13 dowodów na to, że potrzebujesz Lead Nurturing

Germinating beans seedsMasz użytkowników. Masz odwiedzających. Dlaczego nie przekształcają się oni w klientów? Prawdopodobnie nie używasz Lead Nurturing. To właśnie dzięki tej metodzie zrozumiesz rytm, w jakim klienci kupują, będziesz towarzyszyć im w procesie decyzyjnym i zwiększysz zyski.

Zebraliśmy najciekawsze aktualne statystyki, które mówią o zastosowaniu i działaniu Lead Nurturing.

Zobacz – liczby mówią same za siebie.

1. 73% leadów w B2B nie jest gotowych do przekazania działowi sprzedaży

(źródło: MarketingSherpa)

Popychanie leadów do zakupu uporczywymi telefonami wywoła w większości wypadków efekt przeciwny do zamierzonego. Powoli i rzetelnie buduj w odbiorcach gotowość zakupową, edukuj ich, dostarcz potrzebnych danych, a kiedy poczują potrzebę nabycia produktu czy usługi, skierują się właśnie do Ciebie. Towarzysz, nie pouczaj!

2. Konsument może przebyć na własną rękę 90% procesu zakupowego zanim skontaktuje się ze sprzedawcą

(źródło: Venture Beat)

Klienci coraz bardziej chcą dokonywać wyborów na własną rękę, mieć poczucie samodzielności. Krytyczni wobec reklamy i sprzedawców, sami szukają optymalnych rozwiązań. Lead Nurturing, dostarczając edukacyjnych treści, pozwala wyjść na przeciw temu oczekiwaniu. Dbaj o użyteczność materiałów!

3. Potrzeba 5 – 12 kontaktów z klientem, by zaszła sprzedaż

(źródło: Stream Feed)

Zakup zajmuje czas – trzeba najpierw zbudować relację oraz zapewnić klientowi dostęp do potrzebnej wiedzy. Pamiętaj także o połączeniu wysiłków działów sprzedaży i marketingu. Wykorzystujcie scoring do oceny gotowości zakupowej klienta.

4. Firmy, które używają Marketing Automation, generują o 451% więcej kwalifikowanych leadów

(źródło: Annuitas)

Dlaczego? Ponieważ potrafią odczytać potrzeby swoich odbiorców i wyjść im naprzeciw. Dzięki temu dopasowują komunikację do aktualnego zaangażowania i stopnia wiedzy klienta.

5. Klienci poddani Lead Nurturing wydają o 47% więcej niż klienci, którzy nie byli edukowani

(źródło: Annuitas)

To logiczne: wyedukowani klienci, którym dostarczono potrzebnych informacji, czują się dobrze ze swoim zakupem, wiedzą, że mądrze wydają pieniądze. Dzięki temu nie boją się wydać więcej, kiedy są przekonani o słuszności zakupu.

6. 79% leadów nie dokona zakupu

(źródło: MarketingSherpa)

Powód? Według ekspertów MarketingSherpa – właśnie brak programów Lead Nurturing. 79% procent leadów nie otrzymuje właściwej swoim aktualnym potrzebom opieki – albo są lekceważeni (i pozostawieni samym sobie w poszukiwaniu wiedzy), albo zawaleni telefonami i ofertami w momencie, kiedy nie są jeszcze gotowi na taką decyzję. Dobrze skonstruowany Lead Nurturing pomaga uniknąć pułapki obu tych skrajności.

7. Lead Nurturing pozwala skłonić do zakupu 15-20% leadów, które przed procesem nie były gotowe do zakupu

(źródło: Gleanster)

Ile razy Twoi sprzedawcy słyszeli „Jeszcze nie teraz”, „W sumie to jestem zainteresowany, ale przy obecnym budżecie nie damy rady”? Właśnie dla takich użytkowników stworzony jest Lead Nurturing. Utrzymuj kontakt. Dosyłaj im informacje. Dzięki temu, kiedy zmieni się sytuacja (np. zwiększenie budżetu), masz szansę na sprzedaż.

8. 84% marketerów B2B wdrażających Lead Nurturing kontaktuje się z leadem raz w miesiącu.

(źródło: MarketingSherpa)

Druga w kolejności grupa kontaktuje się raz w tygodniu. Dobierz swój rytm Lead Nurturing oscylując między tymi dwoma opcjami. Wysyłanie wiadomości zbyt rzadko nie pozwoli zbudować ciągłości i spójności (duże prawdopodobieństwo, że lead zapomni Cię przez kwartał).

9. 61% marketerów B2B wysyła wszystkie leady od razu do działu sprzedaży

(źródło: Sensible Marketing)

Przekazywanie wszystkich leadów do sprzedaży zawsze będzie owocowało utratą cennych kontaktów – po prostu dlatego, że nie każdy użytkownik, który poszukuje informacji, jest gotów do zakupu. W efekcie marnuje się potencjał kontaktów, które za 2 – 3 miesiące mogłyby się stać klientami.

10. Sprzedawcy kontaktują się jedynie z 27% leadów, podczas gdy mogliby z  92%

(źródło: Forbes)

Według badań Forbesa w internecie tracimy ogromne ilości leadów, między innymi z uwagi na to, że sprzedawcom nie udaje się nigdy połączyć z ponad 70% z nich. Istnieje wiele powodów takiej sytuacji – np. podawanie przez klientów nieprawdziwych danych w formularzach (poradzimy sobie z tym problemem stosując progresywne profilowanie).

11. Jedynie 2% transakcji jest zawieranych przy pierwszym kontakcie

(żródło: Marketing Donut)

Jeśli więc chcesz mieć pożytek ze swoich pozostałych 98% leadów, które nie zrobiły zakupu przy pierwszym kontakcie, potrzebujesz dobrej formuły na budowanie dłuższej relacji. Innymi słowy – Lead Nurturing.

 12. Do 2020 roku 85% relacji klientów nie będzie wymagało kontaktu z drugim człowiekiem

(źródło: Kapost)

Software staje się coraz ważniejszy, co dobrze odzwierciedlają rosnące budżety na technologię marketingu. Nie będziemy kontaktować się bezpośrednio z klientem przez większość czasu: będziemy poznawać jego Digital Body Language i na tej podstawie tworzyć reguły automatyzacji. I choć możemy w różny sposób oceniać taką wizję przyszłości, marketerzy powinni być na nią przygotowani.

13. Firmy, gdzie działy marketingu i sprzedaży ściśle współdziałają, odnotowują wzrost zysków o ok. 20%

(źródło: Annuitas)

Zaś te, gdzie działy operują osobno, notują straty. Jednym z najskuteczniejszych sposobów na zapewnienie ciągłości między ich działaniami jest zastosowanie rozwiązań Marketing Automation.

Wiesz już, że chcesz wdrożyć Lead Nurturing, ale brak Ci pomysłu?

Daj się zainspirować – przeczytaj:

Lead Nurturinng w oparciu o teorię perswazji Weissa

7 najczęściej popełnianych błędów w Lead Nurturing

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]