Jak stworzyć email, który na 100% wyląduje w spamie [Poradnik niepoważny]

Czym jest SPAM nie trzeba chyba nikomu specjalnie tłumaczyć. Niechciane, niepotrzebne i niebezpieczne wiadomości elektroniczne są znane zarówno nadawcom jak i odbiorcom maili.

 

SPAM – na co masz, a na co nie masz wpływu

 

Na początek warto wiedzieć, że o zakwalifikowaniu danej wiadomości do tej jakże prominentnej kategorii decyduje w dużej mierze algorytm programu pocztowego. Każdy z operatorów ma swoje własne filtry spamu – to co dla jednego programu pocztowego może być spamem, dla innego niekoniecznie. Niestety nikt poza twórcami nie zna tych algorytmów. Należy pamiętać również, że nie każdy program pocztowy przyjmie Twoją wiadomość – na to też nie zawsze mamy wpływ.

To nad czym możesz popracować i co leży w Twojej gestii, to ogół zachowań jako nadawcy. Wlicza się tutaj to jakie wiadomości wysyłasz, do jakiej bazy i w jakich ilościach.

Dużą rolę odgrywa tu również Twoja baza danych, oraz sama wiadomość.

 

SPAM – baza kontaktów

 

Zapomnij o corocznym sprzątaniu bazy kontaktów! Zapomnij o automatycznym wychwytywaniu niepoprawnych adresów! Zapomnij o miłych, ciepłych poleceniach i praktykach marketingu za pozwoleniem! Jeżeli chcesz mieć pewność, że Twoja wiadomość zyska etykietę SPAM upewnij się, że:

  • Twoja baza pochodzi z niewiadomego, a nawet szemranego źródła
  • Twoja baza nie była dawno sprzątana, i dzięki temu ma pełno nieaktywnych kontaktów
  • Twoja baza jest pełna adresów typu info@, biuro@ czy office@
  • znaczna część adresów w bazie pochodzi z tej samej domeny
  • Twoje kontakty otrzymują duże ilości wiadomości w krótkim czasie
  • Twoje kontakty uważają wiadomości od Ciebie za na tyle irytujące, że często oznaczają je jako SPAM

 

Uff, odbiorcy z głowy, teraz sama wiadomość. Przyjrzyjmy się po kolei wszystkim jej elementom, i wybierzmy takie, które pomogą stworzyć perfekcyjną, śmieciową kreację!

 

SPAM – Nadawca

 

Jeżeli wysyłasz wiadomości z ustalonego konta, na przykład imię.nazwisko@nazwafirmy.pl, albo co gorsza używasz platformy marketing automation do wstępnej segmentacji bazy danych, tak, żeby ustawić różne konta do różnych wysyłek, w zależności od ich tematu i w dodatku przyjmujesz zwrotki i odpowiedzi na te same adresy, to jesteś na dobrej drodze by wypaść z wyścigu o tytuł największego spamera roku i nieodwracalnie poprawić OR i CTR swoich maili. Jeśli jednak marzysz o wiadomościach, które od razu wpadają do śmieciowego folderu, musisz stworzyć odpowiedniego nadawcę.

Po pierwsze upewnij się, że adres nadawcy jest zupełnie inny niż ten do odpowiedzi. To ważne żeby zasugerować, że co prawda wysyłka wychodzi od Nigeryjski Książę [Nazwa Firmy] ale już odpowiedzi trafiają do ogólnego wiadra no-reply@nazwafirmy.pl.

Po drugie zadbaj o to, by korzystać z domen znajdujących się na jak największej liczbie czarnych list nadawców!

SPAM – temat wiadomości

 

Tworzenie odpowiednich tytułów wiadomości to osobna dziedzina sztuki. Istnieje kilka trików znacznie zwiększających szanse na to, że program pocztowy od razu zakwalifikuje wiadomość jako spam. Do najpopularniejszych należą:

  • SAME WIELKIE LITERY
  • b.l.o.k.a.d.a
  • $$$$$blokada$$$$
  • fraza – popularne hasła, powiązane z wiadomościami uznanymi za spam  
  • duża liczba obrazków <3 :) !! :D:D

 

Przykład:

$$ ZA DARMO!! Powiększymy Twoje a.k.t.y.w.a. $$$$ o 100% !!

 

SPAM – treść wiadomości

 

Również w tej dziedzinie nie wystarczy po prostu i od serca napisać prośby o podanie danych z karty kredytowej, lub numeru PIN (choć to też może pomóc). Prawdziwy SPAM spełnia następujące warunki:

  • nieproporcjonalny stosunek treści do grafik – ciężkie, zwiększające rozmiar wiadomości grafiki są bardzo nielubiane przez filtry programów pocztowych – to ważna wskazówka dla Ciebie
  • brak opisów alternatywnych do obrazków – programy pocztowe nie widzą obrazków, zatem dodatkowy brak opisów zwiększa prawdopodobieństwo, że zostaną uznane za treści niebezpieczne
  • brak opisowych tytułów obrazków – jak wyżej
  • dużo tekstów identyfikowanych jako charakterystyczne dla wiadomości – śmieci, na przykład: sprawdź, kup, zobacz teraz, etc.
  • dodawanie załączników – im większe, tym lepiej
  • zbyt ciężkie wiadomości – dodawanie obrazków i filmików do wiadomości – absolutnie zapomnij o wrzucaniu takich treści na serwer i podawaniu linka do pobrania! Nie dość, że odciążyłbyś wiadomość, to jeszcze mógłbyś monitorować zainteresowanie treścią!
  • niewidoczny opt-out – no bo przecież jak będzie widoczny, to wszyscy się wypiszą

Masz to? Brawo! Jeszcze tylko podpis, adres zwrotny (koniecznie różny od tego, z którego wiadomość jest wysyłana) i już możesz wysłać wiadomość. Oczywiście w tym samym momencie i do całej bazy. Niech Ci przypadkiem ręka nie drgnie, gdy ktoś zaproponuje wstępne posortowanie bazy, albo, co gorsza, użycie jakiejś p e r s o n a l i z a c j i ! Gratulujemy, właśnie zostałeś modelowym spamerem.

 

Jeśli jednak zależy Ci na tym, żeby Twoje wiadomości były widziane przez odbiorców i uznawane przez nich za przydatne – zrób wszystko dokładnie na odwrót! I pamiętaj – nie zawsze mamy wpływ na to jak programy pocztowe widzą daną wysyłkę. Warto tworzyć dobre wiadomości, tak aby algorytmy programów pocztowych zaczęły rozpoznawać nasze wiadomości jako wartościowe i kierować je do skrzynki odbiorczej zamiast do znienawidzonego spamu!

 

Samych wysokich ORów i CTRów w Nowym Roku życzy Redakcja SALESmanago!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]