Kochamy ruchome obrazki – niezależnie od tego czy oglądamy je na ekranie telewizora, laptopa, tabletu, czy smartfona. Naturalną koleją rzeczy stało się tworzenie filmów instruktażowych, reklamowych i prezentujących produkt przez marki o światowym zasięgu, ale też przez te mniejsze, lokalne. Dużo łatwiej jest nam, jako odbiorcom treści związać się z czymś co widzimy w ruchu, niż ze statycznym obrazkiem lub blokiem pisanego tekstu. Dr. James McQuivey z Forrestera twierdzi, że jedna minuta filmu zastępuje 1,8 miliona słów. Dzieje się tak dlatego, że nasze neurony lustrzane nie odróżniają filmu od rzeczywistości i kiedy widzą zadowoloną parę malującą ściany nowego domu farbą znanego producenta, to powodują empatyczne współodczuwanie radości razem z nimi. Dodatkowym atutem tego medium jest dużo szybsze przetwarzanie treści przekazanych w klipie niż treści pisanych. Mniej więcej 60 000 razy szybsze.
Filmiki oglądają wszyscy. 75% dyrektorów ogląda co najmniej jedno branżowe wideo tygodniowo, a spośród tych, którzy weszli na stronę danej firmy, aż 39% zainicjowało kontakt po obejrzeniu klipu.
Użytkownicy ufają filmom, i marketerzy o tym wiedzą. Reklamy wideo odpowiadają za mniej więcej 35% wszystkich wydatków online! Wzrasta również ich popularność w kanale mobile – wydatki na nie podwoiły się w latach 2013-2014 (z 720 mln USD do 1,5 mld USD), a w 2018 mają wzrosnąć do 6 mld USD.
Czy masz już w głowie scenariusz swojego filmu? Super! Według Unbounce umieszczenie wideo na landing page podnosi konwersję aż o 80%. Dla większości użytkowników (90%) będzie ono niezwykle pomocne w procesie decyzyjnym. Czy można chcieć więcej?
Dla wszystkich, którzy pragną jak najlepiej wykorzystać poświęcony czas i pracę, mam świetną wiadomość! Dzięki odrobinie magii marketing automation i odpowiedniemu osadzeniu filmiku na stronie, możesz wykorzystać interakcję użytkownika do uzupełnienia profilu behawioralnego, uruchomienia reguły automatyzacji i tworzenia treści dynamicznych!
Platforma SALESmanago jest w stanie przechwycić następujące zdarzenia związane z odtwarzaczem Youtube:
– załadowanie odtwarzacza,
– uruchomienie odtwarzania wideo,
– zatrzymanie odtwarzania,
– koniec odtwarzania.
Oto instrukcja, jak zintegrować naszą platformę z playerem Youtube!
Na stronie, na której osadzamy wideo musi znajdować się kod monitorujący SALESmanago. Należy również osadzić wideo z Youtube używając następujących parametrów:
<iframe id=”player” width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/0z5qByhbJKw?enablejsapi=1” frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>
Pamiętaj o parametrze enablejsapi=1!
Następnie inicjujesz odpowiednie obiekty w znaczniku <script>:
var tag = document.createElement(‚script’);
tag.src = „https://www.youtube.com/player_api„;
var firstScriptTag = document.getElementsByTagName(‚script’)[0];
firstScriptTag.parentNode.insertBefore(tag, firstScriptTag);
var player;
function onYouTubeIframeAPIReady() {
player = new YT.Player(‚player’, {
events: {
‚onReady’: onPlayerReady,
‚onStateChange’: onPlayerStateChange
}
});
}’
Opis funkcji:
- Funkcja odpowiadająca za załadowanie odtwarzacza:
function onPlayerReady(event) {
smEvent(„video_player_ready”);
}
- Funkcja odpowiadająca za przesyłanie zdarzeń zmiany stanu odtwarzania:
var firstPlay = false;
function onPlayerStateChange(event) {
if (event.data == YT.PlayerState.PLAYING) {
if (!firstPlay)
smEvent(„video_started”);
firstPlay = true;
}
if (event.data = YT.PlayerState.PAUSED) {
smEvent(„video_paused”);
}
if (event.data = YT.PlayerState.ENDED) {
smEvent(„video_ended”);
}
}
Jak to wygląda w praktyce? Oto co powinno znaleźć się w kodzie:
<html>
<head>
<body>
<iframe id=”player” width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/0z5qByhbJKw?enablejsapi=1″ frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>
<script>
var tag = document.createElement(‚script’);
tag.src = „https://www.youtube.com/player_api”;
var firstScriptTag = document.getElementsByTagName(‚script’)[0];
firstScriptTag.parentNode.insertBefore(tag, firstScriptTag);
var player;
function onYouTubeIframeAPIReady() {
player = new YT.Player(‚player’, {
events: {
‚onReady’: onPlayerReady,
‚onStateChange’: onPlayerStateChange
}
});
}
function onPlayerReady(event) {
smEvent(„video_player_ready”);
}
var firstPlay = false;
function onPlayerStateChange(event) {
if (event.data == YT.PlayerState.PLAYING) {
if (!firstPlay)
smEvent(„video_started”);
firstPlay = true;
}
if (event.data = YT.PlayerState.PAUSED) {
smEvent(„video_paused”);
}
if (event.data = YT.PlayerState.ENDED) {
smEvent(„video_ended”);
}
}
</script>
<script type=”text/javascript”>
//please insert SALESmanago tracking code
var _smid = „*********”;
(function() {
var sm = document.createElement(‚script’); sm.type = ‚text/javascript’; sm.async = true;
sm.src = (‚https:’ == document.location.protocol ? ‚https://’ : ‚http://’) + ‚www.salesmanago.pl/static/sm.js’;
var s = document.getElementsByTagName(‚script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(sm, s);
})();
</script>
</body>
</head>
</html>
Co dalej?
Interakcja użytkownika z filmem jest dla platformy takim samym zdarzeniem jak wizyta na stronie. Dzięki temu możesz wykorzystać dane do stworzenia cykli edukacyjnych na temat poszczególnych grup produktów, wysyłać emaile dynamiczne polecające dalsze części instruktażu, lub… produkty podobne i komplementarne. Jeżeli marzy Ci się rozbudowana kampania, uwzględniająca wiele czynników i scenariuszy, koniecznie skorzystaj z naszego kreatora Workflow (tutaj znajdziesz instrukcję krok po kroku jak z niego korzystać).
Ponadto możesz użyć tych informacji do segmentacji bazy danych. Wykorzystaj system tagów (możesz je dodawać tworząc proces w Workflow, albo ustawiając regułę automatyzacji).
Warto znaleźć miejsce na komercyjne wideo w swoim budżecie marketingowym. 64% użytkowników jest bardziej skłonnych do dokonania zakupu po obejrzeniu filmiku, a aż 46% z nich podejmuje akcję po obejrzeniu takiej reklamy! Mamy nadzieję, że dzięki naszemu poradnikowi z nowym zapałem wyruszysz na podbój tego terytorium.
Jakie jeszcze poradniki i tutoriale chciałbyś znaleźć na naszym blogu?
Źródło statystyk: Insivia