Jak zatrzymać użytkownika na stronie i zmienić go w klienta? 7 porad od ekspertów Marketing Automation

salesmanago_robot-przycietyZaledwie 2% klientów e-sklepu konwertuje na sprzedaż, zauważa Adam Schwartz. Można się tą liczbą załamać: tyle Twojego wysiłku w przyciąganiu nowych użytkowników idzie na marne! Ale można też zobaczyć w niej potencjał – wielu nowych klientów możesz jeszcze pozyskać, jeśli zastosujesz poniższe rady. Zbieramy najlepsze praktyki, które pomogą zatrzymać użytkownika na stronie.


Zmień odbiorców w lojalnych klientów. Darmowy ebook


 

1. Banery dynamiczne

Banery dynamiczne zawierają ofertę dopasowaną do profilu konkretnego klienta – każdy użytkownik widzi na nich inne produkty, odpowiadające jego własnej historii przeglądania czy źródłu, z którego przyszedł. Dzięki temu pokazujesz produkty, które są atrakcyjne dla danej osoby i pomagasz jej zadomowić się na stronie www.

 

2. Spersonalizowane popupy

Kiedy użytkownik zbliża się ku górze strony, by otworzyć nową kartę w przeglądarce lub wyjść ze strony, możesz zaserwować mu na popupie produkty dopasowane do jego zainteresowań. Możesz też zaoferować zniżkę, by zwiększyć motywację odbiorcy.

Do precyzyjnego dopasowywania produktów i przewidywania, co dana osoba będzie chciała kupić, wykorzystaj mechanizm SALESmanago Copernicus – Machine Learning & AI. To moduł, który analizuje oglądalność, klikalność i zakupy poszczególnych produktów oraz pozwala dokładnie dopasować ofertę do klienta wykorzystując dane zarówno z jego własnej historii, jak i z analizy całej strony (które produkty są razem oglądane bądź kupowane przez klientów).

 

3. Spersonalizowane formularze kontaktowe

Jak skłonić odbiorcę, by podał nam swoje dane i pozostał z nami w kontakcie? Mimo że deklaratywnie wszyscy nienawidzimy popupów, stanowią one najskuteczniejsze narzędzie Lead Generation. Jednak by działały, muszą być sensownie zaprojektowane, a nie wyświetlane mechanicznie wszystkim odwiedzającym. Identyfikuj użytkowników, by nie pokazywać popupa tym, którzy już podali Ci dane. Nie przesadzaj z ilością wymaganych pól.

Poza tym personalizuj treść. Na podstawie zachowania użytkownika podczas wizyty i źródła, z którego przyszedł, możesz w miarę precyzyjnie stwierdzić, czego poszukuje. Wykorzystaj tę wiedzę do konstrukcji popupa!

Rainbow Tours wyświetla anonimowym użytkownikom popupy ze zdjęciem i nazwą miejsca, do którego dana osoba szuka wycieczki.

 

4. Progresywne profilowanie

Kiedy ktoś pierwszy raz odwiedza Twoją stronę i nie zna Twojej marki, może nie być chętny do podawania Ci od razy swojego numeru telefonu i kiedy zobaczy takie żądanie na popupie, zniechęci się albo poda fałszywy numer. To zrozumiałe. Jednak kiedy ta sama osoba po raz piąty chce pobrać materiał z Twojej strony, możesz zasadnie oczekiwać, że będzie skłonna powiedzieć Ci o sobie nieco więcej.

Praktykę, w której w miarę pogłębiania się relacji z użytkownikiem stopniowo zwiększamy liczbę pozyskiwanych danych, nazywamy progresywnym profilowaniem. To najlepszy sposób, by klienci wypełniali formularze. Redukujesz również w ten sposób zaśmiecanie bazy nieprawdziwymi informacjami.

Dowiedz się więcej o progresywnym profilowaniu.

 

5. Email retargeting

Choć mówiąc „retargeting”, widzimy od razu kampanie display, to nie zapominajmy, że dzięki zaawansowanym narzędziom Marketing Automation możemy wysłać wiadomość email do użytkownika, który nie podał nam jeszcze swoich danych kontaktowych – dzięki zewnętrznym bazom danych.

Kiedy zawrzemy w takiej wiadomości produkty oglądane przez użytkownika i starannie dobierzemy czas wysyłki, możemy odzyskać użytkownika, który wpadł na naszą stronę i zapomniał o zakupach. Wybór kanału email daje znaczącą przewagę – 77% klientów deklaruje, że najbardziej lubią otrzymać wiadomości handlowe w tej formie (Marketingland).

Przeczytaj case study: email retargeting

 

6. Lead Nurturing

Lead Nurturing to cykl wiadomości edukacyjnych, które wysyłasz użytkownikom, którzy dopiero podali Ci dane. Zamiast słać im regularny newsletter, zaczynasz od kilku wiadomości z podstawowymi informacjami dotyczącymi Twojej branży czy produktów tak, by potem łatwiej było klientowi podjąć decyzję i wybrać rozwiązanie idealne dla niego. W ten sposób pomagamy klientom, którzy kochają robić research przed zakupami, zbierać przydatną wiedzę.

Tu zebraliśmy dla Was statystyki dotyczące Lead Nurturing.

 

7. Live chat

Często użytkownik odchodzi, ponieważ nie może znaleźć odpowiedzi na nurtujące go pytanie, a jego motywacja nie jest na tyle duża, by przeszukiwać z zapałem Twoją stronę czy pisać maila. Live chat pozwala na szybki kontakt i rozwianie wątpliwości, a satysfakcjonująca obsługa pozwala użytkownikowi poczuć, że jesteś kompetentny, dbasz o klienta i można Ci zaufać.

 

Istnieje cały wachlarz narzędzi, przy pomocy których możesz zatrzymać klienta na stronie www. Oparte są one o identyfikację użytkownika oraz dobór treści do jego preferencji (banery dynamiczne i popupy z ofertą, spersonalizowane formularze i retargeting) oraz stopniowe budowanie relacji (progresywne profilowanie, Lead Nurturing, Live Chat).

A jakie rozwiązania najlepiej sprawdzają się u Was?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]