Lead Nurturing w B2C: 3 powody, dla których powinieneś go wdrożyć

Lead Nurturing uważa się za praktykę B2B. Wierzymy, że odbiorcy B2C są bardziej impulsywni i mniej racjonalni, jednak lekceważenie ich głodu wiedzy i analitycznych zdolności może Cię sporo kosztować. Tak, jak konsumenci B2C potrzebują prostej i intuicyjnej procedury zakupu, chcą również informacji, które pozwolą dokonać najlepszego wyboru – szczególnie, że rynek jest ogromny. Dowiedz się, czemu powinieneś wdrożyć Lead Nurturing w B2C i jak to zrobić, by zwiększyć sprzedaż za pomocą marketing automation, a nie tylko budować relacje.

 

1. Zacieranie różnicy między klientami B2B i B2C

 

Jak pisze Louis Foong, “Konsument ogólnie, czy to w obszarze B2B czy B2C, coraz bardziej sam się kształci przez research online, opinie  i social media”. Marketerzy B2B, którzy niegdyś skupiali się na dostarczaniu twardej wiedzy, odkryli potencjał budowania emocjonalnej więzi, podczas gdy marketerzy B2C zauważyli, że ich odbiorcy chcą więcej niż fajnego klimatu I niskich cen – szukają wiadomości o szczegółowych cechach produktu, uczą się, porównują.

Zakupy w ogóle przestały być kwestią spontanicznego szaleństwa. Staliśmy się bardziej rozsądni i krytyczni nie tylko z powodów finansowych i kryzysu, lecz także z uwagi na wzrost ilości towarów na rynku.

 

2. Klęska urodzaju

 

Na rynku jest dziś zbyt wiele produktów, by przeciętny człowiek mógł się w nich orientować. Zakup każdego produktu – od keczupu po laptopa – stał się zdaniem wymagającym pogłębionych badań. Na dłuższą metę to bogactwo ma też skutek negatywny – zarówno dla producentów (zbyt duży wybór oznacza często niższą sprzedaż – nie mogąc się zdecydować, nie kupujemy nic) i dla klientów.

W badaniu branży spożywczej Consumer Reports National Research Center, niemal 80% klientów zadeklarowało, że wachlarz produktów ocenia jako szeroki, a 36% z nich przyznało, że czuje się przytłoczona ilością informacji, jakie muszą przetworzyć, by dokonać zakupu. Między 1975 a 2008 ilość produktów w przeciętnym supermarkecie wzrosła od  średnio 8948 do niemal 47 000, jak dowodzi Food Marketing Institute. Analogiczne – jeśli nie wyraźniejsze – procesy zachodzą we wszystkich branżach.

Klienci potrzebują wsparcia podczas ogarniania tego niepokojącego nadmiaru. Potrzebują argumentów: „Czemu powinienem wybrać akurat ten produkt spośród tak wielu możliwych opcji?”. Tej odpowiedzi dostarcza Lead Nurturing przez dostarczanie charakterystyko danego rynku, pokazując zastosowanie produktu, dostarczając dane, dzięki czemu klienci nie muszą ich szukać na własna rękę. Mówiąc prościej: w obrębie Lead Nurturig robisz research za nich.

 

3. Wyróżnij się

 

Lead Nurturing pokazuje, że dbasz o więcej niż tylko o słupki sprzedaży: chcesz edukować, dzielić się wiedzą, budować relacje (i sprzedawać). Pomaga też klientom dokonywać wyborów, z którymi czują się dobrze i są przekazani o ich słuszności.

Na przykład możesz wykorzystać Lead Nurturing do opowiedzenia swojej historii. Jeśli produkujesz towary wysokiej jakości, wytwarzane w specyficznej procedurze, ucz o jakości materiałów i metodach produkcji. Połączenie Twojej historii z edukacją pomoże Ci się wyróżnić.

Jak powiada Jon Miller, Lead Nurturing polega na dzieleniu się dobrymi uczuciami. To pozostaje w opozycji do tradycyjnego podejścia, gdzie marketerzy zwracają się do klienta tylko  wtedy, kiedy chcą od nich pieniędzy, jak nastolatkowie, którzy rozmawiają z rodzicami tylko wtedy, kiedy się im kończy kieszonkowe.

Dzięki Lead Nurturing możesz wyjść poza archaiczny, egoistyczny, nastoletni tryb komunikacji i dać klientom to, czego naprawdę chcą: wyjątkowe traktowanie.

 

Co ze sprzedażą? Zasada 4-1-1

 

Niektórzy sceptycy mówią: „No dobra, miłość, emocje, wiedza, ale cos mi się zdaje, że emocjami rachunków nie zapłacisz. Co ze sprzedażą?”. Tu dochodzimy do kluczowego problemu marketingu w ogólności: równowagi. Jak znaleźć właściwe proporcje między treściami edukacyjnymi i promocyjnymi?

Dobrym punktem wyjścia jest zasada 4-1-1 Joe’go Pulizzi. Oznacza to, ze na każde 6 wiadomości:

– 4 powinny być niepromocyjne: edukacyjne lub rozrywkowe,

– 1 powinna zawierać „miękką promocję” (zaproszenie na event),

– 1 powinna zawierać „twardą promocję” (oferta, okres testowy).

Dzięki temu możesz wysyłać wiadomości częściej, gdyż Twoja treść jest wystarczająco zróżnicowana.

Początkowo zasada 4-1-1 odnosiła się do social media (konkretnie Twittera), ale jest dość uniwersalna i z powodzeniem można ją zastosować w Lead Nurturing.

 

W skrócie: 3 porady

 

  1. Nie lekceważ potrzeby wiedzy u klientów B2C,
  2. W epoce nadmiaru zagubiony konsument musi nieustannie robić research. Zrób to za niego.
  3. Pokaż, że jesteś ekspertem i pasjonatem, który troszczy się o klientów I chętnie dzieli się wiedzą.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]