Kreator Workflow krok po kroku [ilustrowany przewodnik]


wpisLudzie są różni – inaczej postrzegamy otaczający nas świat, inaczej zapamiętujemy i przetwarzamy informacje. Dobrze jest znaleźć sposób, który dla nas działa najlepiej. Procesy automatyzacji są niczym innym, jak ciągiem logicznych, następujących po sobie zdarzeń aktywowanych przez predefiniowane akcje. Mogą być filtrowane przez sieć warunków i prowadzić do kolejnych procesów. Nie każdy z nas potrafi niczym Mozart zobaczyć cały proces krok po kroku w głowie i przenieść go metodycznie na platformę marketing automation. Dla wszystkich, którzy wolą najpierw wszystko rozrysować (ale i dla tych, którzy lubią sobie ułatwiać życie i oszczędzać czas) stworzyliśmy prosty i wizualny kreator automatyzacji procesów – Workflow.

 


Zobacz jak stworzyć swój własny program Lead Nurturing. Pobierz darmowego ebooka


 

Jak ustawić Workflow?

Sytuacja teoretyczna: Pan Iksiński szuka nowego materaca do sypialni. Tak się składa, że Ty jesteś producentem i dystrybutorem ekologicznych, zdrowotnych materacy, które bardzo chętnie sprzedasz Panu Iksińskiemu w ilości dowolnej. Szkopuł w tym, że Pan Iksiński robi solidny research w sieci, porównuje opinie i ceny różnych producentów i ma do wyboru kilka źródeł upragnionego materaca. Jak go przekonać, żeby mimo różnic w cenie wybrał ten materac, który zapewni mu zdrowy sen i wytrzyma długie lata, czyli Twój? Odpowiedź jest prosta – zastosuj Lead Nurturing. Zapoznaj Pana Iksińskiego ze swoją marką, produktami, wyjaśnij skąd się biorą różnice w cenie, przedstaw konkretne korzyści płynące z używania Twoich materacy i dorzuć do tego dowód społeczny – opinie zadowolonych klientów. Następnie zautomatyzuj wysyłkę wiadomości w zależności od poczynań potencjalnego klienta. Możesz to zrobić na kilka sposobów: ręcznie ustawić reguły automatyzacji, skorzystać z kreatora Lead nurturing, albo wykorzystać kreator Workflow. Wszystkie pozwolą Ci osiągnąć zamierzony efekt, choć droga do niego będzie różna. Zobacz jak krok po kroku wykorzystać nasz najnowszy kreator.

SCREEN 0

 

  1. Start – wybierz zdarzenie, które uruchomi cykl Lead nurturing, na przykład pojawienie się kontaktu w systemie z odpowiednim tagiem. Z menu Elementy wybierz zdarzenie, które zapoczątkuje cykl.
    SCREEN 1
  2. Pierwsza wiadomość – w menu Elementy znajdziesz takie kategorie jak Zdarzenia, Warunki i Akcje. Z menu Akcje wybierz wysyłanie maila do kontaktu. Po drodze możesz opóźnić wykonanie tej akcji o kilka godzin lub dni – wystarczy z menu Elementy wybrać box Czekaj i wprowadzić odpowiednie wartości.
    SCREEN 2
  3. Sprawdzenie warunków – kolejne akcje możesz dopasować do tego, jak odbiorca zareagował na pierwsza wiadomość. Jeżeli ją przeczytał, możesz spokojnie wysłać mu za kilka dni kolejną. Jeżeli wiadomość nr 1 nie została otworzona, masz kilka wyjść. Możesz odpuścić i zakończyć cykl, albo walczyć dalej. Spróbuj na przykład wysłać wiadomość SMS zachęcającą do przeczytania maila i sprawdź, czy to spowodowało konkretny odzew. Jeżeli warunek został spełniony, śmiało wyrysuj strzałkę pomiędzy tym etapem, a wysyłką kolejnego maila. Jeżeli nie, zakończ cykl przeciągając z menu element Koniec.
    SCREEN 3
  4. Powtórzone akcje – dodawaj kolejne akcje na wzór kroku 3. aż uwzględnisz wszystkie wiadomości w cyklu lead nurturing. Na potrzeby demonstracji uwzględniliśmy cykl 3 wiadomości.
    SCREEN 4
  5. Dodatkowe działania – reguła automatyzacji nie musi ograniczać się tylko do wysyłania maili i sprawdzania, czy zostały przeczytane. Warto po drodze otagować kontakty zaznaczając jak daleko zaszli w procesie edukacji. Do poszczególnych etapów możesz dodawać wiele różnych akcji, lub przerzucać kontakty pomiędzy etapami w lejku sprzedażowym.
    SCREEN 5
  6. Dodawanie kontaktu do lejków – jeżeli chcesz, żeby dany kontakt trafił do lejka sprzedażowego na konkretny etap, na przykład żeby przeskoczył z “nowy kontakt” na “potencjalny klient” i jeszcze dodatkowo chcesz, żeby opiekun tego leada dostał alert (krótkie powiadomienia wysyłane do użytkownika w odpowiedzi na zachowanie kontaktów na stronie www), wystarczy, że zaznaczysz te elementy w przygotowanym schemacie.
    SCREEN 6
  7. Zakończenie -kiedy jesteś pewien, ze wykorzystałeś cały arsenał chwytów marketingowych, dodaj box kończący cały cykl.Pamiętaj, że każdy workflow musi zawierać co najmniej jeden box Koniec.
    SCREEN 7

Żeby uruchomić dany proces wystarczy go aktywować i zapisać zmiany.

Boxy, z których zbudowany jest schemat mają kilka stałych elementów:

  • Ikona „x” usuwa element ze schematu
  • Ikona zębatki pozwala na wprowadzenie ustawień elementu
  • Ikona zegara sugeruje ustawienia związane z czasem aktywacji elementu

Schemat może być w dowolnym momencie edytowany i przebudowany.

Do dyspozycji masz wiele elementów, z których możesz stworzyć mniej lub bardziej złożone procesy automatyzacji uwzględniające różne scenariusze zdarzeń.

 

Kampanie stworzone przy pomocy tego kreatora są rozwinięciem reguł automatyzacji. Mogą z nimi współistnieć i działać niezależnie od siebie. Warto zatem tworząc kampanie marketingowe zdecydować się na jeden kreator do konkretnej akcji, tak żeby nie dublować działań kierowanych do użytkowników – potrójny cykl lead nurturing, czy bombardowanie tym samym newsletterem kilka razy w tygodniu nie jest najlepszym pomysłem. Z drugiej strony jednak, dobrze przygotowany zestaw reguł może doskonale uzupełniać pełny, skomplikowany proces przygotowany jako workflow.

Jak wykorzystać Workflow w róznych branżach?

B2B

Proces zakupowy i większość kontaktów pomiędzy podmiotami uczestniczącymi w interakcjach w branży B2B przebiega w sposób liniowy i schematyczny. Praktycznie każdy proces – od prostych alertów sprzedażowych, przez przesuwanie kontaktów pomiędzy etapami lejka sprzdażowego, aż po zaawansowanie kampanie lead nurturingowe prowadzone w wielu kanałach – można łatwo zbudować z gotowych elementów dostępnych w naszym wizualnym kreatorze drag & drop. Ot choćby taki proces witania nowych użytkowników trialowej wersji produktu:

 

Ecommerce

Także i przedstawiciele B2C i Ecommerce znajdą zastosowanie dla opisywanego kreatora. Ścieżki zakupowe w tych branżach są trudne do ujęcia w sztywne ramy. Właśnie dlatego Kreator workflow jest tak dobrym narzędziem – pozwala uwzględnić wiele zmiennych, które mają wpływ na końcowy obraz procesu.

 

Także problemy pojawiające się w tych branżach różnią się od wyzwań charakterystycznych dla B2B – mamy tu do czynienia z osławionymi porzuconymi koszykami, nieaktywymi użytkownikami, czy niską konwersją sprzedażową mimo dużego ruchu na www.

Wybierając odpowiednie elementy możesz bez problemu stworzyć proces workflow, który będzie odpowiedzią na te problemy. A jeśli „w praniu” wyjdą nowe problemy i przeszkody, to z łatwościa w kilka minut uzupełnisz swój workflow o te elementy. Przykładem niech będzie workflow ratujący porzucony koszyk:

 

Dodatkowa zaletą procesów tworzonych za pomocą kreatora Workflow jest możliwość łączenia w jednym miejscu wielu kanałów i płynnych przejść pomiędzy różnymi formami komunikacji w zależności od zachowania odbiorcy. Przykład – SMSowe przypomnienie o nieotwartym mailu – prosto z kreatora od SALESmanago:

 

Oczywiście podane przykłady są tylko jednymi z wielu z zastosowań tego atrakcyjnego i intuicyjnego narzędzia. Za jego pomocą możesz również:

  • zadbać o dobry początek znajomości z klientem wysyłając do niego powitalne wiadomości
  • zautomatyzować reakcje na działania leada na stronie www
  • generować kupony rabatowe po dokonaniu zakupów, a filtrując ich wysyłkę przez system tagów możesz je kierować do tych klientów, których chcesz przy sobie zatrzymać na dłużej (o tym jak analizować zachowania klientów pisaliśmy tutaj)
  • podnosić jakość pracy teamów sprzedażowych korzystając z predefiniowanych alertów systemowych i informując ich na bieżąco o działaniach leadów
  • usprawnić i automatyzować sprzątanie bazy danych – usuwaj nieprospektywne i nieprawdziwe kontakty z kampanii sprzedażowych

P.S. Poradników dotyczących lead nurturingu napisano już setki. Ba! Nawet my mamy kilka niezłych wpisów na ten temat. Jeżeli potrzebujesz pomocy w samej konstrukcji, zajrzyj tu, tu albo tu.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.