20 najnowszych statystyk na temat Marketing Automation, które musisz znać

Od czasu, kiedy przygotowaliśmy dla Was zbiór 33 faktów i statystyk o Marketing Automation, trochę się zmieniło. Przede wszystkim nastąpił spodziewany rozkwit dyscypliny. Część rozwiązań zdążyła okrzepnąć, marketerzy wybrali swoje ulubione funkcjonalności, a jednocześnie wiele pozostało do odkrycia. Czas pokazał, że wdrożenie Marketing Automation było dobrym pomysłem.

 

Kto używa Marketing Automation?

robot_small

 

Choć ze statystycznego punktu widzenia największą grupę użytkowników stanowią duże, wiodące  w swoich dziedzinach przedsiębiorstwa, jest tu sporo do zagospodarowania przez małe i średnie firmy. Wdrożenie automatyzacji może stać się dla nich kluczową przewagą.

 

  • 53% firm z listy Fortune 500 używa Marketing Automation – wzrost o 112% w porównaniu do 2013.

 

  • 76% firm używających automatyzacji marketingu to duże przedsiębiorstwa (ponad 100 pracowników), 26% to średnie przedsiębiorstwa (10 – 100 pracowników), a 18% to małe firmy, zatrudniające mniej niż 10 osób.

 

  • W wypadku liderów w danej branży jest o 67% bardziej prawdopodobne, że używają oni systemów automatyzacji marketingu.

 

  • 63% firm, które rozwijają się szybciej niż ich konkurencja, to użytkownicy Marketing Automation.

 

  • 79% firm najlepszych w swoich dyscyplinach używa Marketing Automation od ponad 2 lat.

 

Nota bene: Tylko 38% firm, które korzystają z platformy Marketing Automation używa bardziej zaawansowanych narzędzi jak progresywne profilowanie. Ponadto 85% marketerów czuje, że mogłoby pełniej wykorzystywać potencjał zakupionej platformy (Sirius Decisions). Oznacza to, że w tych narzędziach drzemie ogromny, wciąż niespenetrowany potencjał. Inwestuj więc w edukację, poznawanie systemu i testowanie nowych rozwiązań.

 

Jak skuteczne jest Marketing Automation?

 

Skuteczność Marketing Automation robi wrażenie.

 

  • 75% firm widzi ROI po 12 miesiącach, 44% – po 6 miesiącach.

 

  • 78% najskuteczniejszych marketerów twierdzi, że automatyzacja marketingu jest odpowiedzialna za zwiększenie dochodów.

 

  • Firmy używające Marketing Automation generują dwa razy więcej leadów niż firmy, które używają jedynie programu do email marketingu.

 

  • Firmy, które wykorzystują automatyzację marketingu do Lead Nurturing zyskują o 451% więcej kwalifikowanych leadów.

 

  • Firmy, które automatyzują zarządzanie leadami obserwują wzrost dochodów o co najmniej 10% w skali 6 – 9 miesięcy.

 

Zobacz więcej statystyk nt. skuteczności Marketing Automation

 

Ile zajmuje nauka systemu Marketing Automation?

 

Wielu marketerów boi się, że nauka obsługi systemu pochłania wiele czasu i energii. Niepotrzebnie! Jak wynika z doświadczeń naszych klientów:

 

– opanowanie systemu na poziomie podstawowym, pozwalającym na samodzielną codzienną pracę z nim zajmuje 1-2 miesiące,

 

– osiągnięcie poziomu średniozaawansowanego zajmuje 2-4 miesiące,

 

– wypracowanie własnych mistrzowskich praktyk, umożliwiające wdrażanie zaawansowanych, skomplikowanych kampanii zajmuje 4-6 miesięcy.

 

Z jakich funkcjonalności marketerzy korzystają najczęściej?

 

Segmentacja. 78% najlepszych menedżerów wybiera segmentację bazy jako tę funkcjonalność systemu, bez której nie potrafiliby żyć.

 

Monitoring efektów. 63% respondentów twierdzi, że możliwość precyzyjnej analizy skuteczności danej kampanii stanowi największą zaletę platform Marketing Automation,

 

Współpraca między działami marketingu i sprzedaży. Kiedy marketerzy poszukują platformy do automatyzacji marketingu, zwracają uwagę w pierwszej kolejności na prostotę i intuicyjność (92%), a potem na oferowaną przez platformę możliwość sprzężenia działań marketingu i sprzedaży (72%).

 

Email retargeting. Jest niezwykle skutecznym typem maila dynamicznego, który może podnieść CTR Twoich kampanii nawet o 400% (zobacz nasze study na ten temat).

 

Jak wskazują powyższe statystyki, Marketing Automation rozwija się, a jego potencjał nie został jeszcze zbadany. Jesteś przygotowany na kolejne zmiany, które jeszcze przyniesie?

 

Źródła

http://www.clickz.com/clickz/column/2337765/53-percent-of-b2b-fortune-500-companies-use-marketing-automation

http://www.getspokal.com/35-awesome-marketing-automation-statistics-from-2013-2015/

http://www.aberdeen.com/research/9575/RR-marketing-automation-platform.aspx/content.aspx

http://www.lenskold.com/content/LeadGenStudy_2013.html

http://www2.autopilothq.com/2015-marketing-automation-performance-report

http://www.gleanster.com/gleansight/marketing-automation

http://www.pardot.com/blog/10-must-know-marketing-automation-stats-infographic/

http://go.webmarketing123.com/2015-State-of-Digital-Marketing-HP.html

https://www.siriusdecisions.com/Blog/2014/Feb/Eight-is-NOT-Enough-Increasing-Adoption-of-Marketing-Automation-Platforms.aspx

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]