Isuzu Motor usprawnia proces obsługi leadów i zwiększa sprzedaż o 17% dzięki stosowaniu zautomatyzowanych lejków sprzedażowych i personalizacji procesu sprzedaży.
Isuzu Benelux SA Polska to oficjalny dystrybutor japońskiego koncernu Isuzu Motor LTD, światowego lidera w zakresie technologii i produkcji silników diesla, samochodów dostawczych, ciężarowych oraz autobusów. W Polsce działa w zakresie dystrybucji pick-upów oraz części zamiennych do silników industrialnych.
Wyzwania:
- Niska konwersja w kanale on-line
Prowadzenie kampanii reklamowych i chęć podniesienia konwersji na wygenerowanym na stronie ruchu. Niewielka część osób odwiedzających stronę zostawiała swoje dane – brak możliwości prowadzenia procesu sprzedażowego.
- Sprawna obsługa zapytań potencjalnych i bieżących klientów
Potrzeba posiadania narzędzia pozwalającego na informowanie na bieżąco o zainteresowaniu potencjalnych klientów ofertą i dystrybuowania zapytań wewnątrz działu handlowego.
- Budowa lojalności klientów
Konieczność zapewnienia klientom, którzy dokonali zakupu poczucia dobrze wydanych pieniędzy – zbudowanie ich lojalności, by polecali markę i sami korzystali z niej w przyszłości.
Realizacja:
- Segmentacja klientów od momentu pozyskania ich danych
Na podstawie danych pozostawionych przez klienta w formularzu na stronie WWW, jest on automatycznie przypisywany do konkretnego salonu dealerskiego, z poziomu którego jest później dalej obsługiwany.
- Lead routing i personalizacja procesu sprzedaży
Nowy lead jest automatycznie przypisywany do określonego handlowca, który odpowiada za kontakt i obsługę potencjalnego klienta. Dalsza komunikacja mailowa (newsletter, edukacja) jest następnie personalizowana danymi handlowca – klient utrzymuje stały kontakt z jedną osobą.
- Alerty sprzedażowe o aktywności leadów
Handlowcy na bieżąco informowani są o aktywności swoich leadów na stronie WWW. W czasie rzeczywistym mają więc możliwość reagowania na ich zainteresowanie.
- Automatyczne cykle edukacyjne dla klientów
Po rozpoznaniu zainteresowania klienta określoną ofertą i po zakupie uruchamiane są automatyczne cykle edukacyjne, rozszerzające informacje o ofercie, marce, modelach poszczególnych samochodów.
Efekty:
- 17% wzrost sprzedaży,
- 31% konwersja sprzedażowa dla leadów zakwalifikowanych sprzedażowo,
- 50% wzrost współczynników otwarć dla personalizowanych wiadomości.
Możliwości rozwoju:
- Utworzenie systemu ułatwiającego handlowcom obsługę leada w CRM
Konfiguracja przycisków szybkich akcji, które uruchamiają automatycznie reguły automatyzacji, które zmieniają statusy klientów w kampanii sprzedażowej.
- Utworzenie dodatkowych lejków sprzedażowych w CRM
Rozbicie procesu sprzedaży na więcej etapów i przygotowanie dodatkowej automatycznej komunikacji dla każdego z nich.
- Uruchomienie kampanii remarketingowej w social media i sieciach reklamowych
Wsparcie bezpośrednich działań sprzedażowych kampaniami nawiązującymi do tych ofert, które interesowały klienta na WWW.
“Wdrożenie wybranych funkcjonalności SALESmanago zdecydowanie
pomogło w uporządkowaniu zarządzania bazami danych klientów,
poprawiło skuteczność dotarcia do klientów z dedykowanymi
komunikatami i ułatwiło pracę handlowców. Zespół SALESmanago był
bardzo pomocny w analizie potrzeb firmy i dobraniu najlepszej konfiguracji
systemu, a także w bieżącym zarządzaniu funkcjonowaniem aplikacji
w celu zmaksymalizowania korzyści wynikających z jej zastosowania.”
Radosław Przybyt,
Product and Sales
Channels Manager