Dlaczego mały biznes potrzebuje Marketing Automation

Kiedy prowadzisz niewielki biznes, nie masz ochoty na wdrażanie zaawansowanych, skomplikowanych rozwiązań. Twój dział marketingu jest mały (nawet jednoosobowy) i ma wiele zadań, więc brak tu czasu na długotrwałe uczenie się i testowanie. Do tego dochodzą ograniczenia budżetowe. Potrzebujesz rozwiązań prostych, ale jednocześnie takich, których skuteczność będziesz mógł mierzyć i które przyniosą realne efekty.

Dlatego właśnie Twoja mała firma potrzebuje Marketing Automation, dzięki czemu zautomatyzuje żmudne, monotonne czynności, pozwalając się Wam skupić na tym, co najistotniejsze, czyli innowacji i budowaniu długotrwałych więzi z klientami.

 

Czemu małe firmy powinny wdrażać Marketing Automation?

Marketing Automation nie jest opcją jedynie dla dużych graczy. To jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się segmentów rynku, w związku z czym łatwo tu znaleźć ofertę dopasowaną idealnie do sytuacji konkretnego przedsiębiorstwa.


Wszystko, co musisz wiedzieć o mobile marketingu. Pobierz ebooka za darmo


Zalety wdrożenia systemu Marketing Automation w małym biznesie :

  • Oszczędność czasu: dzięki automatyzacji żmudnych zadań, dotąd wykonywanych ręcznie, spora ilość odtwórczej pracy zostaje scedowana na system, co daje czas i środki na działania kreatywne i budowanie więzi z odbiorcami.

 

  • Redukcja błędu ludzkiego: który towarzyszy wszystkim powtarzalnym, rutynowym czynnościom, które możesz zautomatyzować, minimalizując ryzyko błędnie wprowadzonych danych czy pomyłki w wysyłce newslettetra. Pomaga też utrzymać spójność komunikacji we wszystkich kanałach, co stanowi problem, gdy działania prowadzone są ad hoc.

 

  • Możliwość mierzenia efektów prowadzonych działań: monitoring efektów to jedna z największych bolączek wszystkich marketerów. Dzięki monitorowaniu skuteczności działań możesz lepiej lokować zasoby na rozwiązania, które realnie przynoszą zysk.

 

  • Lepsze planowanie: automatyzacja stwarza środowisko, w którym mniej rzeczy robi się spontanicznie, a bardziej skupia na wytwarzaniu procedur. Dzięki temu zaobserwujesz zmianę w stylu pracy Twojego działu marketingu – system skłoni do staranniejszego planowania.

 

Marketing Automation w małym biznesie. Statystyki

Według przeprowadzonej w tym roku ankiety, wielu marketerów w małych przedsiębiorstwach ogranicza się do tradycyjnych, manualnych metod: 47% z nich korzysta z maili pisanych ręcznie czy strategii rozpisywanych na papierze, 17% używa software do marketingu, 15% korzysta z CRM, a 8% – programu do email marketingu. Jedynie 2% z ankietowanych deklarowało, że korzysta z programu do automatyzacji marketingu.

To, czego małe przedsiębiorstwa poszukują w marketing automation, to zarządzanie kontaktami (74%), email marketing (55%), kampanie typu drip (43%) czy zarządzanie leadami (38%). Co ciekawe, rzadko interesują się rozwiązaniami automatyzacji social media.

 

Jednocześnie, choć powszechnie deklarują potrzebę wdrożenia systemów automatyzacji marketingu i planują takie działania, mają kłopot z wyborem platformy. Andrew Jones z Venture Beat podsumowuje: marketerzy wiedzą, że automatyzacja przynosi realną wartość (80% użytkowników widzi wzrost liczby leadów, a 77% – wzrost konwersji), ale trudno im wybrać i wdrożyć system.

 

Jak wybrać Marketing Automation dla małego biznesu?

Wybierając platformę nie zaczynaj researchu od szukania najlepszej obiektywnie platformy. Zadaj sobie raczej pytanie: Czego potrzebujemy? Co chcemy osiągnąć dzięki automatyzacji? Zacznij od własnych problemów, które chcesz rozwiązać, i lekceważ wszelkie mądrości ludowe w styku „Musicie mieć aplikację mobilną”, „musicie wdrożyć Lead Nurturing” czy „Jesteście za mało obecni w social media”.

Popatrz na to przez pryzmat tego, czego Wam jako zespołowi najbardziej brakuje: analityki zachowań klientów i lepszego wglądu w ich zwyczaje zakupowe? Może email marketing kuleje i pozostaje wciąż niezagospodarowany, a widzicie tu potencjał dla klientów?

 

Najbardziej przydatne dla małych firm funkcjonalności Marketing Automation

Marketing Automation oferuje ogromną ilość rozmaitych funkcjonalności. Które z nich są najbardziej przydatne dla małego biznesu? Według przepytywanych małych przedsiębiorstw:

  • Newslettery i landing pages: bez znajomości HTML-a możesz tworzyć ładne, responsywne mailingi i landing pages.

 

  • Maile ratujące porzucone koszyki: to ulubiona funkcjonalność wszystkich właścicieli e-commerce. Maile zawierające ofertę z porzuconego koszyka wykazują o 621% wyższą konwersję niż wiadomości masowe!

 

  • Maile dynamiczne 1-do-1: między innymi powitalne, podziękowanie za zakup/ zapis, wysyłane do nieaktywnych użytkowników (kampanie win back). Maile tego typu wysyłane są punktowo do konkretnego użytkownika w odpowiedzi na zachowanie klienta. Dzięki temu zawierają treść dopasowaną precyzyjnie do aktualnej sytuacji danej osoby i pozwalają tanim kosztem prowadzić spersonalizowaną komunikację.

 

  • Lead Generation: dynamiczne, spersonalizowane formularze kontaktowe są najlepszym źródłem pozyskiwania nowych kontaktów. Systemy automatyzacji marketingu pozwalają je stworzyć, zamieścić na stronie, a następnie zapewniają monitorowanie pozyskanych leadów.

 

  • Optymalizacja treści: często właściciele małych, niszowych biznesów posiadają ekspercką wiedzę w swojej dziedzinie, którą postanawiają się dzielić z czytelnikami. Niestety, wskutek braku promocji wartościowa wiedza zamienia się w nieczytanego bloga. To błąd! Dzięki automatyzacji marketingu wykorzystasz w pełni potencjał tworzonych materiałów zapewniając im najlepszą dystrybucję.

 

  • Mierzenie efektów działań: Lauren Licata dowodzi, że kłopot z mierzalnością to fundamentalny problem, z jakim zmagają się mali biznesmeni – nie mając czasu na to, by nauczyć się marketingu i mierzenia efektów swoich działań, dużo ich pary może iść w gwizdek).

 

Marketing Automation to idealne rozwiązanie dla mniejszych biznesów, choć decyzja o jego wdrożeniu nie jest łatwa do podjęcia. Wobec tak dużego wachlarza opcji, najlepiej zacząć od pytania: „Co dana platforma ma usprawnić w mojej firmie? Czego dokładnie potrzebuję?”

Dzięki temu wybierzesz system, który nie będzie ciężarem, wymagającym zaangażowania większej ilości zasobów, niż możesz na to przeznaczyć, a dostarczy Ci jednocześnie realną wartość.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]