Od czasu, kiedy przygotowaliśmy dla Was zbiór 33 faktów i statystyk o Marketing Automation, trochę się zmieniło. Przede wszystkim nastąpił spodziewany rozkwit dyscypliny. Część rozwiązań zdążyła okrzepnąć, marketerzy wybrali swoje ulubione funkcjonalności, a jednocześnie wiele pozostało do odkrycia. Czas pokazał, że wdrożenie Marketing Automation było dobrym pomysłem.
Kto używa Marketing Automation?
Choć ze statystycznego punktu widzenia największą grupę użytkowników stanowią duże, wiodące w swoich dziedzinach przedsiębiorstwa, jest tu sporo do zagospodarowania przez małe i średnie firmy. Wdrożenie automatyzacji może stać się dla nich kluczową przewagą.
- 53% firm z listy Fortune 500 używa Marketing Automation – wzrost o 112% w porównaniu do 2013.
- 76% firm używających automatyzacji marketingu to duże przedsiębiorstwa (ponad 100 pracowników), 26% to średnie przedsiębiorstwa (10 – 100 pracowników), a 18% to małe firmy, zatrudniające mniej niż 10 osób.
- W wypadku liderów w danej branży jest o 67% bardziej prawdopodobne, że używają oni systemów automatyzacji marketingu.
- 63% firm, które rozwijają się szybciej niż ich konkurencja, to użytkownicy Marketing Automation.
- 79% firm najlepszych w swoich dyscyplinach używa Marketing Automation od ponad 2 lat.
Nota bene: Tylko 38% firm, które korzystają z platformy Marketing Automation używa bardziej zaawansowanych narzędzi jak progresywne profilowanie. Ponadto 85% marketerów czuje, że mogłoby pełniej wykorzystywać potencjał zakupionej platformy (Sirius Decisions). Oznacza to, że w tych narzędziach drzemie ogromny, wciąż niespenetrowany potencjał. Inwestuj więc w edukację, poznawanie systemu i testowanie nowych rozwiązań.
Jak skuteczne jest Marketing Automation?
Skuteczność Marketing Automation robi wrażenie.
- 75% firm widzi ROI po 12 miesiącach, 44% – po 6 miesiącach.
- 78% najskuteczniejszych marketerów twierdzi, że automatyzacja marketingu jest odpowiedzialna za zwiększenie dochodów.
- Firmy używające Marketing Automation generują dwa razy więcej leadów niż firmy, które używają jedynie programu do email marketingu.
- Firmy, które wykorzystują automatyzację marketingu do Lead Nurturing zyskują o 451% więcej kwalifikowanych leadów.
- Firmy, które automatyzują zarządzanie leadami obserwują wzrost dochodów o co najmniej 10% w skali 6 – 9 miesięcy.
Zobacz więcej statystyk nt. skuteczności Marketing Automation
Ile zajmuje nauka systemu Marketing Automation?
Wielu marketerów boi się, że nauka obsługi systemu pochłania wiele czasu i energii. Niepotrzebnie! Jak wynika z doświadczeń naszych klientów:
– opanowanie systemu na poziomie podstawowym, pozwalającym na samodzielną codzienną pracę z nim zajmuje 1-2 miesiące,
– osiągnięcie poziomu średniozaawansowanego zajmuje 2-4 miesiące,
– wypracowanie własnych mistrzowskich praktyk, umożliwiające wdrażanie zaawansowanych, skomplikowanych kampanii zajmuje 4-6 miesięcy.
Z jakich funkcjonalności marketerzy korzystają najczęściej?
Segmentacja. 78% najlepszych menedżerów wybiera segmentację bazy jako tę funkcjonalność systemu, bez której nie potrafiliby żyć.
Monitoring efektów. 63% respondentów twierdzi, że możliwość precyzyjnej analizy skuteczności danej kampanii stanowi największą zaletę platform Marketing Automation,
Współpraca między działami marketingu i sprzedaży. Kiedy marketerzy poszukują platformy do automatyzacji marketingu, zwracają uwagę w pierwszej kolejności na prostotę i intuicyjność (92%), a potem na oferowaną przez platformę możliwość sprzężenia działań marketingu i sprzedaży (72%).
Email retargeting. Jest niezwykle skutecznym typem maila dynamicznego, który może podnieść CTR Twoich kampanii nawet o 400% (zobacz nasze study na ten temat).
Jak wskazują powyższe statystyki, Marketing Automation rozwija się, a jego potencjał nie został jeszcze zbadany. Jesteś przygotowany na kolejne zmiany, które jeszcze przyniesie?
Źródła
http://www.getspokal.com/35-awesome-marketing-automation-statistics-from-2013-2015/
http://www.aberdeen.com/research/9575/RR-marketing-automation-platform.aspx/content.aspx
http://www.lenskold.com/content/LeadGenStudy_2013.html
http://www2.autopilothq.com/2015-marketing-automation-performance-report
http://www.gleanster.com/gleansight/marketing-automation
http://www.pardot.com/blog/10-must-know-marketing-automation-stats-infographic/
http://go.webmarketing123.com/2015-State-of-Digital-Marketing-HP.html