Nowe książki o marketingu (maj 2015). 5 najciekawszych pozycji

Jakie wartościowe książki o marketingu ukazały się w maju 2015? Przed Wam nasze top 5. Będzie o analityce marketingu, kreatywności marketerów (czy jesteśmy gorsi od pisarzy?), perswazji i emocjach jako fundamencie biznesu, a zakończymy mocnym, prowokacyjnym oryginałem, który nie wierzy w media społecznościowe ani w celebrytów. Gotowi? Jak zawsze, jesteśmy ciekawi Waszych lektur: czekamy na nie w komentarzach.

1. Jerry Rackley, Marketing Analytics Roadmap: Methods, Metrics, and Tools

Jeśli interesuje Cię analityka marketingu, polecamy pozycję Rackley’a: pokazuje, w jaki sposób praktycznie ją wykorzystać. Zaczyna od podstaw: jak ustalić kryteria, jak wybrać narzędzia do analityki i uczynić z nich pożytek, jak krok po kroku zmierzyć poszczególne parametry (w tym ROI), jak sprawić, by analityka realnie sprzyjała procesowi zdobywania większej ilości klientów i sprzedaży. Nacisk położono też na tworzenie kultury organizacji, w której analityka stanowi istotną część działań, komunikacji, planowania.

2. Deborah Riley-Magnus, Write Brain, Left Brain: Bridging the Gap between Creative Writer and Marketing Author

Mógłbyś pisać Ulissesa albo awangardową poezję, a tworzysz teksty na temat odkurzaczy piorących? Gdzieś w głębi Twojego marketingowego serca kryje się lęk, który dotyczy Twojej kreatywności: czy jest zinstrumentalizowana, ukierunkowana, wąska, gorsza?

To pytanie zadają sobie zarówno marketerzy, jak i pisarze, których los popycha na ścieżkę marketingu. To właśnie dla nich powstała książka. Jak z powieściopisarza stać się marketerem? Jaka jest relacja między jednym a drugim trybem pisarstwa?

Jeśli ciekawią Cię zagadnienia kreatywności oraz pisania, sięgnij po tę pozycję. Nawet jeśli nie jesteś ani nie byłeś pisarzem.

3. Mark Rodgers, Persuasion Equation: The Subtle Science of Getting Your Way

Perswazja stanowi jedną z kluczowych umiejętności współczesnego człowieka: marketera, przedsiębiorcy, sprzedawcy, konsultanta, copywritera… Wciąż jednak, mimo wielu istniejących teorii, brakuje nam do niej dobrego klucza. Tym, którzy chcą być bardziej przekonywający, podsuwamy pozycję Marka Rodgersa.

Rekomendacją jest już sam autor wstępu – znany Wam z naszego posta o Lead Nurturing Alan Weiss.

4. Carolyn Tate, Conscious Marketing: How to Create an Awesome Business with a New Approach to Marketing

Tate twierdzi, że dziś biznes można robić jedynie o tyle, o ile ma on serce: emocjonalną ideę, która stanowi centrum wszystkich działań. To właśnie kupują nasi klienci: uczucia, zaangażowanie, empatię, nadzieję, historię. Są zmęczeni traktowaniem ich jak chodzących portfeli, które można atakować, namawiać, okazywać brak szacunku.

Książki takie jak Conscious Marketing czy Mindful Marketer są dobrą przeciwwagą dla nadmiernego skupienia na mechanicznej, technicznej stronie marketingu i narzędziach – pozwalają przywrócić właściwą optykę i zobaczyć cel, dla którego uprawiasz tę analitykę czy automatyzację.

Bob Hoffmann o stanie współczaesnego marketingu5. Bob Hoffman, Marketers Are From Mars, Consumers Are From New Jersey

Jeśli lubisz buntowników, Bob Hoffman może przypaść Ci do gustu. Twarda, zdroworozsądkowa logika rozbraja wszelkie branżowe pustosłowie. Krytyczny, zabawny i skuteczny. Demistyfikuje popularne modne mądrości, sztuczki, które podają się za trendy, przeceniane – jego zdaniem – media społecznościowe, celebrytów, którzy stanowią fundament marki…

Zanim przeczytasz, możesz zerknąć na jego bloga: Ad Contrarian. (według Business Insidera to jeden z najbardziej wpływowych blogów o reklamie na świecie). Sporo zamieszczonych w książce tekstów pochodzi właśnie stamtąd.

***

Macie ochotę przeczytać coś z tej listy?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]