Jak Marketing Automation usprawnia działanie firmy? (statystyki)

Wdrożenie Marketing Automation naprawdę zmienia Twoja firmę. Przede wszystkim znajdziesz więcej czasu na realizację kluczowych zadań analitycznych, strategicznych i kreatywnych, ponieważ powtarzalne, mechaniczne czynności zostaną zdjęte z Twoich barków. Będziesz też zaskoczony tym, o ile płynniej mogą przebiegać procesy! Dlatego zebraliśmy dla Ciebie statystyki pokazujące, jak inne firmy doświadczyły wzrostu dzięki wdrożeniu Marketing Automation.

 

Czemu firmy wdrażają Marketing Automation?

 

Według raportu Gleanstera, dyrektorzy marketingu wrażają automatyzację, by osiągnąć 2 podstawowe cele:

  • Zwiększyć dochód (79% ankietowanych),
  • Poprawić jakość pozyskiwanych leadów (76%).

 

W innym badaniu (Redeye and TFM&A Insights “The Marketing Automation Report 2014), marketerzy zaznaczyli następujące korzyści ze wdrożenia systemu:

– Przejęcie przez system powtarzalnych, nudnych zadań, w związku z czym zespół mógł zaangażować się w bardziej ekscytujące projekty (36%),

– Lepsze targetowanie klientów: tak obecnych, jak i potencjalnych (30%),

– Poprawienie jakości doświadczenia klienta (10%),

– Lepszy email marketing (9%),

– Redukcja ludzkich pomyłek w kampaniach (8%),

– Zarządzanie leadami (4%),

– Marketing wielokanałowy (3%).

 

Przyjrzyjmy się, jak to wygląda w konkretnych obszarach działania.

 

Email marketing

 

30% więcej kontaktów. Przede wszystkim, wdrożenie Marketing Automation zwiększa znacząco ilość kontaktów w bazie. Jak wskazuje badanie Autopilot, firmy, które korzystają z Marketing Automation mają statystycznie o 30% więcej kontaktów w bazie niż te, które tego nie robią. Wynika to z usprawnienia strategii pozyskiwania leadów. Już drobne zmiany, takie jak kształt formularza kontaktowego, mogą wywołać duży efekt.

 

18 x większy dochód. Wiadomości, które zawierają istotną z punktu widzenia konkretnego użytkownika treść nie tylko wykazują imponujące wskaźniki CTR i OR, ale również po prostu przynoszą więcej zysku.

 

70.5% wyższe CTR. Wiadomości 1-to-1, będące odpowiedzią na działanie użytkownika, wykazują 70.5% wyższe wskaźniki kliknięć. Są one jeszcze wyższe, gdy mowa o tzw. email retargetingu, kiedy CTR może wynieść nawet 400% więcej niż w tradycyjnym masowym mailingu. Szerzej to zagadnienie omawiamy w naszym case study.

 

Lead Nurturing

 

2 x więcej leadów. Jak wynika z badań  Autopilot, formy wdrażające Marketing Automation generują w skali miesiąca dwa razy więcej leadów. Więcej leadów i ich wyższa jakość to kluczowe korzyści z wdrożenia Marketing Automation według marketerów B2B.

 

20% więcej możliwości sprzedażowych (sales opportunity: więcej niż kwalifikowany lead, jeszcze nie klient). Leady, które zostały poddane pielęgnacji (Lead Nurturing), 20% częściej stają się realnymi możliwościami zakupowymi, według raportu Demand Gen.

 

Zakupy większe o 47%. Leady pielęgnowane (czyli poddane Lead Nurturing) robią większe zakupy – nawet o 47% (Annuitas Group). Powód? Dobrze wyedukowani klienci czują się bezpiecznie podczas zakupu – wiedzą dokładnie, za co płacą.

 

1,4 x korzystniejsze koszty pozyskania. Najlepsi użytkownicy Marketing Automation wykazują też niższe koszty pozyskania leada niż ich konkurenci.

 

Lead Nurturing jest najczęściej wykorzystywaną funkcjonalnością Marketing Automation w B2B.

 

Sprzedaż

 

O 70% szybszy cykl decyzyjny. Dzięki usprawnieniu komunikacji i współpracy między działami marketingu i sprzedaży cykl zakupu zostaje znacząco usprawnia cały proces komunikacji z klientem dzięki czemu może on szybciej podjąć decyzje i dokonać zakupu.

 

O 54% lepsze wyniki w osiąganiu targetów sprzedażowych. Kiedy proces sprzedaży jest zoptymalizowany, dużo łatwiej jest osiągać założone cele sprzedażowe.

 

O 34% wyższe dochody ze sprzedaży. Użytkownicy platform do Marketing Automation twierdzą, że generują one wzrost w dochodach ze sprzedaży rzędu 34%.

 

1,6 x wyższy współczynnik lead-sprzedaż. Firmy, które na najwyższym poziomie stosują automatyzację marketingu, wykazują 1,6 razy wyższy współczynnik konwersji leada na transakcję niż ich konkurencji.

 

Szukasz więcej statystyk związanych z Marketing Automation?

33 szokujące fakty i statystyki związane z Marketing Automation

Blog Get Spokal

Co klienci myślą o personalizacji i Marketing Automation

Blog Iconsive

Blog Wishpond

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]