Nowe książki o marketingu (kwiecień 2015). 6 najciekawszych pozycji

drawing business conceptTradycyjnie w ostatni poniedziałek miesiąca szykujemy dla Was przegląd najciekawszych książkowych nowości o marketingu i biznesie. W tej odsłonie króluje obalanie mitów: dowiedz się, czym naprawdę jest crowdsourcing, dlaczego nie musisz być oryginalny (ani wstydzić się, że wykorzystałeś pomysł konkurencji na baner) i czemu online nie wystarczy. Zapraszamy do lektury i jak zwykle czekamy w komentarzach na Wasze typy!

 

1 B. F. Malinowski, M. Giełzak, Crowdfunding. Zrealizuj swój pomysł ze wsparciem cyfrowego tłumu

Malinowski i Giełzak biorą na warsztat pojęcie dotąd słabo w polskiej literaturze opisane (jest „Crowdfunding” Karola Króla). Ta książka pomoże zarówno teoretykom, których fascynują nowe sposoby komunikacji i możliwości oferowane przez internet, jak również praktykom – przedsiębiorcom, którzy chcą wykorzystać społeczne finansowanie ( a w tym celu powinni wiedzieć, na co dokładnie się piszą, jak to zrobić i gdzie można odnieść porażkę). Dodajmy, że sama książka powstała dzięki crowdfundingowi.

 

2 R. Levesque, Ask. The Counterintuitive Online Formula to Discovering What Exactly Your Customers Want to Buy

Wszyscy powtarzamy, że należy uczynić z klienta partnera, zwiększyć jego udział, uwzględnić go w dialogu… ale brak nam narzędzi, by to zrobić. Jak mam pytać moich odbiorców? Levesque pokazuje, jak zrobić sensowną ankietę (i jakich pytań nigdy nie zadawać), czy nagradzać za wypełnienie ankiety (i jak inaczej do tego zmotywować), co zrobić, kiedy nie masz rozbudowanej bazy klientów, do których mógłbyś wysłać ankietę, jak zaprojektować ankietę graficznie… Dużo konkretów i praktycznych porad, które przydadzą się, jeśli chcesz przenieść swoją relację z klientami na wyższy poziom.

3 M. Earls, Copy, Copy, Copy: How to Do Smarter Marketing by Using Other People’s Ideas

Czym jest prawdziwa oryginalność? Zręcznym kopiowaniem innych. Łudzimy się obrazem własnej innowacyjności i samorodnego geniuszu, bo nie wiemy, że ktoś wymyślił już przed nami rozwiązanie, które uważamy za własne. Nie wnikając dalej w rozważania o naturze ludzkiej twórczości: umiejętność podpatrywania innych oraz zaadaptowania ich pomysłów do własnych potrzeb to cenna umiejętność.

Jak kopiować w marketingu, czemu to działa, co zyskujesz i dlaczego wszyscy to robią– po lekturze będziesz miał gotową strategię przekształcania cudzych pomysłów … i nie będziesz się tego wstydził.

Do tego – książka świetnie napisana.

4 Steven Van Belleghem, When Digital Becomes Human: The Transformation of Customer Relationships

Nasi klienci mają dostęp do ogromnej ilości informacji na temat firmy. Jednak nawet kiedy komunikacja we wszystkich kanałach przebiega sprawnie, ¾ z nich wciąż ma potrzebę kontaktu z realnym człowiekiem po drugiej stronie. Jak połączyć strategię digital i Twoje ludzkie zasoby w perfekcyjnie działającą całość? Jak mogą się nawzajem uzupełniać?

Skłania do postawienia klienta w centrum i skomplikowania popularnej tezy, że wszystko dziś dzieje się online. Może i tak, ale Twoi klienci wciąż potrzebują staroświeckiej rozmowy przez telefon.

Oparta na case’ach (Toyota, Nike, Amazon)!

5 Josh Weltman, Seducing Strangers: How to Get People to Buy What You’re Selling (The Little Black Book of Advertising Secrets)

Josh Weltman ma 25 lat doświadczenia jako kreatywny w agencji reklamowej oraz współtworzył Mad Men. W tej książce zbiera swoje luźne myśli o fundamentach komunikacji marketingowej, opowiadaniu historii i tworzeniu reklam, które działają („make s**t happen”, by użyć dokładnego cytatu).

Nie jest to książka z poradami do natychmiastowej aplikacji w konkretnej strategii, ale raczej zbiór inspiracji. Rewelacyjna na prezent dla kogoś z branży.

6 A. J. Kimmel, People and Products: Consumer Behavior and Product Design

Kimmel, zajmujący się marketingiem i doświadczeniem konsumenta naukowo, przedstawia książkę o projektowaniu przedmiotów i o tym, w jaki sposób feedback od klientów wpływa na ich kształt. Dzięki sieci (usieciowieniu zarówno ludzi, jak i przedmiotów) wpływ użytkowników na produkty gwałtownie wzrósł – kiedy możemy monitorować sposób, w jaki nasi klienci korzystają z produktów, monitorować zapotrzebowanie oraz przyjmować opinie w dziesiątkach kanałów.

Ciekawe, bo opisuje często rozwiązania niestosowane jeszcze na szerszą skalę. Dla pasjonatów!

 

Które z powyższych chcielibyście przeczytać?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]