Jak zintegrować SALESmanago z playerem Youtube? [Darmowy szablon]

abstract vector illustration in a vintage style

Kochamy ruchome obrazki – niezależnie od tego czy oglądamy je na ekranie telewizora, laptopa, tabletu, czy smartfona. Naturalną koleją rzeczy stało się tworzenie filmów instruktażowych, reklamowych i prezentujących produkt przez marki o światowym zasięgu, ale też przez te mniejsze, lokalne. Dużo łatwiej jest nam, jako odbiorcom treści związać się z czymś co widzimy w ruchu, niż ze statycznym obrazkiem lub blokiem pisanego tekstu. Dr. James McQuivey z Forrestera twierdzi, że jedna minuta filmu zastępuje 1,8 miliona słów. Dzieje się tak dlatego, że nasze neurony lustrzane nie odróżniają filmu od rzeczywistości i kiedy widzą zadowoloną parę malującą ściany nowego domu farbą znanego producenta, to powodują empatyczne współodczuwanie radości razem z nimi. Dodatkowym atutem tego medium jest dużo szybsze przetwarzanie treści przekazanych w klipie niż treści pisanych. Mniej więcej 60 000 razy szybsze.

 

Filmiki oglądają wszyscy. 75% dyrektorów ogląda co najmniej jedno branżowe wideo tygodniowo, a spośród tych, którzy weszli na stronę danej firmy, aż 39% zainicjowało kontakt po obejrzeniu klipu.

Użytkownicy ufają filmom, i marketerzy o tym wiedzą. Reklamy wideo odpowiadają za mniej więcej 35% wszystkich wydatków online! Wzrasta również ich popularność w kanale mobile – wydatki na nie podwoiły się w latach 2013-2014 (z 720 mln USD do 1,5 mld USD), a w 2018 mają wzrosnąć do 6 mld USD.

 

Czy masz już w głowie scenariusz swojego filmu? Super! Według Unbounce umieszczenie wideo na landing page podnosi konwersję aż o 80%. Dla większości użytkowników (90%) będzie ono niezwykle pomocne w procesie decyzyjnym. Czy można chcieć więcej?

Dla wszystkich, którzy pragną jak najlepiej wykorzystać poświęcony czas i pracę, mam świetną wiadomość! Dzięki odrobinie magii marketing automation i odpowiedniemu osadzeniu filmiku na stronie, możesz wykorzystać interakcję użytkownika do uzupełnienia  profilu behawioralnego, uruchomienia reguły automatyzacji i tworzenia treści dynamicznych!

 

Platforma SALESmanago jest w stanie przechwycić następujące zdarzenia związane z odtwarzaczem Youtube:

– załadowanie odtwarzacza,

– uruchomienie odtwarzania wideo,

– zatrzymanie odtwarzania,

– koniec odtwarzania.

 

Oto instrukcja, jak zintegrować naszą platformę z playerem Youtube!

Na stronie, na której osadzamy wideo musi znajdować się kod monitorujący SALESmanago. Należy również osadzić wideo z Youtube używając następujących parametrów:

 

<iframe id=”player” width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/0z5qByhbJKw?enablejsapi=1” frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>

 

Pamiętaj o parametrze enablejsapi=1!

 

Następnie inicjujesz  odpowiednie obiekty w znaczniku <script>:

 

var tag = document.createElement(‚script’);

tag.src = „https://www.youtube.com/player_api„;

var firstScriptTag = document.getElementsByTagName(‚script’)[0];

firstScriptTag.parentNode.insertBefore(tag, firstScriptTag);

var player;

     function onYouTubeIframeAPIReady() {

       player = new YT.Player(‚player’, {

       

         events: {

           ‚onReady’: onPlayerReady,

           ‚onStateChange’: onPlayerStateChange

         }

       });

     }’

 

Opis funkcji:

  1. Funkcja odpowiadająca za załadowanie odtwarzacza:

function onPlayerReady(event) {

smEvent(„video_player_ready”);

     }

 

  1. Funkcja odpowiadająca za przesyłanie zdarzeń zmiany stanu odtwarzania:

    var firstPlay = false;

     function onPlayerStateChange(event) {

       if (event.data == YT.PlayerState.PLAYING) {

if (!firstPlay)

smEvent(„video_started”);     

firstPlay = true;

       }

if (event.data = YT.PlayerState.PAUSED) {

smEvent(„video_paused”);

}

if (event.data = YT.PlayerState.ENDED) {

smEvent(„video_ended”);

}

     }

 

Jak to wygląda w praktyce? Oto co powinno znaleźć się w kodzie:

<html>

<head>

<body>

<iframe id=”player” width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/0z5qByhbJKw?enablejsapi=1″ frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>

<script>

var tag = document.createElement(‚script’);

tag.src = „https://www.youtube.com/player_api”;

var firstScriptTag = document.getElementsByTagName(‚script’)[0];

firstScriptTag.parentNode.insertBefore(tag, firstScriptTag);

var player;

     function onYouTubeIframeAPIReady() {

       player = new YT.Player(‚player’, {

         events: {

           ‚onReady’: onPlayerReady,

           ‚onStateChange’: onPlayerStateChange

         }

       });

     }

 

 function onPlayerReady(event) {

smEvent(„video_player_ready”);

     }

 

 var firstPlay = false;

     function onPlayerStateChange(event) {

       if (event.data == YT.PlayerState.PLAYING) {

if (!firstPlay)

smEvent(„video_started”);     

firstPlay = true;

       }

if (event.data = YT.PlayerState.PAUSED) {

smEvent(„video_paused”);

}

if (event.data = YT.PlayerState.ENDED) {

smEvent(„video_ended”);

}

     }

</script>

 

<script type=”text/javascript”>

//please insert SALESmanago tracking code

   var _smid = „*********”;  

   (function() {

     var sm = document.createElement(‚script’); sm.type = ‚text/javascript’; sm.async = true;

     sm.src = (‚https:’ == document.location.protocol ? ‚https://’ : ‚http://’) + ‚www.salesmanago.pl/static/sm.js’;

     var s = document.getElementsByTagName(‚script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(sm, s);

   })();

</script>

</body>

</head>

</html>

 

Co dalej?

Interakcja użytkownika z filmem jest dla platformy takim samym zdarzeniem jak wizyta na stronie. Dzięki temu możesz wykorzystać dane do stworzenia cykli edukacyjnych na temat poszczególnych grup produktów, wysyłać emaile dynamiczne polecające dalsze części instruktażu, lub… produkty podobne i komplementarne. Jeżeli marzy Ci się rozbudowana kampania, uwzględniająca wiele czynników i scenariuszy, koniecznie skorzystaj z naszego kreatora Workflow (tutaj znajdziesz instrukcję krok po kroku jak z niego korzystać).

Ponadto możesz użyć tych informacji do segmentacji bazy danych. Wykorzystaj system tagów (możesz je dodawać tworząc proces w Workflow, albo ustawiając regułę automatyzacji).

 

Warto znaleźć miejsce na komercyjne wideo w swoim budżecie marketingowym. 64% użytkowników jest bardziej skłonnych do dokonania zakupu po obejrzeniu filmiku, a aż 46% z nich podejmuje akcję po obejrzeniu takiej reklamy! Mamy nadzieję, że dzięki naszemu poradnikowi z nowym zapałem wyruszysz na podbój tego terytorium.

 

Jakie jeszcze poradniki i tutoriale chciałbyś znaleźć na naszym blogu?

 

Źródło statystyk: Insivia 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]