Jak marketerzy marnują czas? Sprawdź, czy wykonujesz te 5 bezproduktywnych czynności

zegarWszyscy chcemy być jak najbardziej produktywni i wydajni, jednak na marketerów czeka wiele pułapek na drodze ku imponującej efektywności. Zobacz, jak je pokonać!

Podstawowy kłopot marketerów polega na trudności w ustaleniu, jakie działania naprawdę przynoszą zyski, a jakie nie. Często działania, które pochłaniają najwięcej czasu, nie są najbardziej rentowne.

1. Content vs Context

Problem: Marketerzy inwestują wiele czasu na pracę twórczą i koncepcyjną, w produkowanie tekstów, filmów, grafik, banerów, opracowywanie akcji czy organizację konkursów. Problem w tym, że nawet najlepsza kampania nie zadziała, jeśli pojawi się w niewłaściwym miejscu, czasie bądź zostanie zaadresowana do niewłaściwych odbiorców. Jak podkreśla Arnie Kuenn, kontekst jest ważniejszy od treści. Nie myśl tylko o swoim dziele, ale skup się na odbiorcy.


10 Przykazań Email Marketingu. Pobierz darmowego ebooka!


Rada: Wiedz dokładnie, gdzie, kiedy, do kogo, na jakim etapie relacji z marką i w jakim celu pojawi się dany komunikat. Czy masz narzędzia i wiedzę, by wyegzekwować dokładnie taką wiadomość? Tylko wtedy wysiłek włożony w pracę twórczą ma sens.

 

2.  Social media

Problem: Social media to grząskie księstwo paradoksów. Z jednej strony to przestrzeń osobistych relacji, więc masz pokusę autentyczności: chcesz osobiście reagować na każdą interakcję z marką. Z drugiej strony, nie możesz sobie pozwolić na stratę takiej ilości czasu! Tym bardziej, że nie przekłada się to zazwyczaj na sprzedaż.

Nie mówiąc już o tym, że siedzenie w mediach społecznościowych jest przyjemne i często stanowi wymówkę, schronienie przed innymi, pilniejszymi czy trudniejszymi zadaniami.

 

Rada: Sporą część działań możesz zautomatyzować – bez szkody dla Twojej wiarygodności. Neil Patel radzi, by skupić się też na precyzyjnie wyznaczonych celach i grupach. Chcesz pozyskać leady i zwiększyć ruch na stronie, a nie tylko liczyć lajki, prawda? Prowadź też kalendarz i planuj – dzięki temu unikniesz przypadkowych postów i nerwowego wyszukiwania pomysłów na posty na już.

 

3. Brak automatyzacji

Problem: Ręcznie piszesz wiadomości email (np. dla szczególnie lojalnych użytkowników), ręcznie dodajesz nowe informacje o kontaktach do bazy, ręcznie wyłapujesz leady… zabiera Ci to masę czasu, a do tego zdarzają Ci się błędy – nic dziwnego przy monotonnych, żmudnych zadaniach.

 

Rozwiązanie: Użyj automatyzacji. Pracę znacznie ułatwi Ci platforma Marketing Automation, dzięki której nie tylko zyskasz czas, dotąd poświęcany na wykonywanie żmudnych, mechanicznych zadań, ale i zaczniesz zbierać i wykorzystywać więcej danych o odbiorcach, by dostarczać im wszystkim spersonalizowane, dopasowane do kontektu wiadomości.

Już proste rozwiązania typu Zapier pomogą Ci połączyć czynności w łańcuch (np. publikacje w mediach społecznościowych czy pracę na Arkuszach Google) i zautomatyzować.

 

4. Brak mierzenia efektów

Problem: Marketerzy mają kłopot z oceną skuteczności poszczególnych działań, więc trudno im określić, jak najlepiej zagospodarować swój czas. Być może siedzisz całe dnie uprawiając WOMM, który nie przynosi żadnych efektów?

Marketing na ślepo nie tylko komplikuje Twoje zarządzanie czasem czy obniża skuteczność, ale także sprawia, że przełożeni nie mogą Ci ufać. Przecież nie widzą skutków Twoich działań!

 

Rada: Potrzebujesz narzędzi, które pozwolą Ci mierzyć, jak działają Twoje kampanie. Dotyczy to przede wszystkim wskaźników efektywności (KPI), ale także platform, które policzą wskażą bardziej złożone wskaźniki niż sama sprzedaż, np. systemu Marketing Automation.

Dzięki temu będziesz rozsądniej gospodarować własnym czasem i budżetem.

 

5. Multitasking

Problem: Chcesz zrobić wszystko. Nie delegujesz zadań, sam dasz radę! Niestety, badania neurologów nie pozostawiają złudzeń: nie ma czegoś takiego jak skupienie na kilku rzeczach na raz: po prostu nasza uwaga szybko wędruje od jednego problemu do drugiego. Nie sposób równolegle wykonać porządnie dwóch wymagających koncentracji zadań.

 

Rada: Odróżniaj rzeczy ważne od pilnych i ucz się skupienia. Może pomogą Ci aplikacje do zarządzania czasem (niektóre znajdziesz w poście o przydatnych narzędziach dla marketerów). Oducz się też przymusu bycia nieustannie do dyspozycji innych. Nic się nie stanie, jeśli odpiszesz na maila za 2 godziny, a skończysz w skupieniu redagowany tekst.

 

A co Waszym zdaniem najbardziej marnuje czas marketerów?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]