7 pomysłów na up-selling i cross-selling z użyciem Marketing Automation

Shoppinng cart full of parcelsMożesz mnożyć zyski albo poszukując nowych klientów, albo starając się zwiększyć zakupy istniejących. Amazon twierdzi, że 35% ich zysków pochodzi właśnie z kampanii typu up-selling i cross-selling. Poniżej przygotowaliśmy dla Was 7 pomysłów na takie działania.  Zanim je podejmiesz, wiedz, że ich podstawą musi być dostarczanie realnej wartości Twoim odbiorcom, nie zaś skłanianie ich do wydania więcej. Co dodatkowego możesz zaoferować?

Up-selling, cross-selling… czyli co?

Oba te pojęcia – pozbawione zgrabnych odpowiedników w polszczyźnie – odnoszą się do sytuacji, w której chcemy zwiększyć zysk z zakupów konkretnego klienta.

  • Up-selling: kiedy chcemy zaoferować klientowi wersję premium, bardziej rozbudowaną opcję, lepszy (droższy) pakiet. Np. kiedy wydzwaniają do Ciebie z call center Twojej sieci komórkowej, oferując rozmowy i SMS-y bez limitu oraz cały internet za darmo, a to wszystko za dodatkowe 29,99 miesięcznie – to właśnie jest up-selling.
  • Cross-selling: kiedy chcesz sprzedać dodatkową, komplementarną usługę czy produkt, sugerujesz dodanie czegoś kolejnego do koszyka. Np. kiedy kupujesz w sieci wędkę, a system doradza Ci zakup zestawu żyłek i okazyjnie pudełko robaków.

Up-selling i Cross-selling w praktyce: co wykorzystywać?

  1. Lead Scoring. Pamiętaj, że up-selling adresować powinieneś do klientów, którzy dobrze znają Twoją ofertę, podczas gdy klientom zaczynającym przygodę z Twoim produktem/ usługą możesz zaoferować np. opiekę specjalisty, który pomoże ze wdrożeniem. Wiedz, na jakim etapie znajduje się Twój klient, by dobrać właściwą ofertę dodatkową. Nie sposób sobie tego wyobrazić bez segmentacji klientów.
  2. Sezonowość: czy Twoja branża jest sezonowa? Jeśli tak, to niech rytm Twojej komunikacji to odzwierciedla. Prowadź intensywniejsze kampanie up-sellingowe i cross-sellingowe w momencie, kiedy Twoi odbiorcy chcą i mogą więcej wydać.
  3. Banery dynamiczne z rekomendacjami: oprzyj je na historii zakupów i produktów oglądanych przez użytkownika. (przeczytaj, jak wykorzystać banery dynamiczne)
  4. Maile transakcyjne (z potwierdzeniem zakupu, z prośbą o recenzję zakupionego jakiś czas temu produktu). Maile tego typu mają dużo wyższą otwieralność, co oznacza wyższą skuteczność. Przeczytaj, jak przygotować email transakcyjny.
  5. Pop-upy: zaoferuj rozszerzoną gwarancję, wersję premium czy dodatkowy produkt.
  6. Treści, które wyjaśniają korzyści z opcji premium. Jeśli chcesz zastosować up-selling, dla Twojego klienta musi być krystalicznie jasne, co ma zrobić, jakie zyski może osiągnąć. Przygotuj takie materiały i pamiętaj, że to nie musi być tylko tekst: wideo, tabela czy infografika może zadziałać lepiej.
  7. Dbaj o obsługę klienta. Niezależnie od tego, jak wyrafinowane i trafne reguły automatyzacji ustawisz, klienci nie wrócą do kogoś, kto zaoferował im wadliwy produkt lub nie zareagował na negatywny feedback (dowiedz się więcej o tym, jak sobie radzić z krytycznymi uwagami).

Co mam rekomendować?

  • Produkty z wish-listy. Wish-lista pozwala sugerować klientom dokupienie dokładnie tych produktów, które wcześniej upatrzyli. To banalne, ale nie ma skuteczniejszej metody niż przypominanie klientom o tym, co już kiedyś chcieli kupić.
  • Produkty, które klient oglądał lub miał w koszyku.
  • Produkty, które kupili klienci, którzy kupili ten sam produkt. Pamiętaj, że możesz wzbogacić tę opcje o analitykę nie tylko zakupów, ale i zainteresowań (klienci, którzy interesowali się tym produktem, oglądali również). SALESmanago oferuje także opcję bardziej precyzyjnej analizy, opartej na tym, co użytkownicy oglądają – Copernicus – Machine Learning & AI.
  • Produkty z tej samej kategorii (mniej godne zaufania kryterium niż zachowania klientów, ale kiedy zaczynasz i nie masz jeszcze dostatecznej ilości informacji o zachowaniach klientów, może się przydać).
  • Przedłużoną gwarancję (pozwól klientowi dokupić ją później. Tym, którzy odmówili na pop-upie doślij email. Tak to robi Best Buy).
  • Wersję premium.
  • Dodatkową obsługę, konsultacje.

Pamiętaj o swoich istniejących klientach!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]