SALESmanago udostępnia zarządzanie wydarzeniami i integruje organizację seminariów i eventów z całym procesem marketingowym i sprzedażowym

W systemie SALESmanago Marketing Automation pojawiła się zupełnie nowa funkcjonalność. Specjalny moduł do zarządzania wydarzeniami pozwala na sprawne zrealizowanie zapisów na wydarzenie, wraz z automatycznymi potwierdzeniami, przypomnieniami i zarządzaniem listą gości. Dodatkowo zapisanie się potencjalnego klienta na dane wydarzenie zostaje odnotowane w jego profilu i jest połączone z całym procesem marketingowo-sprzedażowym, któremu on podlega. Automatyzujemy kolejny obszar działań i zyskujemy dodatkowe źródło danych budujących profil potencjalnego klienta.

Nowy moduł zarządzania wydarzeniami i spotkaniami pozwala w łatwy sposób przeprowadzić proces zapisu na wydarzenie. Całość możemy zrealizować w czterech prostych krokach. Dzięki temu możemy łatwo i szybko przygotować się i zacząć organizować wydarzenie.

Krok 1. Parametry wydarzenia

Zaczynamy od określenia parametrów organizowanego wydarzenia.  Na tym etapie mamy możliwość określenia podstawowych parametrów (Rysunek 1.):

• nazwa wydarzenia(1);

• właściciela dopisanych kontaktów(2);

• tagów dopisywanych do profili użytkowników(3);

• oraz grupy do jakiej przynależy wydarzenie(4).

Następnie precyzujemy szczegółowe informacje na temat wydarzenia (Rysunek 1.):

• miasto(5);

• lokalizacja(9);

• data rozpoczęcia(6);

• data zakończenia wydarzenia(10);

• termin końca zapisów na wydarzenie(7);

• maksymalna liczba uczestników(11);

• czy wydarzenie jest płatne(8).

Rysunek 1. Parametry wydarzenia

Krok 2. Przygotowanie formularza zapisu

Następnie przygotowujemy sam formularz zapisu. Dostępny mamy dwuczęściowy formularz. Na każdej z jego części możemy zapytać o różne informacje. Jak łatwo się domyślić osoba zainteresowana uczestniczeniem w wydarzeniu najpierw trafia na część pierwszą formularza. Formularz budujemy wybierając odpowiednie pola. Najłatwiej jest wykorzystać do tego celu funkcję „insert placeholder” i zaznaczyć potrzebne pola lub określić własne (Rysunek 2.).

Rysunek 2. Dodawanie pól formularza zapisu

Dodatkowe pola do pobrania niestandardowej informacji dodajemy poprzez funkcję ”custom input”. To może się przydać, jeśli będziemy chcieli zapytać skąd zapisujący dowiedział się o wydarzeniu. Jest to ważna informacja do określenia najskuteczniejszej metody promocji wydarzenia. Natomiast jeśli potrzebujemy „checkbox”, na przykład w celu uzyskania zgody na przetwarzanie danych osobowych, to powinniśmy skorzystać z opcji „custom checkbox”.

Gotowy formularz umieszczamy na stronie internetowej. W wybranym przez nas miejscu wklejamy kod iframe, który generujemy dla danego formularza bezpośrednio w SALESmanago Marketing Automation. Bardzo ważne jest to, że generowany formularz może przyjąć praktycznie dowolny wygląd graficzny, dzięki wykorzystaniu styli CSS. Style CSS można załączyć przez zewnętrzny plik lub określić bezpośrednio w formularzu przy użyciu odpowiednich znaczników.

Po wypełnieniu pierwszego formularza (Rysunek 3.):

Rysunek 3. Przykładowy formularz zapisu na wydarzenie wygenerowany w SALESmanago

Uzupełniający otrzyma na podany adres email prośbę o potwierdzenie wypełnienia formularza. Równocześnie zostanie dopisany do kontaktów w SALESmanago Marketing Automation oraz rozpocznie się jego monitorowanie przez system. Czyli system zacznie zbierać informację o jego zachowaniu na stronie internetowej firmy, reakcji na wiadomości email, etc. Po kliknięciu w link dany kontakt zostanie przekierowany do drugiej części formularza na stronie WWW wydarzenia. Tutaj możemy poprosić go o bardziej szczegółowe dane lub wyświetlić mu stronę z podziękowaniem za rejestrację i potwierdzenie zapisu (Rysunek 4.).

Rysunek 4. Druga część formularzu zapisu wyświetlana po rejestracji

Krok 3. System zbiera zapisy i tworzy listę gości

Informacje o osobach, które dokonały zapisu na konkretne wydarzenie prezentowane są w formie listy zapisanych osób na karcie wydarzenia (Rysunek 5).

Rysunek 5. Karta wydarzenia w systemie SALESmanago Marketing Automation

Z poziomu tej listy możemy przejrzeć szczegóły zapisu oraz przejść bezpośrednio do karty kontaktu w module CRM SALESmanago. Dodatkowo na karcie kontaktu przechowywana jest historia zapisów danego kontaktu na poszczególne wydarzenia (Rysunek 6).

Rysunek 6. Historia zapisów na wydarzenia przechowywana na karcie kontaktu

Krok 4. Automatyzacja komunikacji z uczestnikami

Każdorazowy zapis na konkretne wydarzenie powoduje przypisanie tagu do konkretnego kontaktu. Teraz tylko od nas zależy jak system ma zareagować. Przypisanie tagu może wywołać szereg automatycznych akcji takich jak:

  • zwiększenie scoringu kontaktu;
  • wysłanie przypomnienia o zbliżającym się terminie wydarzenia;
  • wysłanie materiałów po skończonym wydarzeniu;
  • automatyczne zaproszenia na kolejne wydarzenia organizowane przez firmę, itp.

Nowa funkcjonalność w systemie SALESmanago Marketing Automation pozwala w pełni profesjonalnie przeprowadzić rejestrację na organizowane wydarzenie, zarządzać listą gości i co najważniejsze wszystkie pozyskane informacje zostają automatycznie przypisane do profili kontaktów. Dzięki czemu zyskujemy pełniejszą wiedzę o potencjalnych klientach i możemy ją wykorzystać przy tworzeniu i realizowaniu kolejnych działań marketingowych i sprzedażowych.

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]