Już w zeszłym roku pisaliśmy o Super Bowl. Jako, że tegoroczne rozgrywki zbliżają się wielkimi krokami, chcielibyśmy przypomnieć Wam, co działo się podczas ubiegłorocznej Wielkiej Gry i dodać kilka soczystych newsów i przewidywań związanych z Super Bowl 2018.
Jak co roku miliony Amerykanów zasiadają przed telewizorami, żeby obejrzeć finałowy mecz mistrzowskiej ligi futbolu amerykańskiego. Wydarzenie to budzi wiele emocji, a słupki oglądalności osiągają niesamowite pułapy. Nic zatem dziwnego, że producenci są gotowi zapłacić nawet 5 mln USD za 30 sekundowy spot puszczony w przerwie meczu! Reklamy są przygotowywane z najwyższą starannością i dbałością o estetykę. Są angażujące, dopracowane i wzbudzają silne emocje.
Zobacz jak za pomocą Marketing Automation monitorować Video Body Language!
Jednak w dobie Omnichannel reklama telewizyjna to zdecydowanie nie wszystko co producenci mogą zaoferować swoim odbiorcom! Otoczka marketingowa dookoła Super Bowl wnika w życia konsumentów korzystając z różnych kanałów, angażując intensywnie kanał cyfrowy, w tym również kanał mobilny. Oczywiście w necie można pobrać oficjalne apki NFL, a także te związane już bezpośrednio z wydarzeniem, jednak to nie jest wszystko co da się wyciągnąć z kanału mobilnego przy okazji tego wydarzenia.
Jak łatwo przewidzieć, użycie aplikacji w tym okresie jest bezpośrednio powiązane ze specyfiką sezonu futbolowego. Nikt nie spodziewa się nagłego piku w popularności aplikacji edukacyjnych, czy rozrywkowych. rośnie za to wykorzystanie apek służących do zamawiania jedzenia albo transportu. Ogromną popularnością cieszą się też platformy social media, jak Twitter i Facebook. Właśnie tam uderzają z pełną siłą reklamodawcy.
W poprzednim roku na Twitterze królowały:
Ogólnie zaangażowanie w ćwierkającym serwisie było ogromne. Liczba tweetów dobiła prawie do 28 mln. Wiadomości na bieżąco komentowały wydarzenia na boisku.
The numbers that mattered on the field? 34-28. The numbers that mattered on Twitter? Take a look at our data for the historic #SB51: pic.twitter.com/qxS6rhpSO2
— Twitter Data (@TwitterData) 6 lutego 2017
A w tym roku popularność hashtagu #SuperBowl rośnie równie szybko:
#BrandBowl 52
Po raz pierwszy Twitter przedstawił BrandBowl – oficjalne zawody i serwis honorujący najlepsze kampanie reklamowe.
Zwycięzcy
Zwycięzcy będą wybrani spośród poniższych kategorii:
- #MVP: Marka z największym odsetkiem związanych z nią tweet’ów podczas #SB52
- #Blitz: Marka z największą ilością tweet’ów na minutę
- #QuarterBack: Marka z największą ilością retweetów pojedynczego tweeta podczas #SB52
- #Interception: Marka, która bez reklamy w telewizji publicznej otrzymała największy odsetek konwersacji
Nagrody
- pakiet dedykowanych produktów i możliwości analizy konsumenckiej dla przyszłych kampanii na Twitterze w 2018 roku
- włączenie do in porannego programu na żywo BuzzFeed News’ dzień po rozgrywkach
- spersonalizowane trofeum dla siedziby firmy, mediów i agencji kreatywnych
W tamtym roku, w połowie meczu “Strażnicy Galaktyki” dołączyli do tańca uroczym gifem:
It’s time to dance! #Halftime #GotGVol2 pic.twitter.com/GMd01p3Wxd
— GuardiansOfTheGalaxy (@Guardians) 6 lutego 2017
Tegoroczną przerwę uświetni Justin Timberlake. Nie może się już doczekać!
I DO have the time. Half the time…#PepsiHalftime #SBLII @Pepsi @NFL @JimmyFallon @FallonTonight pic.twitter.com/4Z4Dz29l3X
— Justin Timberlake (@jtimberlake) October 23, 2017
Także wokalistka P!nk, która odśpiewa hymn, nie ukrywa swojego ogrooomnego podekscytowania.
Ogólne podsumowanie całego wydarzenia pod kątem reklam zostało przedstawione przez Marketing Land na grafice:
A teraz czas na reklamy!
Zeszłoroczne Super Bowl upłynęło pod znakiem reklam poruszających trudne tematy społeczne i polityczne. Audi i ich spot promujący równe płace czy Budweiser, Airbnb and 84 Lumber poruszający kwestie imigrantów.
Ten rok przyniesie połaczenie klasyki – odświeżona reklama Pepsi z 1992 z przepiękną Cindy Crowford, i humoru – Bud Light i ich „dilly, dilly”.
Spójrzmy na najlepsze….
…i najgorsze reklamy z Super Bowl 2017
Na zakończenie najlepsze spoty reklamowe z tegorocznego Super Bowl:
1. Danny DeVito i M&M’s
2. Kto nie zacząłby używać Groupona, jeśli rekomenduje go Tiffany Haddish?
4. Pepsi i odświeżona reklama z 1992
5. Dilly, dilly?
Bądźcie czujni! Już po zakończeniu Super Bowl w poście pojawią się nowe informacje i statystyki związane z #SB 52