30 dni z systemem Marketing Automation – jak wiele można osiągnąć w tym czasie

SALESmanago Ogromną przewagą systemów Marketing Automation nad innymi narzędziami wspomagania relacji z klientami, jak klasyczne CRM czy ERP,  jest możliwość praktycznie natychmiastowego wykorzystania ich do działań sprzedażowo-marketingowych. Klasyczne systemy wspomagania biznesu wymagają trwającego nieraz wiele tygodni wdrożenia na serwerach klienta. Systemy Marketing Automation, dzięki udostępnianiu aplikacji w modelu SaaS,  dają możliwość skorzystania z nich od razu po wykupieniu licencji. W ciągu pierwszego miesiąca można  wdrożyć większość funkcji realnie poprawiających funkcjonowanie sprzedaży i marketingu.


 

Jakkolwiek z zalet modelu SaaS można korzystać również w przypadku współczesnych systemów CRM, w których odchodzi się już od klasycznego instalowania ich po stronie klienta, to właśnie systemy Marketing Automation w naturalny sposób wykorzystują w pełni zalety tego rozwiązania.

Automatyzacja marketingu powstała jako rozwinięcie klasycznych systemów do prowadzenia kampanii mailingowych, opiera się natomiast na monitorowaniu zachowania klientów na stronie internetowej. Systemy te zatem, w przeciwieństwie do innych rozwiązań, powstały w celu  wspierania marketingu w Internecie, i do działania w Internecie zostały przystosowane już na poziomie założeń projektowych. Implikacją tych założeń było powstanie systemów maksymalnie elastycznych, mogących dynamicznie dostosowywać się do potrzeb użytkownika. Realizacja tego celu jest możliwa tylko poprzez uproszczenie procesu korzystania z Marketing Automation.

Dzięki temu już w pierwszym miesiącu można przeprowadzić kilka kampanii i wdrożyć większość potrzebnych nam rozwiązań.

 

Początek działania – konfiguracja systemu

Po otrzymaniu loginu i hasła do systemu, pierwszym, co należy zrobić jest zamieszczenie kodu trakującego na swoich stronach internetowych. Umieszczenie go na każdej podstronie umożliwi śledzenie zachowania potencjalnych klientów i jest podstawą pełnego wykorzystania możliwości systemu. Od razu definiujemy liczbę użytkowników i ich uprawnienia, rozdzielamy kompetencje handlowcom i marketingowcom, dajemy im również czas na zapoznanie się z systemem. Warto korzystać z usług dostawców oferujących wsparcie szkoleniowe, gdyż indywidualny Webinar dla naszych pracowników może być znacznie bardziej wartościowy, niż zapoznawanie się z system metodą prób i błędów.  W tym samym czasie konfigurujemy też konta wysyłkowe w systemie. Jeśli mamy już plan działania z systemem, całość nie powinna zająć nam więcej niż dwa dni.

 

Punkt drugi – integracja

Aby móc skorzystać z wszystkich zalet automatyzacji, warto zintegrować nowy system z już posiadanymi rozwiązaniami wspomagającymi działanie  naszego marketingu i sprzedaży. Warto przy wyborze systemu upewnić się, że możliwe jest połączenie go z naszym CRM-em czy ERP. Pobranie danych z takich systemów pozwoli na błyskawiczne rozpoczęcie kampanii mailingowych.

Aby wykorzystać do maksimum wysiłki naszego marketingu, dobrą praktyką jest zintegrowanie z systemem wszelkich formularzy, jakie znajdują się na naszej stronie lub w sklepie. Jeśli nasz dostawca systemu udostępnia API, to zrobienie tego wprawnemu informatykowi nie powinno zająć więcej niż kilka godzin. Dzięki temu będziemy mogli monitorować wszystkich nowych klientów.

Jeśli mamy bazę danych naszych klientów, to dobry moment na zaimportowanie jej do systemu.

 

Punkt trzeci – dostosowanie systemu do organizacji

Nie mniej istotne dla wykorzystania systemu jest zdefiniowanie w ramach organizacji zasad współdziałania między marketingiem i sprzedażą. Docelowo system ma w pełni automatycznie przechwytywać leady wygenerowane przez marketing, oceniać, czy należy skierować do nich kampanię edukacyjną, czy przesłać od razu do działu sprzedaży, czy może skreślić taki kontakt na przykład z powodu fałszywych danych.

Nie mniej ważne jest zdefiniowanie Uniwersalnej Definicji Leadów, zasad scoringu kontaktów i oceniania, który kontakt należy przesłać do handlowców i w którym momencie. Pozwoli to na rozpoczęcie działań marketingowych. Paradoksalnie, to właśnie ten etap  zajmuje najwięcej czasu, gdyż powinien zostać oparty o dokładną analizę zebranych do tej pory danych. Bez niego trudno jednak wykorzystać w pełni zalety automatyzacji systemu

 

Po czwarte – mailingi

Wykonanie trzech powyższych punktów sprawia, że system jest właściwie w pełni gotowy do działania. Pozostaje jeszcze stworzenie contentu i zamieszczenie go w systemie. Jeśli możemy zdefiniować szablony html w systemie, z którego korzystamy, warto, abyśmy zlecili grafikowi stworzenie takiego szablonu i wgranie go do systemu ( niektórzy dostawcy systemów, w tym m.in. SALESmanago pomagają klientowi w takich działaniach oferując w ramach pakietu startowego stworzenie i zakodowanie odpowiednich szablonów). Warto, abyśmy przeglądnęli istniejący content i wybrali spośród niego taki, który możemy wykorzystać na przykład w kampanii Lead Nurturing , pozwoli nam to na oszczędzenie czasu i szybsze rozpoczęcie działania. Jeśli poprzednie punkty przebiegły bez problemu, w zasadzie możliwe jest rozpoczęcie wysyłek już w pierwszym tygodniu pracy z systemem.

Po piąte – automatyzacja

Teraz pozostaje już tylko prowadzenie kampanii, analizowanie ich efektów, korygowanie i dalsza poprawa funkcjonowania. Trudno na początku zdefiniować poprawnie perfekcyjnie działający lejek sprzedażowy – niemal zawsze korekty na niektórych etapach powodują poprawę jego skuteczności. Dlatego dobrym pomysłem jest ruszenie równolegle z kilkoma kampaniami i porównywanie ich działania. Warto oprzeć się na przykładach najlepszych w tej dziedzinie i czerpać wzorce z ich działań.

Dalej pozostaje nam już tylko tworzyć content, wysyłać mailingi, analizować dane i planować na ich podstawie przyszłe działania.

 

Jeśli zainteresował Cię ten tekst i chciałbyś sprawdzić, jakie korzyści możesz osiągnąć przez 30 dni działania z systemem Marketing Automation, zarejestruj się aby skorzystać z darmowej wersji próbnej systemu SALESmanago Marketing Automation w wersji PRO. Rejestracja jest bezpłatna i niezobowiązująca.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]