6 marketingowych działań, których automatyzacja pozwala generować przychód

Dzisiejszy konsument staje się coraz bardziej wymagający. Oczekuje od firm indywidualnego podejścia i spersonalizowanej komunikacji. To czego potrzebują firmy to możliwość reakcji na konkretne potrzeby jednostkowego konsumenta. W teorii brzmi to świetnie, jednakże nikt nie jest wstanie komunikować się, w ten sposób ze wszystkimi swoimi odbiorcami bez jednego ważnego rozwiązania. Co to takiego?

Automatyzacja. Jednakże, nie mówimy tutaj o prostych automatyzacjach, bo one nie wystarczą aby w pełni zaspokoić potrzeby potencjalnych klientów. Automatyzacji powinniśmy użyć w celu poznania potrzeb indywidualnego odbiorcy, zaangażowania w proces sprzedażowy i umożliwienia mu samodzielnego podążania poprzez kolejne etapy przy asyście automatycznych działań.

Oczywiście każdy ma różne potrzeby i zależnie od nich możemy wykorzystać automatyzację do zróżnicowanych działań, tj. pozyskiwanie, konwersja, przygotowanie, retencja czy reaktywacja potencjalnych i aktualnych klientów. Krótko mówiąc określamy problem biznesowy. Zbieramy dane dotyczące zachowania kontaktów, których on dotyczy. Następnie na ich podstawie automatyzujemy komunikację, tak aby stała się spersonalizowana, dopasowana indywidualnie do potrzeb klienta i reagowała na kluczowe jego zachowania. Przedstawiamy 6 działań, których automatyzacja pozwoli poprawić osiągane wyniki w firmie.

1. Higiena bazy danych

Baza danych, lista adresowa, baza kontaktowa. Jednym słowem dane kontaktowe do naszych potencjalnych i obecnych kontaktów oraz informacje o nich to obecnie jeden z kluczowych kapitałów nowoczesnego przedsiębiorstwa. Dlatego warto dbać o poprawność i aktualność posiadanych informacji. Tutaj pomogą funkcje dostarczane przez systemy Marketing Automation. Na początek warto wysłać standardowy mailing, w którym odeślemy odbiorców na przygotowaną specjalnie stronę, gdzie w formularzu zaktualizują i uzupełnią dane. W drugim kroku skorzystajmy z profilowania progresywnego. Rozwiązanie to pozwala pytać odwiedzających o coraz dokładniejsze informacje wraz ze wzrostem ilości ich interakcji ze stroną WWW firmy. Więcej na temat profilowania progresywnego można przeczytać TUTAJ.

2. Lead Nurturing

Przygotowanie pozyskanego kontaktu do zakupu jest bardzo ważne. Szczególnie, że w obecnym modelu sprzedażowym około 80% pozyskanych kontaktów nie jest jeszcze gotowych do podjęcia decyzji zakupowej lub kontaktu z działem sprzedaży. Dla tej grupy należy przygotować program Lead Nurturing. Program ten to nic innego jak zautomatyzowany zestaw wiadomości o charakterze edukacyjnym. Z Marketing Automation możesz łatwo zebrać informacje o konsumentach, nawiązać z nimi relację i używając zestawu wiadomości odpowiedzieć na ich potrzeby i przygotować do kontaktu z działem handlowym. Zyskuje na tym, również dział handlowy. Każdy sprzedawca widzi, czym interesował się dany konsument, jakie informacje otrzymał, jak często odwiedzał stronę, etc. Pozwala to sprzedawcy skuteczniej nawiązać dialog z klientem i celniej dotrzeć do jego potrzeb.

3. Porzucone formularze

Zdarza się, że z różnych przyczyn użytkownik zaczyna uzupełniać formularz zapisu/pobrania/wersji demo i porzuca go przed zatwierdzeniem. Korzystając z Marketing Automation możemy monitorować przebieg uzupełniania formularza. Dzięki temu możemy automatycznie wysłać wiadomość do użytkownika, który nie dokończy zapisu, oferując pomoc lub inny sposób na pozyskanie interesujących go treści. Najlepszy efekt osiągniemy,  jeśli wiadomość będzie spersonalizowane i indywidualnie odniesie się do konkretnego odbiorcy.

4. Wysyłanie ofert

Ofertowanie klienta to jedna z najważniejszych aktywności. Systemy Marketing Automation identyfikują i monitorują zachowanie klientów, dzięki czemu budują ich profil. W oparciu o ten profil system może automatycznie przygotować i wysłać mail z ofertą, w którym znajdą się produkty lub usługi dopasowane do konkretnego odbiorcy. Na profil klienta składa się najczęściej:

• Przeglądane produkty/usługi online;

• Zachowanie na stronie WWW;

• Reakcja na otrzymywane wiadomości;

• Dane biograficzne i demograficzne;

• Historia transakcji, etc.

5. Zarządzanie wydarzeniami

Wykorzystując system Marketing Automation do zarządzania i realizowania, różnych eventów, ułatwiamy sobie życie. W kilku prostych krokach przygotowujemy proces zapisu na wydarzenie, wraz ze sporządzeniem listy gości i automatyczną komunikacją z zapisanymi osobami (potwierdzenie zapisu, przypomnienia o wydarzeniu, wysyłka materiałów uzupełniających). Z jednej strony porządkujemy i klarujemy cały proces. Z drugiej strony informacje o uczestnictwie w wydarzeniach integrujemy z zachodzącymi procesami marketingowo-sprzedażowymi. Dokładny opis możliwości zarządzania wydarzeniami znajdą Państwo TUTAJ.

6. Komunikacja w trakcie procesu sprzedażowego

Odniesienie do etapu na jakim znajduje się odbiorca w kampanii sprzedażowej ma duże znaczenie dla istotności wysyłanego do niego komunikatu. Zupełnie innych informacji potrzebują klienci, w różny sposób zaangażowani w proces sprzedażowy. Dlatego też przy tworzeniu kampanii należy rozważyć dopasowanie ich do stopnia zaangażowania, etapu sprzedażowego odbiorcy. Tak, aby przekazywane komunikaty odpowiadały gotowości zakupowej potencjalnego klienta. Przykładowy podział:

• Faza zainteresowania/poznawcza: wysyłamy wiadomości powitalne, edukacyjne, promocje dotyczące pierwszego zakupu, etc.;

• Faza zaangażowania: zapraszamy na wydarzenia, dopasowujemy wysyłane oferty na podstawie danych behawioralnych i transakcyjnych.

• Faza końcowa/po zakupowa: badamy zadowolenie klienta, realizujemy akcje cross-sellingowe, zachęcamy do ponownych zakupów, podtrzymujemy zaangażowanie i relację.

Dopasowując wysyłane treści i ucząc się cały czas od klientów budujemy trwalsze relację i skuteczniej odpowiadamy na ich potrzeby.

Przedstawione obszary działań, które mogą zostać zautomatyzowane w celu poprawy skuteczności i wydajności firmy, to jedynie część dostępnych rozwiązań. Po więcej ciekawych zastosowań, funkcjonalności i dostępnych rozwiązań zapraszam do pozostałych wpisów na naszym blogu.

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]