Wiesz już, że temat Twojego maila to ważny element wiadomości. Kolejny krok po otwarciu to kliknięcie w treść maila. Kliknięcie bowiem jest jedynym możliwym sposobem na uzyskanie konwersji. Konwersja to wykonanie ważnego dla Ciebie działania: dokonania rejestracji poprzez email, wysłania zapytania o ofertę, zrobienia zakupów online lub choćby tylko kontaktu z Twoją firmą z własnego telefonu komórkowego klienta. Poniżej kilka trików zwiększających Twój Open Rate i Click Trough Rate w mailingach. Wyższe wskaźniki OR i CTR to szansa na wyższą konwersję.
10 Przykazań Email Marketingu. Pobierz darmowego ebooka
- Kontaktuj się z człowiekiem, nie z firmą
Marketing Automation to narzędzie, które pozwala stworzyć bazę osób i adresować wiadomości do konkretnych odbiorców z którymi system miał już kontakt w każdej z firm. W całkowicie zautomatyzowany sposób wiadomość podpisaną przez handlowca możesz nadać jego z adresu email. W ten sposób każdy z Twoich konsumentów będzie miał wrażenie, że zawsze rozmawia z tą samą osobą, opiekunem klienta. Konsekwentnie trzymając się tej metody najskuteczniejsze firmy zwiększają otwarcia swoich mailingów nawet do 10%. Średni wskaźnik wzrostu otwarć jest nie mniejszy nż 3%.
- Wyświetl najbardziej pożądany fragment treści
U większości odbiorców twoich maili tuż za lub tuż pod tematem wiadomości wyświetla się część treści. To preview text. Sam możesz go zdefiniować. Jeśli tego nie zrobisz, skrzynki mailowe odbiorców automatycznie zaciągną go z fragmentów treści Twojego maila. Tracisz kontrolę nad tym, czy anons ma dla Ciebie sens. Skutecznie zachęcający preview text powinien mieć około 50 znaków.
- Używaj linków do obrazów
Marketing Automation lubi linki. Przekierowania pozwalają gromadzić informacje o tym, co robią użytkownicy na naszych stronach WWW po kliknięciu w link. Jeśli w mailu umieścimy kilka linków, to zliczając kliknięcia w konkretne linki zbadamy prefencje użytkowników. Naszym celem zawsze jest skłonienie adresata do kliknięcia w link. Dobrym sposobem jest więc zwyczajnie podlinkowanie obrazów, które umieścimy w wiadomości.
- Wymyśl osobny opis swoich grafik
Obrazy podlinkowane wymagają opisu. W przeciwnym razie odbiorcy, którzy zablokowali pobieranie obrazów dostaną wiadomość z pustym, białym polem. Opisem tekstowy ustawiony jako odpowiedni tekst alternatywny sprawi, że nawet jeśli grafikanie zostanie wyświetlona, adresat zobaczy nasze CTA, czyli panel zapraszający do rozwinięcia.
- Daj możliwość szerowania
Udostępnienie linku w social media to spora okazja na podniesienie wskaźników. Im więcej użytkowników zobaczy link, tym większa szansa, że w niego klikną. Przyciski społecznościowe zawarte w wiadomościach email to prosta i popularna metoda dzielenia się informacjami z dużą liczbą osób za jednym kliknięciem. Jeśli tylko postanowiłeś swoją ofertę i produkty promować poprzez social media, to przyciski SM są absolutną koniecznością w wysyłanych przez Ciebie mailingach.
- Testuj i używaj dynamicznych tematów wiadomości
SALESmanago daje możliwość dynamicznej zmiany tematu w wysyłanej wiadomości e-mail. Wybrany tytuł podkładany jest w zaleźności od danych o użytkowniku, zapisanych na jego karcie kontaktu. Użycie imienia adresata w tytule wiadmości to tylko wstęp i przygrywka do nieograniczonych możliwości tworzenia spersonalizowanych tematów, interesujących dla każdego pojedynczego odbiorcy Twojej wiadomości.