Jak pozyskiwać o 45% więcej leadów dzięki Marketing Automation?

Niektórzy mówią: „Marketing automation nie jest dla mnie, bo mam za małą bazę kontaktów”. Ale właśnie dlatego potrzebujesz automatyzacji marketingu! To najskuteczniejsze narzędzie lead generation – pozyskiwania nowych kontaktów i poszerzania grona Twoich odbiorców. Dzięki temu zarówno zwiększysz ruch na stronie, jak i przekujesz anonimowych użytkowników w potencjalnych klientów.

Poniżej praktyczne porady, jak wykorzystać Marketing Automation do pozyskiwania leadów oraz jak mierzyć skuteczność tych działań.

 

Treść – magnes

Jednym z pomysłów na pozyskanie leadów jest przygotowanie wartościowej treści, którą udostępniamy w zamian za dane kontaktowe. Taka treść musi przykuć uwagę – ponieważ jest precyzyjnie dopasowana do Twojej grupy docelowej.

 

Budowa Buyer Persona

Aby móc przygotować treść, która będzie atrakcyjna dla Twoich leadów, oraz by wiedzieć, co zmotywuje użytkowników do pobrania, potrzebujesz Buyer Persona. Innymi słowy, jest Ci potrzebny precyzyjny obraz Twoich potencjalnych klientów, dzięki któremu wiesz, jak adresować komunikację, do jakich wartości się  odwoływać, jakie problemy wziąć pod uwagę.


Nie wiesz, jak stworzyć Buyer Persona? Pobierz darmowego ebooka


Pomoże także dobrać najlepszą formę prezentacji treści: taką, którą Twoi odbiorcy najchętniej przyswajają.

 

Właściwa forma

Możesz wybrać spośród następujących form:

– ebook

– webinar

– ekskluzywne video, dostępne po zalogowaniu

– quiz

– raport

– case study

– poradnik

– infografiki

– proste narzędzie, przydatne potencjalnym klientom (przykład poniżej)

– materiały audio

– darmowe próbki czy okres testowy.

 

Przykład: narzędzie Headline Analzyer

CoSchedule oferuje narzędzia dla marketerów, ułatwiające planowanie i dystrybucję treści. Co może zachęcić ich odbiorców do zapisania się na newsletter? Dostęp do praktycznego narzędzia, jakie przydaje się im w codziennej pracy.

Headline Analyzer analizuje Twoje tytuły. Wpisujesz proponowany tytuł w boks, a algorytm ocenia jego możliwą skuteczność (wartość emocjonalną, ilość słów, powszechność użytych wyrazów, słowa kluczowe). Działa podobnie jak narzędzie od AMI.

Jasne, Headline Analyzer nie dostarcza obiektywnej wiedzy ani nieomylnych sugestii, ale przydaje się jako jedno z kryteriów oceny nagłówków.

Oferując je marketerom, CoSchedule pozyskuje adresy email. Udaje się im również wyróżnić dają coś ciekawego, wyjątkowego, czego marketerzy mogą używać na co dzień.

 

Pop-upy

Cała prawda o pop-upach? Jeśli zapytasz klienta, co o nich sądzi, powie Ci, że tego nienawidzi. Jednak kiedy przyjrzysz się statystykom, zauważysz łatwo, że pop-upy wykazują ogromną skuteczność w pozyskiwaniu nowych kontaktów.

Pamiętaj, by nie atakować użytkownika pop-upem z prośbą o adres, kiedy dopiero wszedł on na stronę – kiedy Cię nie zna, nie ma żadnych argumentów, by przekazać swoje dane.

Warto zamieścić pop-upa, kiedy użytkownik opuszcza stronę.

Dzięki regułom automatyzacji możesz ustalić, kiedy dokładnie i jakim użytkownikom pokaże się dany pop-up, co sprawia, że możesz z dużą precyzją targetować grupę odbiorców konkretnej kreacji (np. anonimowi z wysokim scoringiem).

 

Personalizuj formularze kontaktowe

Identyczne formularze dla każdego użytkownika z milionem pól do wypełnienia? Absurd! Mistrz spersonalizowanych formularzy, operator wycieczek Rainbow Tours, pokazuje swoim użytkownikom formularz, który jest już w części wypełniony – dzięki informacjom, jaki system automatyzacji marketingu (SALESmanago) zbiera podczas pobytu danej osoby na stronie. I tak formularz może już zawierać wypełnione pola dotyczące planowanego kierunku wycieczki z sugestywnym zdjęciem– użytkownik musi tylko wypełnić je swoimi danymi kontaktowymi, by otrzymać oferty z interesującego go obszaru. Zastosowanie tej metody zwiększyło ilość leadów pozyskiwanych ze strony www o 45%.

Szczegóły znajdziesz w case study.

 

Progresywne profilowanie: nie spiesz się

Przejrzyj zgromadzone w Twojej bazie numery telefonów, jakie pozyskałeś z formularzy. Czy nie uderza Cię, jak wiele z nich jest nieprawdziwych? Wiele pól do wypełnienia zniechęca użytkowników, podobnie jak podawanie numeru telefonu. Boją się, że pobranie materiału będzie wiązało się z natrętnymi telefonami – a użeranie się z nachalnym sprzedawcą nie jest warte raportu, dlatego wpisują fałszywe dane albo po prostu rezygnują.

Dlatego dobrze jest wprowadzić progresywne profilowanie  – dzięki temu użytkownikom, którzy jeszcze nie znają dobrze naszej firmy, wyświetlają się prostsze formularze z wymaganiem mniejszej ilości danych, a dopiero przy kolejnych pobraniach oczekujemy więcej informacji.

To logiczne: użytkownik, który Cię dobrze nie zna, może mieć uzasadnione opory, ale od kogoś, kto od dłuższego czasu zapoznaje się z Twoimi materiałami, możesz wymagać podania numeru telefonu czy nazwy firmy.

 

Metryki skuteczności Lead Generation

Jak zmierzyć, które z dostępnych działań jest dla nas najlepsze? Według badania Ascend2, oto najpopularniejsze metryki:

  • Ilość SQL (Sales Qualified Leads),
  • ROI,
  • Koszt per lead,
  • Sales closing rate (ilość zawartych transakcji),
  • Koszt per klient.

 

Najważniejsze zasady Lead Generation

Podsumujmy. Aby zwiększyć ilość pozyskiwanych leadów, należy:

  1. Posiadać precyzyjną wizję potencjalnych klientów (Buyer Persona),
  2. W oparciu o nią tworzyć przydatnej dla nich materiały,
  3. Stosować pop-upy,
  4. Personalizować formularze kontaktowe,
  5. Wykorzystywać progresywne profilowanie,
  6. Mierzyć efekty działań.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.