Jak zintegrować SALESmanago z playerem Youtube? [Darmowy szablon]

abstract vector illustration in a vintage style

Kochamy ruchome obrazki – niezależnie od tego czy oglądamy je na ekranie telewizora, laptopa, tabletu, czy smartfona. Naturalną koleją rzeczy stało się tworzenie filmów instruktażowych, reklamowych i prezentujących produkt przez marki o światowym zasięgu, ale też przez te mniejsze, lokalne. Dużo łatwiej jest nam, jako odbiorcom treści związać się z czymś co widzimy w ruchu, niż ze statycznym obrazkiem lub blokiem pisanego tekstu. Dr. James McQuivey z Forrestera twierdzi, że jedna minuta filmu zastępuje 1,8 miliona słów. Dzieje się tak dlatego, że nasze neurony lustrzane nie odróżniają filmu od rzeczywistości i kiedy widzą zadowoloną parę malującą ściany nowego domu farbą znanego producenta, to powodują empatyczne współodczuwanie radości razem z nimi. Dodatkowym atutem tego medium jest dużo szybsze przetwarzanie treści przekazanych w klipie niż treści pisanych. Mniej więcej 60 000 razy szybsze.

 

Filmiki oglądają wszyscy. 75% dyrektorów ogląda co najmniej jedno branżowe wideo tygodniowo, a spośród tych, którzy weszli na stronę danej firmy, aż 39% zainicjowało kontakt po obejrzeniu klipu.

Użytkownicy ufają filmom, i marketerzy o tym wiedzą. Reklamy wideo odpowiadają za mniej więcej 35% wszystkich wydatków online! Wzrasta również ich popularność w kanale mobile – wydatki na nie podwoiły się w latach 2013-2014 (z 720 mln USD do 1,5 mld USD), a w 2018 mają wzrosnąć do 6 mld USD.

 

Czy masz już w głowie scenariusz swojego filmu? Super! Według Unbounce umieszczenie wideo na landing page podnosi konwersję aż o 80%. Dla większości użytkowników (90%) będzie ono niezwykle pomocne w procesie decyzyjnym. Czy można chcieć więcej?

Dla wszystkich, którzy pragną jak najlepiej wykorzystać poświęcony czas i pracę, mam świetną wiadomość! Dzięki odrobinie magii marketing automation i odpowiedniemu osadzeniu filmiku na stronie, możesz wykorzystać interakcję użytkownika do uzupełnienia  profilu behawioralnego, uruchomienia reguły automatyzacji i tworzenia treści dynamicznych!

 

Platforma SALESmanago jest w stanie przechwycić następujące zdarzenia związane z odtwarzaczem Youtube:

– załadowanie odtwarzacza,

– uruchomienie odtwarzania wideo,

– zatrzymanie odtwarzania,

– koniec odtwarzania.

 

Oto instrukcja, jak zintegrować naszą platformę z playerem Youtube!

Na stronie, na której osadzamy wideo musi znajdować się kod monitorujący SALESmanago. Należy również osadzić wideo z Youtube używając następujących parametrów:

 

<iframe id=”player” width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/0z5qByhbJKw?enablejsapi=1” frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>

 

Pamiętaj o parametrze enablejsapi=1!

 

Następnie inicjujesz  odpowiednie obiekty w znaczniku <script>:

 

var tag = document.createElement(‚script’);

tag.src = „https://www.youtube.com/player_api„;

var firstScriptTag = document.getElementsByTagName(‚script’)[0];

firstScriptTag.parentNode.insertBefore(tag, firstScriptTag);

var player;

     function onYouTubeIframeAPIReady() {

       player = new YT.Player(‚player’, {

       

         events: {

           ‚onReady’: onPlayerReady,

           ‚onStateChange’: onPlayerStateChange

         }

       });

     }’

 

Opis funkcji:

  1. Funkcja odpowiadająca za załadowanie odtwarzacza:

function onPlayerReady(event) {

smEvent(„video_player_ready”);

     }

 

  1. Funkcja odpowiadająca za przesyłanie zdarzeń zmiany stanu odtwarzania:

    var firstPlay = false;

     function onPlayerStateChange(event) {

       if (event.data == YT.PlayerState.PLAYING) {

if (!firstPlay)

smEvent(„video_started”);     

firstPlay = true;

       }

if (event.data = YT.PlayerState.PAUSED) {

smEvent(„video_paused”);

}

if (event.data = YT.PlayerState.ENDED) {

smEvent(„video_ended”);

}

     }

 

Jak to wygląda w praktyce? Oto co powinno znaleźć się w kodzie:

<html>

<head>

<body>

<iframe id=”player” width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/0z5qByhbJKw?enablejsapi=1″ frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>

<script>

var tag = document.createElement(‚script’);

tag.src = „https://www.youtube.com/player_api”;

var firstScriptTag = document.getElementsByTagName(‚script’)[0];

firstScriptTag.parentNode.insertBefore(tag, firstScriptTag);

var player;

     function onYouTubeIframeAPIReady() {

       player = new YT.Player(‚player’, {

         events: {

           ‚onReady’: onPlayerReady,

           ‚onStateChange’: onPlayerStateChange

         }

       });

     }

 

 function onPlayerReady(event) {

smEvent(„video_player_ready”);

     }

 

 var firstPlay = false;

     function onPlayerStateChange(event) {

       if (event.data == YT.PlayerState.PLAYING) {

if (!firstPlay)

smEvent(„video_started”);     

firstPlay = true;

       }

if (event.data = YT.PlayerState.PAUSED) {

smEvent(„video_paused”);

}

if (event.data = YT.PlayerState.ENDED) {

smEvent(„video_ended”);

}

     }

</script>

 

<script type=”text/javascript”>

//please insert SALESmanago tracking code

   var _smid = „*********”;  

   (function() {

     var sm = document.createElement(‚script’); sm.type = ‚text/javascript’; sm.async = true;

     sm.src = (‚https:’ == document.location.protocol ? ‚https://’ : ‚http://’) + ‚www.salesmanago.pl/static/sm.js’;

     var s = document.getElementsByTagName(‚script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(sm, s);

   })();

</script>

</body>

</head>

</html>

 

Co dalej?

Interakcja użytkownika z filmem jest dla platformy takim samym zdarzeniem jak wizyta na stronie. Dzięki temu możesz wykorzystać dane do stworzenia cykli edukacyjnych na temat poszczególnych grup produktów, wysyłać emaile dynamiczne polecające dalsze części instruktażu, lub… produkty podobne i komplementarne. Jeżeli marzy Ci się rozbudowana kampania, uwzględniająca wiele czynników i scenariuszy, koniecznie skorzystaj z naszego kreatora Workflow (tutaj znajdziesz instrukcję krok po kroku jak z niego korzystać).

Ponadto możesz użyć tych informacji do segmentacji bazy danych. Wykorzystaj system tagów (możesz je dodawać tworząc proces w Workflow, albo ustawiając regułę automatyzacji).

 

Warto znaleźć miejsce na komercyjne wideo w swoim budżecie marketingowym. 64% użytkowników jest bardziej skłonnych do dokonania zakupu po obejrzeniu filmiku, a aż 46% z nich podejmuje akcję po obejrzeniu takiej reklamy! Mamy nadzieję, że dzięki naszemu poradnikowi z nowym zapałem wyruszysz na podbój tego terytorium.

 

Jakie jeszcze poradniki i tutoriale chciałbyś znaleźć na naszym blogu?

 

Źródło statystyk: Insivia 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]