5 metod automatycznej personalizacji treści newslettera w Marketing Automation

Zastanawiasz się jakie treści dobrać do Twojego cyklicznego newslettera? Spędzasz za dużo czasu na jego przygotowanie? Zastosowanie systemu SALESmanago Marketing Automation spowoduje, że kontakty z Twojej bazy dostaną e-maile z automatycznie dopasowanymi treściami i dobranymi produktami lub usługami.

System SALESmanago Marketing Automation oferuję zaawansowane możliwości dopasowania i tworzenia dynamicznej treści w newsletterach. Do szablonu wiadomości możemy wykorzystywać treści zamieszczone w dwóch głównych źródłach:

  • na własnej stronie WWW
  • bazie danych .xml;
  • kanale RSS

Posiadamy treści. Natomiast żeby je dopasować musimy posiadać dane o potencjalnych klientach/odbiorcach. Informacje jakie są zbierane przez system SALESmanago Marketing Automation i mogą zostać wykorzystane w celu dopasowania treści to:

  • zachowanie klientów online;
    • wizyty na stronie WWW, e-Mail Marketing, portale społecznościowe;
  • zewnętrzne źródła danych o klientach:
    • ERP, CRM, BI, programy lojalnościowe, telemarketing itp.

Po przygotowaniu źródła treści i zgromadzeniu danych o klientach przechodzimy do automatycznego i dynamicznego dopasowywania ich do indywidualnego odbiorcy. System Marketing Automation umożliwia porównanie wiedzy o odbiorcy z bazą produktów i na podstawie określonego algorytmu dopasowuje dostępne produkty, usługi lub treści do potencjalnego klienta. Co  bardzo ważne każde dopasowanie opiera się na rzeczywistych informacjach zgromadzonych o konkretnym adresacie oraz aktualnej ofercie, dzięki czemu wybrane treści bardzo trafnie odpowiadają potrzebom i zainteresowaniom odbiorców. Najczęściej zawartość newsletterów dopasowuje się  na podstawie:

  • przebiegu ostatniej wizyty odbiorcy na stronie WWW;
  • całej historii wizyt odbiorcy;
  • całego profilu klienta;
  • metody mieszanej, czyli ostatnia wizyta i cały profil adresata;
  • ręcznego określenia parametrów dla konkretnej wysyłki.

W pierwszych 4 przypadkach mamy do czynienia z mechanizmem, który działa w pełni automatycznie. Po opracowaniu szablonu html, reguł dopasowania i stworzeniu bazy produktów/usług w formacie .xml (do tego celu można wykorzystać bazę przygotowaną dla porównywarek cenowych np. Ceneo),  system automatycznie wyślę ofertę do odbiorcy. Wymienione sposoby dopasowania można ze sobą łączyć w jednym newsletterze. Przygotowaliśmy zestawienie 5 najczęściej wysyłanych newsletterów z dynamicznie dopasowaną i spersonalizowaną zawartością.

Czytaj również:

  • 4 taktyki pozwalające zwiększyć skuteczność e-Mail Marketingu. CZYTAJ >
  • Marketing Automation to znacznie więcej niż e-Mail Marketing – Poznaj różnice.  CZYTAJ >
  • Czy Autorespondery to Marketing Automation? CZYTAJ >

 

Chcesz przenieść swoje e-Mailingi i Newslettery do Marketing Automation? U nas dostaniesz e-Mail Marketing z nielimitowanymi wysyłkami za darmo. Już od 250 zł za całość. Zarejestruj się na bezpłatny okres próbny – skontaktujemy się natychmiast REJESTRACJA NA BEZPŁATNY OKRES PRÓBNY

1. Newsletter wykorzystujący treści z kanału RSS

Najczęściej tego typu newsletter wykorzystywany jest do informowania odbiorców o nowych wpisach na blogu. Jest to bardzo łatwe do wdrożenia rozwiązanie, gdyż w większości przypadków platformy obsługujące blogi same tworzą kanały RSS z treściami wpisów. System Marketing Automation może skorzystać z takiego źródła treści i pobrać z niego automatycznie:

  • określoną ilość nowych wpisów;
  • wpisy najlepiej pasujące do danych zebranych o odbiorcy.

W wypadku blogów najczęściej pobiera się z nich takie informacje jak: tytuł, opis, link do wpisu, data dodania wpisu, autor, zawartość wpisu.

Oczywiście jest to przykładowe zastosowanie. Zależnie od dostępnych informacji w kanale RSS możemy w ten sposób dodawać praktycznie dowolne treści do newsletteru. Wystarczy jednorazowo stworzyć szablon html i połączyć go ze źródłem RSS, reszta to już automatyczne działanie Marketing Automation.

2. Newsletter pobierający treści z pliku .xml dopasowane do profilu klienta

Zdecydowanie najbardziej zaawansowany rodzaj dynamicznie dopasowywanych i personalizowanych newsletterów. Jego działanie opiera się o automatyczne dopasowanie produktów/usług zgromadzonych w bazie danych do zbudowanego przez system profilu indywidualnego klienta. Sam mechanizm bazuje na pliku zawierającym oferty oraz algorytmie ich dopasowania do konkretnego profilu klienta, który najczęściej zawiera informacje takie jak:

  • historia odwiedzin na stronie WWW;
  • historia korespondencji wraz informacją o otwieranych i klikanych treściach;
  • dane transakcyjne;
  • pozostałe dane z zewnętrznych  źródeł;
  • informacje zapisane w CRM na podstawie bezpośredniego kontaktu.

Po przygotowaniu szablonu wiadomości i określeniu algorytmu dopasowania ofert do profili klientów resztę czynności wykonuje system w pełni automatycznie. Efektem jego pracy może być newsletter taki jak poniższy.

 

3. Newsletter dopasowujący treści na podstawie określonych ręcznie parametrów

Trochę innym podejściem i zastosowaniem cechuje się to rozwiązanie. Newsletter, który sam pobiera treści/oferty na podstawie podanych parametrów powstał głównie po to, aby dopasować wysyłkę do wstępnie targetowanej grupy odbiorców, o których nie mamy wystarczających danych, aby dopasować ofertę indywidualnie. Dlatego też, możemy maksymalnie skrócić czas potrzebny na przygotowanie nowej wysyłki dopasowanej do grupy odbiorców.  W systemie SALESmanago Marketing Automation wygląda to następująco. Zaczynamy od stworzenia szablonu wiadomości i pliku z bazą ofert. Następnie podajemy parametry wysyłki.

1. nazwę newslettera i cykl wysyłki;
2. grupę adresatów;
3. temat i datę wysyłki;
4. parametry treści.

W tym miejscu określamy jakie oferty mają trafić do wiadomości. Zakładając, że posiadamy grupę odbiorców zainteresowaną wycieczkami na Kretę w Grecji, z zakwaterowaniem w hotelu i transportem lotniczym we Wrześniu. Wpisujemy następujące parametry:

  • Rodzaj zakwaterowania: Hotel,
  • Region: Kreta
  • Kraj: Grecja
  • Data: Wrzesień
  • Rodzaj transportu: Lot
  • Ilość ofert w Newsletterze: o9

Otrzymamy taki wpis:

Na podstawie tych parametrów system sam dobierze oferty spełniające kryteria i wyśle wiadomość. Praca związana z przygotowaniem dopasowanego newslettera sprowadza się do podania kilku parametrów wysyłki. W tym konkretnym przypadku klienci otrzymają 9 ofert spełniających podane kryteria. Przy kolejnej wysyłce wystarczy, że zmienimy temat i podamy nowe parametry. W takiej sytuacji tworzenie nowych newsletterów zajmuje maksymalnie kilka minut.

Same możliwości tworzenia parametrów są praktycznie nie ograniczone. Każdą cechę naszych produktów lub usług można zapisać w bazie .xml i potem wpisać pod postacią parametru przy wysyłce. Daje nam to ogromne możliwości bardzo prostego zaciągania ofert do treści newslettera przy maksymalnym ograniczeniu naszej pracy i zautomatyzowaniu całego procesu.

4. Newsletter zawierający ostatnio przeglądane produkty

Proste rozwiązanie pozwalające przesłać i przypomnieć klientowi to czym interesował się na stronie WWW firmy. Rozwiązanie działa podobnie jak w wypadku dopasowania do całego profilu klienta. Jednakże z  tą różnicą, że w tym konkretnym wypadku klienta otrzyma dokładnie te same produkty, które przeglądał w trakcie ostatniej wizyty lub przez określony czas.

5. Newsletter zawierający produkty pasujące do całej historii wizyt na stronie WWW

Ostatni pomysł na zastosowanie dynamicznego dopasowania i personalizacji newsletterów, w tym zestawieniu. Tego rodzaju newsletter zawiera automatycznie dopasowane produkty do całej historii wizyt odbiorcy. Każda wizyta  i każdy obejrzany link  na stronie WWW firmy wpływa na to jakie produkty lub usługi będzie zawierał newsletter. Co ważne mogą być to dokładnie te same produkty, które najczęściej oglądał odbiorca lub pochodzące z tych samych kategorii co najczęściej przeglądane. Często firmy wykorzystujące to rozwiązanie decydują się na pomieszanie ofert faktycznie obejrzanych i pochodzących z tej samej kategorii i w podobnym zakresie cenowym. W ten sposób odbiorcy dostają połączenie ofert, którymi się interesowali oraz takich, które mogą ich zainteresować.

Przedstawione pomysły mają na celu pokazać możliwości automatycznego dopasowania i personalizacji wysyłek newsletterów. Z drugiej strony funkcjonalność ta pozwala zaoszczędzić dużo czasu, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii. Dodatkowo istnieją praktycznie nieograniczone możliwości łączenia wymienionych metod dopasowywania ofert do informacji o klientach i to nawet w obrębie jednego szablonu newslettera. Wszystko zależy od naszych potrzeb i sposobu w jaki chcemy docierać do klienta z naszą ofertą.

Jesteś zainteresowany/a marketing automation?

ZOBACZ KONTO DEMONSTRACYJNE

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]