Po udanej integracji SALESmanago Marketing Automation z aplikacjami Facebook od click apps prezentujemy kolejną. SALESmanago zostało zintegrowane z popularną platformą e-commerce Magento dostępnej na licencji open source. Dzięki specjalnej wtyczce ponad 200 000 użytkowników Magento może łatwo zintegrować swoje sklepy z systemem Marketing Automation.
Magento to nowoczesna platforma e-Commerce, dostępna w modelu open source. Praktycznie nieograniczony dostęp do kodu źródłowego pozwala na dowolną personalizację oraz dopasowanie tworzonych sklepów do własnych potrzeb. Wokół samej platformy urosła również spora społeczność aktywnych programistów, która cały czas rośnie i chętnie wspiera nowych użytkowników Magento. Sprawiło, to że 1 na 4 firmy działające online decydują się na Magento.
Teraz jedna z najpopularniejszych platform e-Commerce jest zintegrowana z największym polskim systemem Marketing Automation SALESmanago. Proces połączenia obu narzędzi opiera się na instalacji wtyczki, którą można pobrać TUTAJ . W drugim kroku wystarczy wpisać kilka podstawowych danych z systemu SALESmanago:
- klucz API
- ID klienta
- e-mail właściciela – czyli zwykle ten, na który się zarejestrowaliśmy
- tzw. endpoint – również podany na zakładce Integracja w SALESmanago
Jak działa integracja
Po zainstalowaniu wtyczki SALESmanago w platformie sklepowej Magento następuję:
1. Automatyczne tagowanie kontaktów:
- logujących się do sklepu;
- rejestrujących nowe konto w sklepie;
- składających zamówienie.
Wszystkie tagi dla wymienionych grup kontaktów są w pełni konfigurowalne.
2. Synchronizacja bazy danych pomiędzy sklepem i SALESmanago
- automatyczne przesłanie bazy kontaktowej;
- dwukierunkowa wymiana danych pomiędzy systemami w czasie rzeczywistym.
3. Automatyczna aktualizacja zgód na otrzymywanie wiadomości e-mail
- synchronizacja każdej zmiany w module newsletter/subscriber;
- synchronizacja wypisania się przez mailing;
- synchronizacja ręcznej zmiany statusu zapisu na wysyłki.
4. Wymiana danych związanych z zakupami
- wymiana danych transakcyjnych;
- przesyłanie zawartości koszyka;
- informacja o zakupieniu lub porzuceniu koszyka zakupowego.
Każdy użytkownik z magento automatycznie trafi do bazy w systemie SALESmanago. Rozpoczyna się także monitorowanie wiadomości transakcyjnych dotyczących dodawania produktów do koszyka oraz realizacji zamówienia. Oprócz zarejestrowanych osób integracja obsługuje monitorowanie użytkowników, którzy dokonują zakupów bez rejestracji w sklepie, a jedynie podają swój adres e-mail. Opracowana integracja maksymalnie upraszcza wdrożenie oraz skraca czas potrzebny na rozpoczęcie automatyzacji marketingu i sprzedaży w e-Commerce na platformie Magento. Użytkownicy integracji uzyskują dostęp do wszystkich funkcjonalności SALESmanago Marketing Automation. Wśród nich znajduje się:
1. Identyfikacja i monitorowanie zachowania osób wchodzących do sklepu internetowego
System monitoruje zachowanie poszczególnych osób przeglądających ofertę sklepu. W oparciu o te informacje buduje ich profil. Dzięki temu wiemy czym dokładnie są zainteresowani poszczególni użytkownicy i na jakim etapie podejmowania decyzji zakupowej obecnie się znajdują. Dzięki temu możemy lepiej dopasować komunikację do potrzeb indywidualnych osób.
2. Automatyczne dynamiczne wiadomości e-mail z dopasowaną ofertą
W oparciu o profil klienta system automatycznie dopasowuje produkty do jego potrzeb i umieszcza je w szablonie wiadomości e-mail. Tak dokładnie dopasowana wiadomości może być wysłana krótko po wizycie kontaktu na stronie WWW. Tego typu wiadomości dopasowane pod względem czasu i treści wysyłki do indywidualnego odbiorcy osiągają średnio 400% wyższe wskaźniki konwersji, ich OR i CTR dochodzi do odpowiednio 44% i 18%.
3. Wiadomości e-mail z porzuconym koszykiem
Automatyczne wysyłanie wiadomości e-mail zawierających porzucony przez klienta koszyk i przypominający o możliwości jego wykupienie skutecznie ograniczają ilość porzuceń. Dodatkowo często wpływa na zwiększenie średniej wartości zakupów, gdyż klienci starają się maksymalnie wykorzystać stały koszt dostawy.
4. Rekomendacje produktowe na stronie sklepu
Mechanizm, który dopasowuje produkty wysyłane w wiadomości e-mail do profilu użytkownika może równie skutecznie wyświetlać dopasowane produkty w formie ramek produktowych na stronie internetowej sklepu.
5. Dopasowane i personalizowanie formularze kontaktowe
Formularz kontaktowy, również może dopasowywać się do zachowania osób odwiedzających stronę WWW. W zautomatyzowany sposób może dopasowywać swoją treść do przebiegu wizyty anonimowych i zidentyfikowanych użytkowników strony WWW. Dzięki temu zaoferuje on pomoc przy wyborze produktu, którego poszukuje dany klient. Im lepiej dopasowana treść formularza kontaktowego do potrzeb poszczególnych klientów, tym więcej konwersji i pozyskanych kontaktów.
Więcej informacji na temat wykorzystania Marketing Automation w e-Commerce można znaleźć TUTAJ.
W razie wszelkich pytań dotyczących integracji prosimy o kontakt na adres e-mail: info@salesmanago.pl