Zwiększaj wskaźniki OR i CTR – 6 zasad wyższej konwersji

Wiesz już, że temat Twojego maila to ważny element wiadomości. Kolejny krok po otwarciu to kliknięcie w treść maila. Kliknięcie bowiem jest jedynym możliwym sposobem na uzyskanie konwersji. Konwersja to wykonanie ważnego dla Ciebie działania: dokonania rejestracji poprzez email, wysłania zapytania o ofertę, zrobienia zakupów online lub choćby tylko kontaktu z Twoją firmą z własnego telefonu komórkowego klienta. Poniżej  kilka trików zwiększających Twój Open Rate i Click Trough Rate w mailingach. Wyższe wskaźniki OR i CTR to szansa na wyższą konwersję.


10 Przykazań Email Marketingu. Pobierz darmowego ebooka


  1. Kontaktuj się z człowiekiem, nie z firmą

Marketing Automation to narzędzie, które pozwala stworzyć bazę osób i adresować wiadomości do konkretnych odbiorców z którymi system miał już kontakt w każdej z firm. W całkowicie zautomatyzowany sposób wiadomość podpisaną przez handlowca możesz nadać jego z adresu email. W ten sposób każdy z Twoich konsumentów będzie miał wrażenie, że zawsze rozmawia z tą samą osobą, opiekunem klienta. Konsekwentnie trzymając się tej metody najskuteczniejsze firmy zwiększają otwarcia swoich mailingów nawet do 10%. Średni wskaźnik wzrostu otwarć jest nie mniejszy nż 3%.

  1. Wyświetl najbardziej pożądany fragment treści

U większości odbiorców twoich maili tuż za lub tuż pod tematem wiadomości wyświetla się część treści. To preview text. Sam możesz go zdefiniować. Jeśli tego nie zrobisz, skrzynki mailowe odbiorców automatycznie zaciągną go z fragmentów treści Twojego maila. Tracisz kontrolę nad tym, czy anons ma dla Ciebie sens. Skutecznie zachęcający preview text powinien mieć około 50 znaków.

  1. Używaj linków do obrazów

Marketing Automation lubi linki. Przekierowania pozwalają gromadzić informacje o tym, co robią użytkownicy na naszych stronach WWW po kliknięciu w link. Jeśli w mailu umieścimy kilka linków, to zliczając kliknięcia w konkretne linki zbadamy prefencje użytkowników. Naszym celem zawsze jest skłonienie adresata do kliknięcia w link. Dobrym sposobem jest więc zwyczajnie podlinkowanie obrazów, które umieścimy w wiadomości.

  1. Wymyśl osobny opis swoich grafik

Obrazy podlinkowane wymagają opisu. W przeciwnym razie odbiorcy, którzy zablokowali pobieranie obrazów dostaną wiadomość z pustym, białym polem. Opisem tekstowy ustawiony jako odpowiedni tekst alternatywny sprawi, że nawet jeśli grafikanie zostanie wyświetlona, adresat zobaczy nasze CTA, czyli panel zapraszający do rozwinięcia.

  1. Daj możliwość szerowania

Udostępnienie linku w social media to spora okazja na podniesienie wskaźników. Im więcej użytkowników zobaczy link, tym większa szansa, że w niego klikną. Przyciski społecznościowe zawarte w wiadomościach email to prosta i popularna metoda dzielenia się informacjami z dużą liczbą osób za jednym kliknięciem. Jeśli tylko postanowiłeś swoją ofertę i produkty promować poprzez social media, to przyciski SM są absolutną koniecznością w wysyłanych przez Ciebie mailingach.

  1. Testuj i używaj dynamicznych tematów wiadomości

SALESmanago daje możliwość dynamicznej zmiany tematu w wysyłanej wiadomości e-mail. Wybrany tytuł podkładany jest w zaleźności od danych o użytkowniku, zapisanych na jego karcie kontaktu. Użycie imienia adresata w tytule wiadmości to tylko wstęp i przygrywka do nieograniczonych możliwości tworzenia spersonalizowanych tematów, interesujących dla każdego pojedynczego odbiorcy Twojej wiadomości.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]