17 najciekawszych postów o marketingu: marzec 2016

Cookie and women hand with notebook.

Jak co miesiąc, szykujemy dla Was branżowe podsumowanie najciekawszych postów o marketingu. Przeczytajcie, co mogło Was ominąć w marcu. Będzie o brudnych dzieciach, aplikacjach-zombie i talii węższej niż pionowy arkusz a4, a także o tym, czego możesz się nauczyć z kolorowych czasopism.

 

W komentarzach czekamy na Wasze polecenia!


10 Sposobów na Omnichannel Marketing. Pobierz darmowego ebooka


Po polsku

Talia w rozmiarze a4

Agnieszka Bień o kolejnym niebezpiecznym trendzie w social media: mierzeniu swojej talii (zarówno przez kobiety, jak i przez mężczyzn) przy pomocy kartki a4. Zdjęcia z hasztagiem #a4waist dumnie prezentują talie węższe niż przyłożony pionowo do ciała arkusz. Aby zmieścić się w tym przedziale, należy mieć w pasie mniej niż 63 cm.

 

Czy portale społecznościowe powinny reagować na takie niepokojące trendy i czy mają realną moc, by im przeciwdziałać?

 

Kanibalizowanie słów kluczowych

Jeśli kilka postron Twojej strony rankuje na tę samą frazę, rywalizują ze sobą, co może obniżać pozycje ich obu na liście wyświetleń. Paweł Gontarek radzi, jak się z tym uporać.

 

The best of SXSW Interactive 2016

Adam Przeździęk poleca najlepsze wystąpienia. Wpis zawiera nagrania z poszczególnych prelekcji!

 

Strzeż się klątwy wiedzy

Artur Jabłoński o tym, że kiedy za dużo wiesz, może Ci być trudno dotrzeć do odbiorców z przekazem, a nierzadko duże doświadczenie w branży i oswojenie z jej żargonem stanowi balast, a nie atut. Warte przemyślenia!

 

Po angielsku

 

Pomocy, mój blog nie działa!

Jodi Harris o tym, co zrobić, kiedy nasz firmowy blog nie przynosi spodziewanych efektów. 55% marketerów b2b nie potrafi nawet zdefiniować, na czym miałby polegać sukces w marketingu treści.

 

Dziecko czy więzień?

Większość dzieci spędza mniej czasu na świeżym powietrzy niż więźniowie. Persil opiera na tym zaskakującym fakcie kampanię reklamową, zatytułowaną prowokacyjnie Dirt is Good.

 

 

Content manager jako wydawca

In fact, marketing industry is currently-4Simon Penson może zmienić Wasze życie, a przynajmniej Wasz marketing treści. Świetny, długi i wyczerpujący post o tym, czemu o swoich treściach powinieneś myśleć jak wydawca, nie jak marketer. „Zainspiruj się kolorowymi magazynami!” po raz pierwszy brzmi jak sensowna porada.

 

Opowiedz swoją historię

Chad Koskie o tym, jak wykorzystać Marketing Automation w storytellingu.

[jeżeli temat Cię interesuje, to my również podejmowaliśmy go na blogu – w tym poście]

 

Marketing a polityka

Marketo na swoim blogu pisze o Donaldzie Trumpie: powinni? Czy marketing powinien angażować się w politykę? Czy nie powinien bać się dużych emocji?

 

Cnoty i grzechy email marketingu

Czyli czemu możesz osiągać rezultaty odległe od zamierzeń.

 

Peer army

Anatomia trendu P2P, czyli peer to peer. Dziś inaczej definiujemy swoją tożsamość, mamy inne podejście do pracy i kupowania, i uwielbiamy nieformalne, nowatorskie formuły. Raport zawiera przykłady marek, które wykorzystują zjawisko.

 

Klienci chcą doświadczeń

Nie sprzedajesz produktu – sprzedajesz doświadczenie. Zmiana perspektywy to jedyny sposób na uchronienie się przed momentem, kiedy w Twojej branży pojawi się kolejny Uber i zabierze Ci wszystkich klientów.

 

Mikro-momenty mobilne

Jeśli przekonuje Was koncepcja Zerowego Momentu Prawdy (darmowego ebooka na ten temat możecie pobrać z naszej bliblioteczki), na blogu AdWords znajdziecie garść statystyk na temat mikro-momentów, które decydują o zaangażowaniu użytkowników na urządzeniach mobilnych.

 

Niektóre aplikacje najlepsze są martwe

Czy czas Twojej aplikacji się skończył? Czy nie masz apek-zombie, które nie maja już aktywnych użytkowników? Przeczytaj, co można z nimi zrobić.

Na naszym blogu

Wśród naszych postów największą popularnością cieszyły się:

Marnujesz czas w social media? 27 narzędzi i porad dla marketerów

Jak przeszkadzasz klientom w zakupach? 4 błędy, które rujnują sprzedaż

10 błędów przy wdrażaniu Marketing Automation: jak się ich ustrzec?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]