Jak zintegrować SALESmanago z playerem Youtube? [Darmowy szablon]

abstract vector illustration in a vintage style

Kochamy ruchome obrazki – niezależnie od tego czy oglądamy je na ekranie telewizora, laptopa, tabletu, czy smartfona. Naturalną koleją rzeczy stało się tworzenie filmów instruktażowych, reklamowych i prezentujących produkt przez marki o światowym zasięgu, ale też przez te mniejsze, lokalne. Dużo łatwiej jest nam, jako odbiorcom treści związać się z czymś co widzimy w ruchu, niż ze statycznym obrazkiem lub blokiem pisanego tekstu. Dr. James McQuivey z Forrestera twierdzi, że jedna minuta filmu zastępuje 1,8 miliona słów. Dzieje się tak dlatego, że nasze neurony lustrzane nie odróżniają filmu od rzeczywistości i kiedy widzą zadowoloną parę malującą ściany nowego domu farbą znanego producenta, to powodują empatyczne współodczuwanie radości razem z nimi. Dodatkowym atutem tego medium jest dużo szybsze przetwarzanie treści przekazanych w klipie niż treści pisanych. Mniej więcej 60 000 razy szybsze.

 

Filmiki oglądają wszyscy. 75% dyrektorów ogląda co najmniej jedno branżowe wideo tygodniowo, a spośród tych, którzy weszli na stronę danej firmy, aż 39% zainicjowało kontakt po obejrzeniu klipu.

Użytkownicy ufają filmom, i marketerzy o tym wiedzą. Reklamy wideo odpowiadają za mniej więcej 35% wszystkich wydatków online! Wzrasta również ich popularność w kanale mobile – wydatki na nie podwoiły się w latach 2013-2014 (z 720 mln USD do 1,5 mld USD), a w 2018 mają wzrosnąć do 6 mld USD.

 

Czy masz już w głowie scenariusz swojego filmu? Super! Według Unbounce umieszczenie wideo na landing page podnosi konwersję aż o 80%. Dla większości użytkowników (90%) będzie ono niezwykle pomocne w procesie decyzyjnym. Czy można chcieć więcej?

Dla wszystkich, którzy pragną jak najlepiej wykorzystać poświęcony czas i pracę, mam świetną wiadomość! Dzięki odrobinie magii marketing automation i odpowiedniemu osadzeniu filmiku na stronie, możesz wykorzystać interakcję użytkownika do uzupełnienia  profilu behawioralnego, uruchomienia reguły automatyzacji i tworzenia treści dynamicznych!

 

Platforma SALESmanago jest w stanie przechwycić następujące zdarzenia związane z odtwarzaczem Youtube:

– załadowanie odtwarzacza,

– uruchomienie odtwarzania wideo,

– zatrzymanie odtwarzania,

– koniec odtwarzania.

 

Oto instrukcja, jak zintegrować naszą platformę z playerem Youtube!

Na stronie, na której osadzamy wideo musi znajdować się kod monitorujący SALESmanago. Należy również osadzić wideo z Youtube używając następujących parametrów:

 

<iframe id=”player” width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/0z5qByhbJKw?enablejsapi=1” frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>

 

Pamiętaj o parametrze enablejsapi=1!

 

Następnie inicjujesz  odpowiednie obiekty w znaczniku <script>:

 

var tag = document.createElement(‚script’);

tag.src = „https://www.youtube.com/player_api„;

var firstScriptTag = document.getElementsByTagName(‚script’)[0];

firstScriptTag.parentNode.insertBefore(tag, firstScriptTag);

var player;

     function onYouTubeIframeAPIReady() {

       player = new YT.Player(‚player’, {

       

         events: {

           ‚onReady’: onPlayerReady,

           ‚onStateChange’: onPlayerStateChange

         }

       });

     }’

 

Opis funkcji:

  1. Funkcja odpowiadająca za załadowanie odtwarzacza:

function onPlayerReady(event) {

smEvent(„video_player_ready”);

     }

 

  1. Funkcja odpowiadająca za przesyłanie zdarzeń zmiany stanu odtwarzania:

    var firstPlay = false;

     function onPlayerStateChange(event) {

       if (event.data == YT.PlayerState.PLAYING) {

if (!firstPlay)

smEvent(„video_started”);     

firstPlay = true;

       }

if (event.data = YT.PlayerState.PAUSED) {

smEvent(„video_paused”);

}

if (event.data = YT.PlayerState.ENDED) {

smEvent(„video_ended”);

}

     }

 

Jak to wygląda w praktyce? Oto co powinno znaleźć się w kodzie:

<html>

<head>

<body>

<iframe id=”player” width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/0z5qByhbJKw?enablejsapi=1″ frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>

<script>

var tag = document.createElement(‚script’);

tag.src = „https://www.youtube.com/player_api”;

var firstScriptTag = document.getElementsByTagName(‚script’)[0];

firstScriptTag.parentNode.insertBefore(tag, firstScriptTag);

var player;

     function onYouTubeIframeAPIReady() {

       player = new YT.Player(‚player’, {

         events: {

           ‚onReady’: onPlayerReady,

           ‚onStateChange’: onPlayerStateChange

         }

       });

     }

 

 function onPlayerReady(event) {

smEvent(„video_player_ready”);

     }

 

 var firstPlay = false;

     function onPlayerStateChange(event) {

       if (event.data == YT.PlayerState.PLAYING) {

if (!firstPlay)

smEvent(„video_started”);     

firstPlay = true;

       }

if (event.data = YT.PlayerState.PAUSED) {

smEvent(„video_paused”);

}

if (event.data = YT.PlayerState.ENDED) {

smEvent(„video_ended”);

}

     }

</script>

 

<script type=”text/javascript”>

//please insert SALESmanago tracking code

   var _smid = „*********”;  

   (function() {

     var sm = document.createElement(‚script’); sm.type = ‚text/javascript’; sm.async = true;

     sm.src = (‚https:’ == document.location.protocol ? ‚https://’ : ‚http://’) + ‚www.salesmanago.pl/static/sm.js’;

     var s = document.getElementsByTagName(‚script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(sm, s);

   })();

</script>

</body>

</head>

</html>

 

Co dalej?

Interakcja użytkownika z filmem jest dla platformy takim samym zdarzeniem jak wizyta na stronie. Dzięki temu możesz wykorzystać dane do stworzenia cykli edukacyjnych na temat poszczególnych grup produktów, wysyłać emaile dynamiczne polecające dalsze części instruktażu, lub… produkty podobne i komplementarne. Jeżeli marzy Ci się rozbudowana kampania, uwzględniająca wiele czynników i scenariuszy, koniecznie skorzystaj z naszego kreatora Workflow (tutaj znajdziesz instrukcję krok po kroku jak z niego korzystać).

Ponadto możesz użyć tych informacji do segmentacji bazy danych. Wykorzystaj system tagów (możesz je dodawać tworząc proces w Workflow, albo ustawiając regułę automatyzacji).

 

Warto znaleźć miejsce na komercyjne wideo w swoim budżecie marketingowym. 64% użytkowników jest bardziej skłonnych do dokonania zakupu po obejrzeniu filmiku, a aż 46% z nich podejmuje akcję po obejrzeniu takiej reklamy! Mamy nadzieję, że dzięki naszemu poradnikowi z nowym zapałem wyruszysz na podbój tego terytorium.

 

Jakie jeszcze poradniki i tutoriale chciałbyś znaleźć na naszym blogu?

 

Źródło statystyk: Insivia 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]