Jak pozyskiwać o 45% więcej leadów dzięki Marketing Automation?

Niektórzy mówią: „Marketing automation nie jest dla mnie, bo mam za małą bazę kontaktów”. Ale właśnie dlatego potrzebujesz automatyzacji marketingu! To najskuteczniejsze narzędzie lead generation – pozyskiwania nowych kontaktów i poszerzania grona Twoich odbiorców. Dzięki temu zarówno zwiększysz ruch na stronie, jak i przekujesz anonimowych użytkowników w potencjalnych klientów.

Poniżej praktyczne porady, jak wykorzystać Marketing Automation do pozyskiwania leadów oraz jak mierzyć skuteczność tych działań.

 

Treść – magnes

Jednym z pomysłów na pozyskanie leadów jest przygotowanie wartościowej treści, którą udostępniamy w zamian za dane kontaktowe. Taka treść musi przykuć uwagę – ponieważ jest precyzyjnie dopasowana do Twojej grupy docelowej.

 

Budowa Buyer Persona

Aby móc przygotować treść, która będzie atrakcyjna dla Twoich leadów, oraz by wiedzieć, co zmotywuje użytkowników do pobrania, potrzebujesz Buyer Persona. Innymi słowy, jest Ci potrzebny precyzyjny obraz Twoich potencjalnych klientów, dzięki któremu wiesz, jak adresować komunikację, do jakich wartości się  odwoływać, jakie problemy wziąć pod uwagę.


Nie wiesz, jak stworzyć Buyer Persona? Pobierz darmowego ebooka


Pomoże także dobrać najlepszą formę prezentacji treści: taką, którą Twoi odbiorcy najchętniej przyswajają.

 

Właściwa forma

Możesz wybrać spośród następujących form:

– ebook

– webinar

– ekskluzywne video, dostępne po zalogowaniu

– quiz

– raport

– case study

– poradnik

– infografiki

– proste narzędzie, przydatne potencjalnym klientom (przykład poniżej)

– materiały audio

– darmowe próbki czy okres testowy.

 

Przykład: narzędzie Headline Analzyer

CoSchedule oferuje narzędzia dla marketerów, ułatwiające planowanie i dystrybucję treści. Co może zachęcić ich odbiorców do zapisania się na newsletter? Dostęp do praktycznego narzędzia, jakie przydaje się im w codziennej pracy.

Headline Analyzer analizuje Twoje tytuły. Wpisujesz proponowany tytuł w boks, a algorytm ocenia jego możliwą skuteczność (wartość emocjonalną, ilość słów, powszechność użytych wyrazów, słowa kluczowe). Działa podobnie jak narzędzie od AMI.

Jasne, Headline Analyzer nie dostarcza obiektywnej wiedzy ani nieomylnych sugestii, ale przydaje się jako jedno z kryteriów oceny nagłówków.

Oferując je marketerom, CoSchedule pozyskuje adresy email. Udaje się im również wyróżnić dają coś ciekawego, wyjątkowego, czego marketerzy mogą używać na co dzień.

 

Pop-upy

Cała prawda o pop-upach? Jeśli zapytasz klienta, co o nich sądzi, powie Ci, że tego nienawidzi. Jednak kiedy przyjrzysz się statystykom, zauważysz łatwo, że pop-upy wykazują ogromną skuteczność w pozyskiwaniu nowych kontaktów.

Pamiętaj, by nie atakować użytkownika pop-upem z prośbą o adres, kiedy dopiero wszedł on na stronę – kiedy Cię nie zna, nie ma żadnych argumentów, by przekazać swoje dane.

Warto zamieścić pop-upa, kiedy użytkownik opuszcza stronę.

Dzięki regułom automatyzacji możesz ustalić, kiedy dokładnie i jakim użytkownikom pokaże się dany pop-up, co sprawia, że możesz z dużą precyzją targetować grupę odbiorców konkretnej kreacji (np. anonimowi z wysokim scoringiem).

 

Personalizuj formularze kontaktowe

Identyczne formularze dla każdego użytkownika z milionem pól do wypełnienia? Absurd! Mistrz spersonalizowanych formularzy, operator wycieczek Rainbow Tours, pokazuje swoim użytkownikom formularz, który jest już w części wypełniony – dzięki informacjom, jaki system automatyzacji marketingu (SALESmanago) zbiera podczas pobytu danej osoby na stronie. I tak formularz może już zawierać wypełnione pola dotyczące planowanego kierunku wycieczki z sugestywnym zdjęciem– użytkownik musi tylko wypełnić je swoimi danymi kontaktowymi, by otrzymać oferty z interesującego go obszaru. Zastosowanie tej metody zwiększyło ilość leadów pozyskiwanych ze strony www o 45%.

Szczegóły znajdziesz w case study.

 

Progresywne profilowanie: nie spiesz się

Przejrzyj zgromadzone w Twojej bazie numery telefonów, jakie pozyskałeś z formularzy. Czy nie uderza Cię, jak wiele z nich jest nieprawdziwych? Wiele pól do wypełnienia zniechęca użytkowników, podobnie jak podawanie numeru telefonu. Boją się, że pobranie materiału będzie wiązało się z natrętnymi telefonami – a użeranie się z nachalnym sprzedawcą nie jest warte raportu, dlatego wpisują fałszywe dane albo po prostu rezygnują.

Dlatego dobrze jest wprowadzić progresywne profilowanie  – dzięki temu użytkownikom, którzy jeszcze nie znają dobrze naszej firmy, wyświetlają się prostsze formularze z wymaganiem mniejszej ilości danych, a dopiero przy kolejnych pobraniach oczekujemy więcej informacji.

To logiczne: użytkownik, który Cię dobrze nie zna, może mieć uzasadnione opory, ale od kogoś, kto od dłuższego czasu zapoznaje się z Twoimi materiałami, możesz wymagać podania numeru telefonu czy nazwy firmy.

 

Metryki skuteczności Lead Generation

Jak zmierzyć, które z dostępnych działań jest dla nas najlepsze? Według badania Ascend2, oto najpopularniejsze metryki:

  • Ilość SQL (Sales Qualified Leads),
  • ROI,
  • Koszt per lead,
  • Sales closing rate (ilość zawartych transakcji),
  • Koszt per klient.

 

Najważniejsze zasady Lead Generation

Podsumujmy. Aby zwiększyć ilość pozyskiwanych leadów, należy:

  1. Posiadać precyzyjną wizję potencjalnych klientów (Buyer Persona),
  2. W oparciu o nią tworzyć przydatnej dla nich materiały,
  3. Stosować pop-upy,
  4. Personalizować formularze kontaktowe,
  5. Wykorzystywać progresywne profilowanie,
  6. Mierzyć efekty działań.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]