Lead nurturing w B2B – case study Lumension pokazuje jak zwiększyć efektywność telemarketingu

LumensionSecurityLogohr-300x68 MarketingSherpa rokrocznie organizuje prestiżowy konkurs Email Marketing Awards, nagradzając firmy, które dokonały znaczących osiągnięć w tej dziedzinie. Jedną z gwiazd roku 2011 była firma Lumension ze Scottsdale w stanie Arizona, oferująca oprogramowanie zabezpieczające dane. Lumension zdobył złotą nagrodę za swoje kompleksowe podejście do Lead Nurturingu skutkujące uzyskaniem imponującej skuteczności kampanii.


Lumension ma ponad 5100 klientów na całym świecie, co czyni ją liderem w branży oprogramowania zabezpieczającego dane. Firma znalazła się w prestiżowym rankingu Deloitte Technology Fast 500, jako jedna z najszybciej rozwijających się firm w USA, jest też w rankingu 500 największych firm informatycznych świata magazynu Software. Taki sukces byłby niemożliwy do osiągnięcia gdyby nie dopracowana strategia marketingowa. Pozycją wyjściową było oparcie się na statystykach, a nie na intuicji. Konsekwencją analizy danych było stworzenie szeregu kampanii Lead Nurturing obsługiwanych przy pomocy systemu Marketing Automation. W szczytowym okresie firma testowała aż 8 równoległych lejków sprzedażowych.

Ostatecznie wybrano opcję wysyłki od 9 do 11 wiadomości email i dwóch kontaktów telefonicznych na przestrzeni 4 miesięcy. Ilość wysłanych wiadomości była uzależniona od reakcji kontaktu na poprzednie maile. Całość kampanii była realizowana w pełni automatycznie przez odpowiedni system.

Pewną niedogodnością związaną z tym wyborem był fakt, że przez lejek musiały przebrnąć wszystkie leady, nawet te, które w zasadzie od początku można było przesłać do działu sprzedaży. Postanowiono więc opracować drugi, krótszy lejek przeznaczony specjalnie dla takich kontaktów.

Rozpoczęto od ponownej analizy posiadanych danych, aby stworzyć profil mocno zainteresowanego klienta. Przeanalizowano dotychczasowe transakcje, korzystając z danych z CRM-u i Marketing Automation. Zwrócono uwagę na to, jakie wiadomości były otwierane, na jakie linki klikano najczęściej, które pliki były najczęściej pobierane, które webinary cieszyły się największą frekwencją uczestników. Szukano contentu, dzięki któremu ludzie szybko decydowali się na zakup. Cała operacja trwała 6 tygodni. W efekcie stworzono nowe definicje MQL i SQL. Mając tę wiedzę rozpoczęto testowanie lejków sprzedażowych. Z różnych, bardzo rozległych koncepcji, począwszy od dwóch wiadomości na przestrzeni tygodnia, aż po cztery w ciągu ośmiu tygodni, wybrano ostatecznie opcję trzy wiadomości/sześć tygodni, wspomaganą dwoma połączeniami telefonicznymi.

Wszystkie maile postanowiono wystylizować na wiadomości pisane odręcznie do konkretnego odbiorcy. Zrezygnowano więc z rozbudowanych szablonów HTML, wszystkie maile zwracały się imiennie do odbiorcy, podpisane zaś były przez konkretnego account managera. Zastosowano agresywną promocję, odchodząc od przyjętej w lead nurturingu zasady skupiania się na dostarczaniu treści, a nie na reklamie własnych usług. Ta konkretna kampania miała jednak na celu wyłowienie kontaktów, które w zasadzie są już SQL i skierowaniu ich do działu sprzedaży. Trzecia wiadomość email zawierała zatem ofertę współpracy, po której następowała rozmowa telefoniczna ze sprzedawcą.

Efekty tak przeprowadzonej kampanii kształtowały się następująco:

  • Najwyższa responsywność ze wszystkich dotychczasowych kampanii
  • 225% wzrostu w SQL
  • 376% większe zaangażowanie leadów ( rozumiane jako otwieranie wiadomości, wypełnianie formularzy pobieranie poradników itp.)
  • 489% wzrostu wielokrotnie angażujących się leadów
  • 27% leadów doprowadzonych tym lejkiem do działu sprzedaży zostało klientami

Wyraźnie widać, że kampania okazała się wielkim sukcesem – była to najlepsza ze wszystkich kampanii Lead Nurturing stosowanych przez Lumension. To właśnie dzięki całościowemu, bezkompromisowemu podejściu do przygotowania kampanii Lumension otrzymało nagrodę od MarketingSherpa. Warte podkreślenia jest oparcie się na danych statystycznych z CRM i Marketing Automation. Świadomie postępowano niekiedy wbrew intuicji, gdyż taką drogę dyktowały dane. Jak widać okazało się, że jest to słuszna droga i z pewnością warto ją naśladować.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]