Nowe książki o marketingu (maj 2015). 5 najciekawszych pozycji

Jakie wartościowe książki o marketingu ukazały się w maju 2015? Przed Wam nasze top 5. Będzie o analityce marketingu, kreatywności marketerów (czy jesteśmy gorsi od pisarzy?), perswazji i emocjach jako fundamencie biznesu, a zakończymy mocnym, prowokacyjnym oryginałem, który nie wierzy w media społecznościowe ani w celebrytów. Gotowi? Jak zawsze, jesteśmy ciekawi Waszych lektur: czekamy na nie w komentarzach.

1. Jerry Rackley, Marketing Analytics Roadmap: Methods, Metrics, and Tools

Jeśli interesuje Cię analityka marketingu, polecamy pozycję Rackley’a: pokazuje, w jaki sposób praktycznie ją wykorzystać. Zaczyna od podstaw: jak ustalić kryteria, jak wybrać narzędzia do analityki i uczynić z nich pożytek, jak krok po kroku zmierzyć poszczególne parametry (w tym ROI), jak sprawić, by analityka realnie sprzyjała procesowi zdobywania większej ilości klientów i sprzedaży. Nacisk położono też na tworzenie kultury organizacji, w której analityka stanowi istotną część działań, komunikacji, planowania.

2. Deborah Riley-Magnus, Write Brain, Left Brain: Bridging the Gap between Creative Writer and Marketing Author

Mógłbyś pisać Ulissesa albo awangardową poezję, a tworzysz teksty na temat odkurzaczy piorących? Gdzieś w głębi Twojego marketingowego serca kryje się lęk, który dotyczy Twojej kreatywności: czy jest zinstrumentalizowana, ukierunkowana, wąska, gorsza?

To pytanie zadają sobie zarówno marketerzy, jak i pisarze, których los popycha na ścieżkę marketingu. To właśnie dla nich powstała książka. Jak z powieściopisarza stać się marketerem? Jaka jest relacja między jednym a drugim trybem pisarstwa?

Jeśli ciekawią Cię zagadnienia kreatywności oraz pisania, sięgnij po tę pozycję. Nawet jeśli nie jesteś ani nie byłeś pisarzem.

3. Mark Rodgers, Persuasion Equation: The Subtle Science of Getting Your Way

Perswazja stanowi jedną z kluczowych umiejętności współczesnego człowieka: marketera, przedsiębiorcy, sprzedawcy, konsultanta, copywritera… Wciąż jednak, mimo wielu istniejących teorii, brakuje nam do niej dobrego klucza. Tym, którzy chcą być bardziej przekonywający, podsuwamy pozycję Marka Rodgersa.

Rekomendacją jest już sam autor wstępu – znany Wam z naszego posta o Lead Nurturing Alan Weiss.

4. Carolyn Tate, Conscious Marketing: How to Create an Awesome Business with a New Approach to Marketing

Tate twierdzi, że dziś biznes można robić jedynie o tyle, o ile ma on serce: emocjonalną ideę, która stanowi centrum wszystkich działań. To właśnie kupują nasi klienci: uczucia, zaangażowanie, empatię, nadzieję, historię. Są zmęczeni traktowaniem ich jak chodzących portfeli, które można atakować, namawiać, okazywać brak szacunku.

Książki takie jak Conscious Marketing czy Mindful Marketer są dobrą przeciwwagą dla nadmiernego skupienia na mechanicznej, technicznej stronie marketingu i narzędziach – pozwalają przywrócić właściwą optykę i zobaczyć cel, dla którego uprawiasz tę analitykę czy automatyzację.

Bob Hoffmann o stanie współczaesnego marketingu5. Bob Hoffman, Marketers Are From Mars, Consumers Are From New Jersey

Jeśli lubisz buntowników, Bob Hoffman może przypaść Ci do gustu. Twarda, zdroworozsądkowa logika rozbraja wszelkie branżowe pustosłowie. Krytyczny, zabawny i skuteczny. Demistyfikuje popularne modne mądrości, sztuczki, które podają się za trendy, przeceniane – jego zdaniem – media społecznościowe, celebrytów, którzy stanowią fundament marki…

Zanim przeczytasz, możesz zerknąć na jego bloga: Ad Contrarian. (według Business Insidera to jeden z najbardziej wpływowych blogów o reklamie na świecie). Sporo zamieszczonych w książce tekstów pochodzi właśnie stamtąd.

***

Macie ochotę przeczytać coś z tej listy?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]