Twórz mikro-treści! 4 darmowe narzędzia

woman reading message on smartphone eating sandwichCzy wiesz, jak Twoi odbiorcy przyswajają treści? Ich uwaga skupia się na stronie przez 10 sekund. 41% z nich korzysta jednocześnie z co najmniej dwóch urządzeń (multiscreening). Przeskakują od tekstu do tekstu, od informacji do informacji. Skanują. W jaki sposób marketerzy mogą wykorzystać ten trend? Między innymi przez tworzenie mikro-treści.

Mikro-treści (micro-content) przyszłością internetu?

Pojęcie „mikro-treści” (micro-content) oznaczało początkowo wszystkie wyeksponowane na stronie małe partie treści, jak tytuł, nagłówek, zawartość ramki, które można było przeskanować i zrozumieć bez konieczności odnoszenia się do tekstu zasadniczego (tak rozumie je Jakob Nielsen).

Później zaczęło określać samodzielne porcje informacji, często w formie grafiki, bardzo krótkiego tekstu czy tabeli, które można skonsumować „na raz”: patrzymy i od razu wiemy, w czym rzecz. Chodzi np. o tablicę odjazdów pociągów czy abstrakt z książki (definicja Anila Dasha).

Mem

Doskonałym przykładem mikro-treści jest mem. Możemy złapać sedno w ułamku sekundy – wystarczy jedno spojrzenie i uśmiechamy się, złościmy, rozumiemy – i podajemy dalej. Proces przyswojenia komunikatu i reakcji na niego (szeruj albo zapomnij) radykalnie się skraca.

Inne przykłady mikro-treści

Nie musisz tworzyć branżowych memów – zobacz, z jakich innych form mikro-treści możesz skorzystać:

infografika, wizualizacja danych, np. na mapie (tu znajdziesz przykłady pomysłowych infografik)

obrazek z cytatem (możesz np. wybrać sugestywny cytat z Twojego własnego wpisu na blogu, wrzucić go na ładne tło i dystrybuować w mediach społecznościowych).

ilustracje

video

krótkie prezentacje

animowane gify

formy interaktywne.

Zalety dla odbiorcy

Odbiorca może szybko połknąć mikro-treść: jej konsumpcja zabiera sekundę, a daje poczucie zyskania nowej informacji. Ponadto graficzna forma ułatwia zrozumienie i redukuje wysiłek poznawczy – nie trzeba dłubać w długim tekście, by znaleźć sedno: jest ono wyłożone przed nami jak na talerzu.

Zalety dla twórcy

Produkcja mikro-treści jest bardziej ekonomiczna: szybciej stworzysz małą ilość treści. Dzięki temu możesz również regularnie dostarczać materiału na swoją stronę bez obniżania jego jakości: ile wpisów powstaje tylko dlatego, że firma „musi mieć bloga”? Pisanie na siłę, sztuczne rozdmuchiwanie objętości tekstów możesz zastąpić niewielkimi porcjami wiedzy – bardziej przyjaznymi i przydatnymi dla Twojego czytelnika. Ponadto mikro-treści świetnie nadają się do social media!

Mikro-treści a content marketing

Czy mikro-treści oznaczają koniec tradycyjnego marketingu treści? Nie! Wciąż powinieneś tworzyć nasycone informacjami, przydatne poradniki, ebooki, raporty. Dzięki mikro-treściom możesz kilkukrotnie wykorzystać ten sam tekst. Jeśli przygotowałeś obszerny raport, stwórz kilka infografik z danymi oraz parę cytatów – wyjątków z obszernego tekstu, dbając o to, by wyjęte z kontekstu takie informacje były zrozumiałe.

Zasady tworzenia mikro-treści

Twoja mikro-treść (np. obrazek czy gif) ma działać poza macierzystym kontekstem – czyli poza Twoją stroną czy fanpejdżem, bez autorskiego komentarza. W założeniu użytkownicy będą go udostępniać, publikować na swoich stronach,  Ty sam będziesz dystrybuować go w różnych miejscach.

Dlatego przygotowany materiał musi:

– nieść jasny komunikat

– przekazywać konkretną, przydatną informację (np. dane, life hack)

– być zwięzły, krótki

– mieć sens również poza oryginalnym kontekstem

– zawierać CTA i/lub nawiązanie do marki (koniec końców treść na promować Twój biznes)

– nadawać się do social media, które są podstawowym kanałem dystrybucji mikrotreści (np. uwzględnij właściwym rozmiar – sugerowane poniżej darmowe narzędzia zajmą się tym za Ciebie)

– opierać się na analizie potrzeb Twoich klientów. Podobnie jak w wypadku dłuższych form, powinieneś opierać się na analityce zachowań oraz zainteresowań odbiorców. Przeczytaj więcej o synergii content marketingu i Marketing Automation

Darmowe narzędzia

  1. Pablo: obiecuje tworzenie mikrotreści poniżej 30 sekund i tę obietnicę spełnia. Pozwala tworzyć proste obrazki z tekstem. Możesz skorzystać z ich skromnej bazy lub wgrać własne zdjęcia w tle. Większość czcionek nie obsługuje polskich znaków. pablo (1)
  2. Canva: do bardziej zaawansowanych zadań. Wybierz z szerokiego wachlarza formatów i szablonów, możesz także wgrać własne zdjęcia. Rozmiary dostosowane do poszczególnych kanałów social media oraz postów na blogu czy innych dokumentów. Za niektóre zdjęcia czy szablony trzeba dopłacić. Canva zasługuje też na uwagę dlatego, że jest realnie darmowa – możesz pobrać obrazek i zrobić z nim, co uważasz. Sporo czcionek nie obsługuje polskich znaków, ale ponieważ wybór fontów jest ogromny, znajdziesz rozwiązanie. Dzięki ogromnym zasobom możesz z Canvy korzystać regularnie. Wymaga zalogowania.Canva- morze opcji
  3. Quozio: wpisujesz tekst cytatu oraz jego autora, a potem wybierasz spośród możliwych kompozycji tło + grafika. Nie ma tu wielu opcji, ale stanowi proste i przyjemne narzędzie – korzystaj z niego, kiedy czujesz, że Twoi odbiorcy przyzwyczaili się do jednej formy mikro-treści i chętnie zobaczyliby coś innego.Dziki-Quozio-stworzysz
  4. Skitch: stworzona przez ekipę Evernote’a (którego swoja drogą polecaliśmy Wam przy innej okazji) aplikacja, która zrobi Ci zrzut ekranu i doda na nim teksty, strzałki, etc. Świetne do tworzenia materiałów edukacyjnych. Wymaga pobrania. skitch

 

 

Mikro-treści są gorącym tematem i mówi się o nich jako o przyszłości zarówno tworzenia, jak i marketingu. A jakie jest Twoje zdanie? Czy ta forma się sprawdza? Czy nadaje się również do B2B?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]