ktoś pojawi się na Twojej stronie po raz pierwszy i nie zna Twojej marki, potrzebuje szybkiego zapewnienia, że jesteś godny zaufania. Dlatego zamieść logotypy Twoich klientów bądź mediów, które o Tobie pisały. Ich autorytet zadziała na Twoją korzyść.

 

Dopiero zaczynasz? Nie masz jeszcze klientów, którymi mógłbyś się pochwalić? Zamieść loga narzędzi czy platform, z którymi się integrujesz (np. Gmail, Dropbox, Facebook). Dzięki nim dostarczysz potrzebny dowód swojej wiarygodności.

 

Ruch to nie wszystko

Pamiętaj, że nawet Twoim celem nie jest samo przyciągnięcie użytkowników na stronę. Chodzi o sprzedaż! Dlatego wykorzystaj rozwiązania Marketing Automation:

  • formularze kontaktowe (najlepiej spersonalizowane)
  • monitoring zachowań użytkownika (by przedstawiać im wartościowe treści)
  • testy A/B.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]