5 metod automatycznej personalizacji treści newslettera w Marketing Automation

Zastanawiasz się jakie treści dobrać do Twojego cyklicznego newslettera? Spędzasz za dużo czasu na jego przygotowanie? Zastosowanie systemu SALESmanago Marketing Automation spowoduje, że kontakty z Twojej bazy dostaną e-maile z automatycznie dopasowanymi treściami i dobranymi produktami lub usługami.

System SALESmanago Marketing Automation oferuję zaawansowane możliwości dopasowania i tworzenia dynamicznej treści w newsletterach. Do szablonu wiadomości możemy wykorzystywać treści zamieszczone w dwóch głównych źródłach:

  • na własnej stronie WWW
  • bazie danych .xml;
  • kanale RSS

Posiadamy treści. Natomiast żeby je dopasować musimy posiadać dane o potencjalnych klientach/odbiorcach. Informacje jakie są zbierane przez system SALESmanago Marketing Automation i mogą zostać wykorzystane w celu dopasowania treści to:

  • zachowanie klientów online;
    • wizyty na stronie WWW, e-Mail Marketing, portale społecznościowe;
  • zewnętrzne źródła danych o klientach:
    • ERP, CRM, BI, programy lojalnościowe, telemarketing itp.

Po przygotowaniu źródła treści i zgromadzeniu danych o klientach przechodzimy do automatycznego i dynamicznego dopasowywania ich do indywidualnego odbiorcy. System Marketing Automation umożliwia porównanie wiedzy o odbiorcy z bazą produktów i na podstawie określonego algorytmu dopasowuje dostępne produkty, usługi lub treści do potencjalnego klienta. Co  bardzo ważne każde dopasowanie opiera się na rzeczywistych informacjach zgromadzonych o konkretnym adresacie oraz aktualnej ofercie, dzięki czemu wybrane treści bardzo trafnie odpowiadają potrzebom i zainteresowaniom odbiorców. Najczęściej zawartość newsletterów dopasowuje się  na podstawie:

  • przebiegu ostatniej wizyty odbiorcy na stronie WWW;
  • całej historii wizyt odbiorcy;
  • całego profilu klienta;
  • metody mieszanej, czyli ostatnia wizyta i cały profil adresata;
  • ręcznego określenia parametrów dla konkretnej wysyłki.

W pierwszych 4 przypadkach mamy do czynienia z mechanizmem, który działa w pełni automatycznie. Po opracowaniu szablonu html, reguł dopasowania i stworzeniu bazy produktów/usług w formacie .xml (do tego celu można wykorzystać bazę przygotowaną dla porównywarek cenowych np. Ceneo),  system automatycznie wyślę ofertę do odbiorcy. Wymienione sposoby dopasowania można ze sobą łączyć w jednym newsletterze. Przygotowaliśmy zestawienie 5 najczęściej wysyłanych newsletterów z dynamicznie dopasowaną i spersonalizowaną zawartością.

Czytaj również:

  • 4 taktyki pozwalające zwiększyć skuteczność e-Mail Marketingu. CZYTAJ >
  • Marketing Automation to znacznie więcej niż e-Mail Marketing – Poznaj różnice.  CZYTAJ >
  • Czy Autorespondery to Marketing Automation? CZYTAJ >

 

Chcesz przenieść swoje e-Mailingi i Newslettery do Marketing Automation? U nas dostaniesz e-Mail Marketing z nielimitowanymi wysyłkami za darmo. Już od 250 zł za całość. Zarejestruj się na bezpłatny okres próbny – skontaktujemy się natychmiast REJESTRACJA NA BEZPŁATNY OKRES PRÓBNY

1. Newsletter wykorzystujący treści z kanału RSS

Najczęściej tego typu newsletter wykorzystywany jest do informowania odbiorców o nowych wpisach na blogu. Jest to bardzo łatwe do wdrożenia rozwiązanie, gdyż w większości przypadków platformy obsługujące blogi same tworzą kanały RSS z treściami wpisów. System Marketing Automation może skorzystać z takiego źródła treści i pobrać z niego automatycznie:

  • określoną ilość nowych wpisów;
  • wpisy najlepiej pasujące do danych zebranych o odbiorcy.

W wypadku blogów najczęściej pobiera się z nich takie informacje jak: tytuł, opis, link do wpisu, data dodania wpisu, autor, zawartość wpisu.

Oczywiście jest to przykładowe zastosowanie. Zależnie od dostępnych informacji w kanale RSS możemy w ten sposób dodawać praktycznie dowolne treści do newsletteru. Wystarczy jednorazowo stworzyć szablon html i połączyć go ze źródłem RSS, reszta to już automatyczne działanie Marketing Automation.

2. Newsletter pobierający treści z pliku .xml dopasowane do profilu klienta

Zdecydowanie najbardziej zaawansowany rodzaj dynamicznie dopasowywanych i personalizowanych newsletterów. Jego działanie opiera się o automatyczne dopasowanie produktów/usług zgromadzonych w bazie danych do zbudowanego przez system profilu indywidualnego klienta. Sam mechanizm bazuje na pliku zawierającym oferty oraz algorytmie ich dopasowania do konkretnego profilu klienta, który najczęściej zawiera informacje takie jak:

  • historia odwiedzin na stronie WWW;
  • historia korespondencji wraz informacją o otwieranych i klikanych treściach;
  • dane transakcyjne;
  • pozostałe dane z zewnętrznych  źródeł;
  • informacje zapisane w CRM na podstawie bezpośredniego kontaktu.

Po przygotowaniu szablonu wiadomości i określeniu algorytmu dopasowania ofert do profili klientów resztę czynności wykonuje system w pełni automatycznie. Efektem jego pracy może być newsletter taki jak poniższy.

 

3. Newsletter dopasowujący treści na podstawie określonych ręcznie parametrów

Trochę innym podejściem i zastosowaniem cechuje się to rozwiązanie. Newsletter, który sam pobiera treści/oferty na podstawie podanych parametrów powstał głównie po to, aby dopasować wysyłkę do wstępnie targetowanej grupy odbiorców, o których nie mamy wystarczających danych, aby dopasować ofertę indywidualnie. Dlatego też, możemy maksymalnie skrócić czas potrzebny na przygotowanie nowej wysyłki dopasowanej do grupy odbiorców.  W systemie SALESmanago Marketing Automation wygląda to następująco. Zaczynamy od stworzenia szablonu wiadomości i pliku z bazą ofert. Następnie podajemy parametry wysyłki.

1. nazwę newslettera i cykl wysyłki;
2. grupę adresatów;
3. temat i datę wysyłki;
4. parametry treści.

W tym miejscu określamy jakie oferty mają trafić do wiadomości. Zakładając, że posiadamy grupę odbiorców zainteresowaną wycieczkami na Kretę w Grecji, z zakwaterowaniem w hotelu i transportem lotniczym we Wrześniu. Wpisujemy następujące parametry:

  • Rodzaj zakwaterowania: Hotel,
  • Region: Kreta
  • Kraj: Grecja
  • Data: Wrzesień
  • Rodzaj transportu: Lot
  • Ilość ofert w Newsletterze: o9

Otrzymamy taki wpis:

Na podstawie tych parametrów system sam dobierze oferty spełniające kryteria i wyśle wiadomość. Praca związana z przygotowaniem dopasowanego newslettera sprowadza się do podania kilku parametrów wysyłki. W tym konkretnym przypadku klienci otrzymają 9 ofert spełniających podane kryteria. Przy kolejnej wysyłce wystarczy, że zmienimy temat i podamy nowe parametry. W takiej sytuacji tworzenie nowych newsletterów zajmuje maksymalnie kilka minut.

Same możliwości tworzenia parametrów są praktycznie nie ograniczone. Każdą cechę naszych produktów lub usług można zapisać w bazie .xml i potem wpisać pod postacią parametru przy wysyłce. Daje nam to ogromne możliwości bardzo prostego zaciągania ofert do treści newslettera przy maksymalnym ograniczeniu naszej pracy i zautomatyzowaniu całego procesu.

4. Newsletter zawierający ostatnio przeglądane produkty

Proste rozwiązanie pozwalające przesłać i przypomnieć klientowi to czym interesował się na stronie WWW firmy. Rozwiązanie działa podobnie jak w wypadku dopasowania do całego profilu klienta. Jednakże z  tą różnicą, że w tym konkretnym wypadku klienta otrzyma dokładnie te same produkty, które przeglądał w trakcie ostatniej wizyty lub przez określony czas.

5. Newsletter zawierający produkty pasujące do całej historii wizyt na stronie WWW

Ostatni pomysł na zastosowanie dynamicznego dopasowania i personalizacji newsletterów, w tym zestawieniu. Tego rodzaju newsletter zawiera automatycznie dopasowane produkty do całej historii wizyt odbiorcy. Każda wizyta  i każdy obejrzany link  na stronie WWW firmy wpływa na to jakie produkty lub usługi będzie zawierał newsletter. Co ważne mogą być to dokładnie te same produkty, które najczęściej oglądał odbiorca lub pochodzące z tych samych kategorii co najczęściej przeglądane. Często firmy wykorzystujące to rozwiązanie decydują się na pomieszanie ofert faktycznie obejrzanych i pochodzących z tej samej kategorii i w podobnym zakresie cenowym. W ten sposób odbiorcy dostają połączenie ofert, którymi się interesowali oraz takich, które mogą ich zainteresować.

Przedstawione pomysły mają na celu pokazać możliwości automatycznego dopasowania i personalizacji wysyłek newsletterów. Z drugiej strony funkcjonalność ta pozwala zaoszczędzić dużo czasu, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii. Dodatkowo istnieją praktycznie nieograniczone możliwości łączenia wymienionych metod dopasowywania ofert do informacji o klientach i to nawet w obrębie jednego szablonu newslettera. Wszystko zależy od naszych potrzeb i sposobu w jaki chcemy docierać do klienta z naszą ofertą.

Jesteś zainteresowany/a marketing automation?

ZOBACZ KONTO DEMONSTRACYJNE

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]