Jakie wartościowe książki o marketingu ukazały się w maju 2015? Przed Wam nasze top 5. Będzie o analityce marketingu, kreatywności marketerów (czy jesteśmy gorsi od pisarzy?), perswazji i emocjach jako fundamencie biznesu, a zakończymy mocnym, prowokacyjnym oryginałem, który nie wierzy w media społecznościowe ani w celebrytów. Gotowi? Jak zawsze, jesteśmy ciekawi Waszych lektur: czekamy na nie w komentarzach.
1. Jerry Rackley, Marketing Analytics Roadmap: Methods, Metrics, and Tools
Jeśli interesuje Cię analityka marketingu, polecamy pozycję Rackley’a: pokazuje, w jaki sposób praktycznie ją wykorzystać. Zaczyna od podstaw: jak ustalić kryteria, jak wybrać narzędzia do analityki i uczynić z nich pożytek, jak krok po kroku zmierzyć poszczególne parametry (w tym ROI), jak sprawić, by analityka realnie sprzyjała procesowi zdobywania większej ilości klientów i sprzedaży. Nacisk położono też na tworzenie kultury organizacji, w której analityka stanowi istotną część działań, komunikacji, planowania.
2. Deborah Riley-Magnus, Write Brain, Left Brain: Bridging the Gap between Creative Writer and Marketing Author
Mógłbyś pisać Ulissesa albo awangardową poezję, a tworzysz teksty na temat odkurzaczy piorących? Gdzieś w głębi Twojego marketingowego serca kryje się lęk, który dotyczy Twojej kreatywności: czy jest zinstrumentalizowana, ukierunkowana, wąska, gorsza?
To pytanie zadają sobie zarówno marketerzy, jak i pisarze, których los popycha na ścieżkę marketingu. To właśnie dla nich powstała książka. Jak z powieściopisarza stać się marketerem? Jaka jest relacja między jednym a drugim trybem pisarstwa?
Jeśli ciekawią Cię zagadnienia kreatywności oraz pisania, sięgnij po tę pozycję. Nawet jeśli nie jesteś ani nie byłeś pisarzem.
3. Mark Rodgers, Persuasion Equation: The Subtle Science of Getting Your Way
Perswazja stanowi jedną z kluczowych umiejętności współczesnego człowieka: marketera, przedsiębiorcy, sprzedawcy, konsultanta, copywritera… Wciąż jednak, mimo wielu istniejących teorii, brakuje nam do niej dobrego klucza. Tym, którzy chcą być bardziej przekonywający, podsuwamy pozycję Marka Rodgersa.
Rekomendacją jest już sam autor wstępu – znany Wam z naszego posta o Lead Nurturing Alan Weiss.
4. Carolyn Tate, Conscious Marketing: How to Create an Awesome Business with a New Approach to Marketing
Tate twierdzi, że dziś biznes można robić jedynie o tyle, o ile ma on serce: emocjonalną ideę, która stanowi centrum wszystkich działań. To właśnie kupują nasi klienci: uczucia, zaangażowanie, empatię, nadzieję, historię. Są zmęczeni traktowaniem ich jak chodzących portfeli, które można atakować, namawiać, okazywać brak szacunku.
Książki takie jak Conscious Marketing czy Mindful Marketer są dobrą przeciwwagą dla nadmiernego skupienia na mechanicznej, technicznej stronie marketingu i narzędziach – pozwalają przywrócić właściwą optykę i zobaczyć cel, dla którego uprawiasz tę analitykę czy automatyzację.
5. Bob Hoffman, Marketers Are From Mars, Consumers Are From New Jersey
Jeśli lubisz buntowników, Bob Hoffman może przypaść Ci do gustu. Twarda, zdroworozsądkowa logika rozbraja wszelkie branżowe pustosłowie. Krytyczny, zabawny i skuteczny. Demistyfikuje popularne modne mądrości, sztuczki, które podają się za trendy, przeceniane – jego zdaniem – media społecznościowe, celebrytów, którzy stanowią fundament marki…
Zanim przeczytasz, możesz zerknąć na jego bloga: Ad Contrarian. (według Business Insidera to jeden z najbardziej wpływowych blogów o reklamie na świecie). Sporo zamieszczonych w książce tekstów pochodzi właśnie stamtąd.
***
Macie ochotę przeczytać coś z tej listy?