Czas skończyć z tradycyjnymi, masowymi newsletterami. Czym jednak je zastąpić? Przedstawiamy 10 pomysłów na konkretne kampanie email z wykorzystaniem potencjału, który daje Marketing Automation.
Przeczytaj, jak stworzyć niezwykłe doświadczenie zakupowe. Pobierz darmowego ebooka
1. Porzucone koszyki
To najpopularniejsze rozwiązanie w ecommerce: kiedy ktoś załadował produkty do koszyka i przerwał transakcję, wyślij wiadomość z przypomnieniem produktów. Takie wiadomości mają o 621% wyższą konwersję niż tradycyjne wiadomości email oraz realnie przekładają się na wyższą sprzedaż.
2. Wiadomość powitalna
Po zapisie do bazy wyślij klientowi wiadomość powitalną, w której podziękujesz za zapis.
Wykorzystaj ją do:
- edukacji: zaprezentuj najbardziej przydatne/popularne posty z bloga lub materiały
- przedstawienia najlepiej sprzedających się produktów
3. Dowód społeczny
Dobrym pomysłem na pokazanie produktu w nieinwazyjny sposób jest przedstawienie, jak wykorzystują Twój produkt inni klienci. Możesz wykorzystać recenzje ze strony, user generated content czy przygotowane materiały z influencerami.
Warto przekazać komunikat: inni też korzystają z naszego produktu. Zobacz, jak są zadowoleni!
4. Informacja o przyjęciu zamówienia
Wyślij email transakcyjny o tym, że zamówienie dotarło i poinformuj o przewidywanej dacie doręczenia. Ten email wykorzystaj do przekazania przydatnych wskazówek dotyczących produktu.
5. Ostatnia szansa!
Wykorzystaj wiedzę o zainteresowaniach klienta, by wskazać mu podobne produkty. By nadać tej wiadomości interesującą ramę, zaoferuj specjalną promocję.
Odwołaj się do ograniczonego czasu: daj znać, że niedługo towar się skończy.
6. Oferty specjalne dla klientów VIP
Od czasu do czasu rozpieść swoich najbardziej lojalnych klientów i wyślij im emaila ze specjalną ofertą tylko dla nich. Wyodrębnij tę grupę za pomocą segmentacji.
Wszelkie „sekretne wyprzedaże” i hasła odwołujące się do wyłączności („tylko dla Ciebie”), działają rewelacyjnie.
7. Zrecenzuj!
Po tym, jak klient otrzymał zamówienie, wyślij mu zapytanie o to, jak on się sprawuje. Czy wszystko w porządku? Czy możesz jakoś pomóc? W tej wiadomości zachęć również do recenzji produktu. O tym, dlaczego Ci się to przyda, dowiesz się z naszego ebooka o Zerowym Momencie Prawdy.
To kolejny świetny pomysł na wykorzystanie wiadomości transakcyjnych!
8. Nowy towar
Kiedy w interesującej danego klienta kategorii pojawia się nowy produkt, poinformuj go o tym. Połącz wiedzę o tym, czego szuka dana osoba, z efektem nowości.
9. Kampania win back
To wspaniałe narzędzie do monitorowania jakości Twojej bazy! Wyodrębnij nieaktywne kontakty i przedstaw im ofertę specjalną, a następnie usuń z bazy te kontakty, które nie odpowiadają na wiadomości.
10. Wiadomość urodzinowa
Sympatyczny sposób na zwiększenie sprzedaży i budowanie relacji z klientami. Automatyczne emaile wysyłane w dniu urodzin pozwoli Ci dzielić się dobrymi emocjami.